דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית הצטרפה לבג"צ כנגד אפליית חניכי המכינות ושנת השירות לעומת בני ישיבות ההסדר

העתירה דורשת להורות למשרד הביטחון לחזור בו מהחלטה מפלה על גיוסם המוקדם (עקב צורכי הביטחון) של מספר גדול משמעותית של חניכי מכינות ומתנדבי שנת השירות ממספר בני ישיבות ההסדר. שופט בית המשפט העליון נועם סולברג הורה למשיבים לעתירה להגיש תגובה תוך שבוע מיום ההגשה
הפגנת השינישינים והמכיניסטים מול הכנסת לפני שבועיים
הפגנת השינישינים והמכיניסטים מול הכנסת לפני שבועיים

בצל ובגין המלחמה המתרחשת בדרום ובצפון, ביום ראשון (11.2) הגישו  - התנועה הקיבוצית, התנועה הרפורמית ליהדות מתקדמת בישראל, חמש מכינות קדם צבאיות, חניכים שגיוסם הוקדם והוריהם – עתירה דחופה לבג"צ, בכוונה שיורה למשרד הביטחון  לשנות את ההחלטה המפלה ולהקדים את גיוס חניכי ישיבות ההסדר בדיוק כמו שהחליט על הקדמת גיוס חניכי המכינות הצבאיות ומתנדבי שנת השירות. השופט סולברג הורה למשיבים לעתירה להגיש תגובה בראשית השבוע הבא. 

בדברי רקע לעתירה הוסבר כי בשל מלחמת "חרבות ברזל" וצרכי צה"ל המשתנים והרבים, הוחלט על הקדמת גיוסם של מועמדים לגיוס קרביים ששירותם נדחה. אולם, ההחלטה אינה מטילה את נטל הקדמת הגיוס על כלל מסגרות דחיית השירות באופן שוויוני ובכך יוצרת מצב מפלה ובלתי סביר במסגרתו 70% ממי שגיוסם יוקדם הם תלמידי המכינות ומתנדבי שנת שרות, כאשר תלמידי ישיבות ההסדר שיגויסו יהיו רק מקרב שנה ב', כך שבעיון הכולל אנו רואים חלוקה בלתי שוויונית בנטל גיוס מוקדם של בני המכינות.

נרי שוטן מהמחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית ציין כי "התנועה הצטרפה לעתירה עקב אי-שוויון משווע בהחלטת צה"ל להקדים את גיוסם של כ-850 חניכים מהמכינות הקדם צבאיות וממסלולי שנת השירות ועוד כ-450 מקרב תלמידי הישיבות, כולם משנה ב'. ב-2000 בני ישיבות הסדר בשנה א' לא נוגעים. אנחנו מבינים את צורכי הביטחון שהאמירו מאוד, ואנחנו תמיד נרתמים, אך אנו חושבים הנטל הביטחון צריך להתחלק גם כאן, על כולם".

הוספת תגובה חדשה