דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

טקסי חג השבועות בקיבוצים נערכו בצל המלחמה ודאגה לחטופים

את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק: רבע מיליון אנשים השתתפו בטקסים בקיבוצים, במרכזם עמדו המסורות של ביכורי החקלאות וריקודים, אליהם הצטרפו השנה מיזמים יצירתיים למען קידום השבתם של החטופים הביתה. הקיבוצים המפונים היו אורחי קיבוצים עורפיים
שבועות בקיבוץ שפיים. ביחד עם כפר עזה כבר שמונה חודשים
שבועות בקיבוץ שפיים. ביחד עם כפר עזה כבר שמונה חודשים

טקסי חג השבועות והביכורים בקיבוצים התקיימו השנה תחת הצל הכבד של אסון ה-7 באוקטובר והמלחמה, שפגעו בקהילות קיבוציות שלמות בנגב המערבי, בנרצחים, בחטופים ובחללים ובקיבוצי גבול הצפון. עקב המצב הלאומי, המלחמה הנמשכת והנפגעים, והיעדר סימן חיובי לשחרור החטופים הוחלט בקיבוצים רבים לקיים חג במתכונת מעט אחרת, סולידית יותר, מותאמת אך לא פחות מושקעת ואיכותית.

לצד התוצרת החקלאית שהוצגה בגאווה, כללה מסכת החג שירים וריקודים, תחנות ויצירה, והצגת התינוקות שנולדו מאז החג בשנה שעברה. המוטיב החוזר בכל הקיבוצים היו מיזמים שיצרו המארגנים, הקשורים לקריאה  להחזרת החטופים שלנו שעדיין מוחזקים בעזה. הצבע הצהוב של מטה משפחות החטופים שלט בשטח, ובא לידי ביטוי בתפאורה, בהנחיה, בשירים ובריקודים בטקסים בקיבוצים.

עם זאת, לא כל הקיבוצים יכלו לעשות את החג בשטח הקיבוץ. זה נכון ליותר מ-50 קיבוצים שפונו מהעוטף וגבול הצפון מהם נמנעה המסורת השנה, והפתרון היה יצירת קשר והשתלבות בטקסים של קיבוצים עורפיים כאורחיהם.

בגליל העליון הופרעה שלוות ערב החג של מספר קיבוצים על ידי אזעקות שהופעלו בשל מטחי רקטות מלבנון. אלפי המשתתפים בהם נאלצו להיכנס למרחבים מוגנים עד שהשקט, הזמני, חזר. 

השנה, עקב האסון הכבד שפקד את קיבוצי הנגב המערבי בשבעה באוקטובר והעובדה כי עשרות קהילות מאזור זה ומגבול הצפון עדיין מפונות מביתן ללא אופק לחזרה ולשיקום מלא, החלטנו בתנועה כי אין זה מתאים לפרסם את טבלת הילודה בקיבוצים משבועות לשבועות, שחוגגת התחלה חדשה, צמיחה והתחדשות קהילתית. תודה לקיבוצים השונים ששלחנו אלינו את מספר העוללים שנולדו אצלם בשנה החולפת.

הוספת תגובה חדשה