דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית העניקה מלגות לסטודנטים על עשייתם בתקופת המלחמה

אגפי התנועה הקיבוצית העניקו 11 מלגות מטעם קרן המלגות של התנועה ע"ש אברהם הרצפלד לסטודנטים מקיבוצים על עשייתם בזמן המלחמה בתחומי החקלאות, החינוך והצעירים
מעיין שוסטר ממפלסים על הטרקטור. קיבל מלגה על פועלו הרב בהחזקת החקלאות בקיבוצו מאז שפונה
מעיין שוסטר ממפלסים על הטרקטור. קיבל מלגה על פועלו הרב בהחזקת החקלאות בקיבוצו מאז שפונה

אגף כלכלה העניק מלגות לשלושה סטודנטים מהנגב המערבי שהם חלק מדור העתיד בחקלאות: נטשה קינג מבארי, רז שוורצמן מגבים ומעיין שוסטר ממפלסים. 
השלושה צמחו בענפי החקלאות בקיבוצם, לומדים בפקולטה לחקלאות ברחובות ורואים את עתידם בתרומה לחקלאות הישראלית. הם נמצאים בקיבוציהם המפונים מאז השבת השחורה ומעבר להגנה על הקיבוץ, פועלים שכם אל שכם עם בני משק נוספים ומתנדבים שמגיעים מכל הארץ להחזקת החקלאות ושמירה על השטחים החקלאיים בקיבוצם.

אגף קהילה וחברה ואגף חינוך חברו יחד להענקת מלגות לסטודנטים שהתנדבו עם קהילות המפונים. שלומית צימרינג ממחלקת פיתוח הון אנושי בתנועה שאחראית על נושא המלגות, מציינת כי "למרבה השמחה, היו לנו פניות רבות לקבלת מלגות בתחום זה, מה שמוכיח על עשייה התנדבותית רבה בכל המקומות בהן התמקמו הקהילות המפונות". הוועדה בחרה בשלושה שהעשייה שלהם היתה המשמעותית ביותר:

עידו דה וריס מרבדים ירד מיד בשבוע הראשון לאילת והתחיל לארגן יחד עם תנועת השומר הצעיר ושינשינים של תנועת החלוץ מערך פעילות חינוכית לידי ניר יצחק בכל הגילים מלידה עד י"ב. בגילי היסודי והתיכון אף ארגנו שיעורים להחלפת הלמידה בבית הספר בשבועות הראשונים לפני שהתארגן בית ספר מסודר, והן פעילויות חוויותיות להתמודדות עם האירועים הקשים שעברו. פעילותו אפשרה לקיבוץ לייצר מערכת חינוכית שאיפשרה להורים להתפנות להתאוששות ולילדים להיות שוב חלק מקבוצה.

הדס ימין מקיבוץ הראל ושקד חזאזי גרש מכפר מנחם התייצבו בשבוע הראשון במוסד החינוכי 'צפית' אליו פונו תושבים מהעוטף. הן לקחו על עצמן לעמוד בראש מרכז החירום בהתנדבות, התגייסו לנהל את כל מערך הטיפול במפונים מציוד ועד חינוך, הפעילו מערך מתנדבים שארגנו פעילויות למבוגרים ולילדים והיו זמינות להם 24/7. הן ידעו לאתר את המורכבויות שבמצב והצליחו למצוא להן פתרונות. כמו כן, דאגו לקשר טוב עם הנהלת הפנימיה ועם קיבוץ כפר מנחם, וכל זאת עשו ברגישות וברוחב לב.

אגף צעירים ומעורבות בחברה העניק מלגות לזיו סמבן מכיסופים, לעילאי זק ממפלסים, לנעמה מסרנו מכפר עזה, לאורן רינק מניר-עם ולגיל זלטמן מגבולות על פועלם כרכזי צעירים במקום הפינוי, שכלל חיזוק קהילת הצעירים, מיפוי צרכי הצעירים בטווח המיידי ומענה, חיבור למערך החירום של הקהילה, שמירה על קשר עם הצעירים במקום הפינוי ומחוצה לו, קיום מפגשים לתמיכה ולכידות צעירי הקיבוץ.

אנחנו מאחלים לכל מקבלי המלגות הצלחה בלימודיהם, המשך פעילות מבורך ושכל קיבוציהם יזכו לשקט ולצמיחה.

הוספת תגובה חדשה