דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זורמים עם השביל ומפשילים שרוולים: צעירי וצעירות מ.א זבולון לוקחים הובלה

השבוע הגיע לסיומו המחזור השביעי של תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי", בו השתתפו צעירים וצעירות מהמועצה אזורית זבולון וסביבתה, המבקשים להשפיע ולקחת חלק בעיצוב דמותה של המדינה, והמרחב הקיבוצי והאזורי. מחזור זה הוא פרי שיתוף הפעולה עם "ציפורה" - מרכז צעירים זבולון

אנחנו עוד נשמע עליהם: בוגרי ובוגרות מחזור "שבילים זבולון"
אנחנו עוד נשמע עליהם: בוגרי ובוגרות מחזור "שבילים זבולון"

״שבילים״ היא תכנית הדגל ברשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, אשר נוצרה בשיתוף עם קרן ברל כצנלסון ומטרתה היא לפתח ולקדם מנהיגות חברתית ופוליטית במרחב היישובי, המועצתי והארצי. התכנית מבוססת על שלושה נושאים עיקריים: חברתי-כלכלי, מדיני–ביטחוני ודת ומדינה שנדונים בהקשרים של המרחב הקיבוצי והכפרי, המצב במדינה כיום ומעגלי ההשפעה השונים של הצעירים

הצעירים והצעירות קיבלו סקירת רקע על התנועה הקיבוצית וההתיישבות העובדת ועסקו בנושאים רבים ומגוונים כגון: היכרות עם השלטון הדו-רובדי ואתגרי המועצה האזורית, בינוי קהילה והובלת תהליכים, זהות קיבוצית, עבודת הכנסת והממשלה, ניהול קמפיין, סדנת סטוריטלינג וסיור מדיני-ביטחוני. במהלך התכנית המשתתפים בחרו פרויקט שאותו הם רוצים לקדם ולהוציא לפועל במרחב האזורי, ועברו לצורך כך סדנאות של זיהוי הצורך, האתגרים, החסמים והפתרונות. במפגש הסיום, הם הציגו את הפרויקטים, שמזמנים שיתופי פעולה וחיבורים בין היישובים השונים במועצה.

יוליה איריס, בוגרת המחזור השביעי מקיבוץ יגור, מספרת כי "הגעתי לתכנית דרך מרכז הצעירים במועצה לגמרי במקרה וללא ציפיות, אלא רק עם תשוקה ורצון עז לשינוי הסביבה הקרובה והרחוקה שלי. מהר מאד הבנתי את הערך של התכנית, את האנשים המיוחדים שמובילים אותה, את הדלתות שהתכנית פתחה בפני ובעיקר את הרצון לשנות למען עתיד טוב יותר והיכולת שנתנה לי לשאול שאלות לא קלותלמדתי המון, הכרתי אנשים מדהימים מהמועצה, את היישובים השונים ואת הסביבה שלי - שכל כך קרובה אלי מצד אחד, אך גם כל כך רחוקה. תודה לעוסקים במלאכה, בטוחה שעוד ניפגש ונתראה בהמשך".

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית מסכמת: "בתקופה מורכבת של משבר מנהיגותי וניסיונות להחלשת הדמוקרטיה הישראלית, צעירים רבים חשים דחף לקחת אחריות. אנחנו כאן כדי לעזור לבנות מנהיגות צעירה ואחראית שרוצה לשנות ולקחת חלק בעיצוב דמותה של המדינה, המרחב האזורי והקיבוצי - כל אחת ואחד במרחב שבוער לו או לה. אני בטוחה שכולנו עוד נשמע על פועלם של בוגרי ובוגרות התכנית. תודה לשותפים והשותפות שלנו במרכז הצעירים "ציפורה" ובמועצה האזורית זבולון".

הוספת תגובה חדשה