דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ידיעות אחרונות על הסיפור האיחוד המרגש של החיילת הבודדה עם אמה שברחה מהמלחמה

כתב ידיעות אחרונות ו-ynet, ליאור אל-חי, פרסם השבוע את הסיפור המרגש על הגעתה לארץ של אלינה טברדי, אמה של אלה, חיילת בודדה בקיבוץ שדה-אליהו. "עברתי דרך לא קלה מאז שיצאתי מהבית שלי בחרקוב ועד שנחתי כאן ופגשתי את הבת שלי", סיפרה אלינה בהתרגשות. "לשמחתי פגשתי בדרך הרבה אנשים טובים שעזרו לנו".
אלה ואלינה בשדה התעופה. "התרגשתי לפגוש את הבת שלי, אבל הייתי עצובה שהבן שלי לא יכול היה לצאת איתי"(צילום: יעל אייזנר, התנועה הקיבוצית)
אלה ואלינה בשדה התעופה. "התרגשתי לפגוש את הבת שלי, אבל הייתי עצובה שהבן שלי לא יכול היה לצאת איתי"

בגיל 14 עזבה אלה טברדי את ביתה ומשפחתה בחרקוב ועלתה לארץ לבדה, במסגרת פרויקט נעל"ה. כבר שש שנים שהיא מתמודדת עם החיים בלי אמה ואחיה. מאז פרוץ המלחמה באוקראינה התקשתה החיילת הבודדה, שמשרתת כלוחמת ביחידת החילוץ וההצלה בצה"ל, להיות רחוקה מהבית בעיר המופגזת. לפני שלושה ימים, ואחרי מסע מפרך, נחתה האם אלינה בישראל.

"עברתי דרך לא קלה מאז שיצאתי מהבית שלי בחרקוב ועד שנחתי כאן ופגשתי את הבת שלי", סיפרה אלינה בהתרגשות. "לשמחתי פגשתי בדרך הרבה אנשים טובים שעזרו לנו". בנה דניאל הגיע איתה לגבול מולדובה-אוקראינה, אך שם נאסר עליו לצאת. 

בינתיים אלה לא בזבזה זמן וחיפשה מקום מגורים לאמה. היא קיבלה חופשה ממפקדיה בצבא, ובסיוע יעל אייזנר, האמא של החיילים הבודדים מטעם התנועה הקיבוצית, מצאה לה דירה בשכונת הדר בחיפה. אייזנר דאגה גם לתרומות של רוב הציוד מאנשים טובים.

לקריאת הכתבה המלאה באתר ynet 

הוספת תגובה חדשה