דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חנוכה, חנוכה – חונכים שכונה בפלך לנקלטים החדשים

עוד אירוע מסמן צמיחה בפלך: ביום חמישי האחרון נחנכו בטקס חגיגי שכונה חדשה שנבנתה על ידי הקיבוץ ואוכלסה מיידית ב-14 משפחות חדשות שנקלטו לקיבוץ, וגם מבנה ציבור חדש
על רקע השכונה החדשה בפלך: מזכ"ל התנועה יחד עם ראש המועצה, נציגי החטיבה להתיישבות והנהגת פלך
על רקע השכונה החדשה בפלך: מזכ"ל התנועה יחד עם ראש המועצה, נציגי החטיבה להתיישבות והנהגת פלך

שנה וחצי לאחר טקס הנחת אבן הפינה, הוזמנו שוב נציגי כל הגופים המעורבים בפיתוח קיבוץ פלך לטקס חנוכת השכונה. בזהירות הנדרשת מתקופת הקורונה, התקיים הטקס בפורמט מצומצם וכיבדו אותו בנוכחותם כל נציגי התנועה הקיבוצית, מועצה אזורית משגב, החטיבה להתיישבות, רשות מקרקעי ישראל, משקי המפרץ וכמובן - נציגי הקיבוץ.

המשתתפים סיירו בקיבוץ, הכירו את השכונה החדשה ודייריה, ובירכו על העשייה.

מזכירת הקיבוץ, (בשותפות עם ניר כהן), עדי פרידמן-מזרחי: "קיבוץ פלך, צובר תאוצה בשנים האחרונות, והופך מוקד משיכה לצעירים ומשפחות מכל הארץ. השכונה שנבנתה בתמיכת החטיבה להתיישבות, מהווה מודל לבניה קיבוצית במיטבה- דירות משפחתיות נוחות וצנועות, הפונות לשטח ציבורי פתוח אשר יוצר מפגש ותחושת קהילתיות חמה. השכונה החדשה מאפשרת לקיבוץ להרחיב את הקליטה אליו ולפתוח את שעריו לעוד משפחות וצעירים. הדירות משמשות למגורי נקלטים חדשים המגיעים לקיבוץ עד שייבנו את ביתם החדש בקיבוץ.

בזה לא תמה העשייה בפלך - בימים אלו עומלים חברי הקיבוץ עוד פרויקטים לפיתוח מיזמים עסקיים וחברתיים, אשר ישפיעו על כל סביבת הקיבוץ".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "פלך, קיבוץ צעיר וייחודי, מנוהל, נבנה וצומח בדרך מקורית, ערכית ושונה מהמודל הקיבוצי המקובל. הרוח הייחודית של פלך מהלכת קסם על הגורמים הבאים איתכם במגע ורגילים בראייה צינית וסכמטית של המציאות. כל מי שמגיע לכאן, נשבה בקסם ובהתלהבות של הקיבוץ וחבריו. מן הטעם הזה אנחנו מוצאים את עצמנו, כולנו, מוכנים לחשיבה קצת אחרת, כזאת שמשתפת פעולה עם החלומות והחזון המדבקים שלכם.

המשיכו לחלום, פרשו כנפיים, ואנחנו נהיה כאן בכדי לנסות ולסייע. עלו והצליחו. ולנקלטים, נאחל כי תהפכו במהרה לחלק אינטגרלי מהנוף ולמרכיב רב תרומה בפסיפס האנושי המיוחד כאן."

מנכ"ל החטיבה להתיישבות, צביקי בר-חי, שסיים ממש השבוע את תפקידו, כתב מכתב נרגש לחברי פלך: "סמלי שיום חגכם בו אתם חונכים את מתחם הקליטה, מתקיים בחג החנוכה. ימים אלו יש בהם ניחוח של התחדשות, של ציונות ושל תוספת אור. לפני חמש שנים נפגשנו לראשונה ומיד הבנתי שיש כאן חבורה צעירה, יוזמת ובעיקר לוקחת אחריות על עתידה ועתיד האזור. צמיחת היישוב הוא סם חיים לקהילה קטנה. עובדי החטיבה מחויבים לכל מהלך צמיחה וביסוס החיים על ההר שלכם ביישוב ובמרחב. את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק. המשיכו לגדול, עלו והצליחו".

הוספת תגובה חדשה