דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חג אילנות שמח וריחני לחברי ניר עוז

דיירי המרכז לייעוץ ושיקום של התנועה הקיבוצית הפתיעו וריגשו את חברי ניר עוז במקום מושבם בכרמי גת, כשהביאו להם מתנות שהכינו עבורם לכבוד לט"ו בשבט
לחברי ניר עוז באהבה מדיירי המרכז לשיקום וייעוץ של התנועה הקיבוצית
לחברי ניר עוז באהבה מדיירי המרכז לשיקום וייעוץ של התנועה הקיבוצית

המלחמה והמצב הביטחוני ומצב הרוח השפוף כמעט והשכיחו את חג האילנות, שנחגג בצנעה יחסית. מי שציינו את ט"ו בשבט היו דיירי המרכז לייעוץ ושיקום של התנועה הקיבוצית, שיצרו מארז משמח לחברי קיבוץ ניר עוז. מדובר ביותר ממאה אנשים בגירים עם צרכים מיוחדים שמתגוררים בדירות הנמצאות ברחבי העיר הרצליה ומנהלים מסגרת חיים מלאה. במסגרת הפעילות הטיפולית פועל בשנתיים האחרונות חוג גינון טיפולי בהנחיית איילת שחם, שהעיקרון המנחה בו הוא שימור איכות החיים של הדיירים, לצד שכלול מיומנויות ומימוש פוטנציאל אישי לעצמאות ואמצעי חיבור נוסף לעולמם של הדיירים.  

השנה, הוחלט לקראת החג להכין מארזים למפוני קיבוץ ניר עוז שעברו טראומה נוראה בשבעה באוקטובר. תהליך ההכנה החל לפני חודשיים בהשתתפות דיירי כל הדירות. לאחר שנערך דיון והוחלט מה רוצים להעניק לחברי ניר עוז, ניגשו לעבודה. המארז שהכינו כלל עציצי סוקולנטים, צמחי תבלין לתה, בקבוקים קטנים עם מיצוי של שמן תשרית (לבנדר) בשמן זית, שקיות ריח לבנדר נעים, ופרחי בר "זרעים של תקווה".  

חלוקת המארזים התקיימה ביום שישי שעבר. איילת ושני דיירים של "המרכז" הגיעו לכרמי גת, שם מתגוררים מפוני ניר עוז, שקיבלו בשמחה רבה את המארזים. גם הדיירים היו מאושרים, כיוון שמעבר לתחושת המשמעות והתרומה, הם עברו תהליך שהצריך סבלנות, שיתוף פעולה בין הדיירים ובין הבתים ועבודה תחושתית עם צמחי התבלין, מוטוריקה עדינה וקשר עין – יד.  

במכתב שצורף למארזים נכתב: "לחברים מניר עוז, לרגל המעבר לדירה הזמנית בכרמי גת ולכבוד ט"ו בשבט הכנו לכם ערכת פינוק שתעשה לכם טוב על הנשמה. אנחנו חושבים עליכם ומחזקים אתכם ומקווים שכולם יחזרו הביתה במהרה".

הוספת תגובה חדשה