דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה וקיבוצי הנגב המערבי נגד טקס הזיכרון הממלכתי ל-7 באוקטובר

התנועה הקיבוצית וקיבוצים בנגב המערבי הביעו השבוע התנגדות לקחת חלק בטקס זיכרון ל-7 באוקטובר בהפקת הממשלה: להפקת טקס מאחד וראוי לאסון הנורא נדרשת רגישות מרבית, וכיבוד כל הקהלים. הפקדתו בידי מירי רגב מעוררת חוסר אמון מוצדק בטוהר הכוונות. גם התנועה וגם הקיבוצים יקיימו טקסים ואירועים זיכרון והנצחה
בארי. זיכרון יקר
בארי. ביטוי כואב ואמיץ לטבח

התנועה הקיבוצית תקפה השבוע את החלטת הממשלה לקיים טקס ממלכתי במלאת שנה לטבח ואסון 7 באוקטובר, ולהפקיד את ניהולו בידי השרה מירי רגב, שכבר מיהרה להודיע בתדרוך לכתבים כי היא תוביל את ניהול האירוע על אף "רעשי רקע", הטקס יתקיים ללא נוכחות קהל ואף יוקלט מראש. במקביל, הקיבוצים - נירים, בארי, כפר עזה, רעים, ניר עוז ונחל עוז הודיעו - כל קיבוץ בנפרד - כי לא ישתתפו בטקס הממלכתי המתוכנן, ומנו שורת סיבות, ביניהן הכאב והדאגה מכך שיותר ממאה חטופים עדיין בעזה, המלחמה נמשכת, ולא פחות מכך - קיים חוסר אמון גדול בממשלה אחראית להפקרתם וכעת מבקשת לקיים טקס זיכרון ולקבוע את תכניו.   

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה הסביר את התנגדות התנועה להחלטת הממשלה על הטקס והשרה האחראית, בכך שהאסון הלאומי שחוותה כל המדינה, אך הנפגעים הראשיים בו הם תושבי הנגב המערבי בקיבוצים, בערי הדרום ובמושבים שחוו את הטבח. זאת ועוד, במלחמה שפרצה נפלו מאות לוחמים מכל זרועות הביטחון. הטקס צריך לבטא זיכרון, כאב ותקומה, עם רגישות מרבית, והתייחסות מכבדת ואוהדת כלפיי כל הקהלים. הפקדת המשימה בידי השרה מירי רגב מעידה על חוסר רגישות וחוסר תום לב, ולכן חוסר האמון בה מוצדק. מזכ"ל התנועה הוסיף כי אנחנו מקווים שהממשלה תתעלה לגודל השעה, תתייחס לביקורת הציבורית העניינית. הוא ציין כי התנועה תקיים אירוע זיכרון מרכזי, וכך גם כל קיבוץ. 

הוספת תגובה חדשה