דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יוצרות אמירה

חדוה מלר - ברזילי, חברת קיבוץ יפעת, מציגה בימים אלו תערוכה בה מוצגות 11 יוצרות מהתרבות הישראלית בציור וריקמה. התערוכה מעלה את דמותן של משוררות, סופרות, מחזאיות וזמרות ישראליות, אשר אומנותן היוותה להן מנוף, דרכו הביעו את דעותיהן, בנושאים כמו: חברה, פוליטיקה, מגדר, דת ועוד. אוצרת: עינת קליפלד
יוצרות אמירה תערוכה ביפעת

ציורי הנשים של חדוה מלר-ברזילי, שופכים אור על נשים אמניות לאורך ההסטוריה הישראלית, היוצרות באמצעות מילים את אומנותן. אמניות שלא חששו לבטא באופן פומבי ונחרץ אמירות, שעוררו עליהן ביקורת ציבורית ולעתים אף פגעו בפרנסתן. הבחירה בדמויות האמניות נעשתה לאחר עיון מעמיק בכתביהן, בדברים שנכתבו עליהן ובהסטוריה האישית שלהן. לתערוכה נבחרו אומניות אשר אמירתן חרגה מהמרחב הפרטי והאישי, אל הציבורי. הדמויות בתערוכה מיישירות מבט אל הצופה, כמרמזות על האומץ וההעזה הנדרשים מנשים אמניות לומר באופן ישיר את דעתן, גם אם הדברים לא היו תמיד מקובלים על האוזן הציבורית בתקופה בה הן נאמרו.

בכל יצירה בתערוכה משולבת תמצית האמירה של דמות האמנית המוצגת, ולידה יצירה מילולית שלה המאפיינת את אמריתה זו. פס הקול המלווה את התערוכה, נוצר גם הוא על ידי האמנית, מושמע בקולה, ומורכב מקטעי היצירות הנבחרות. באופן זה היא משאילה ליוצרות את קולה, ונותנת דגש נוסף קולי לאמירתן.

"חשוב לבחון את אמירותיהן של האומניות על רקע התקופה ההסטורית במדינת ישראל בה הן הושמעו", אומרת חדוה. דרך יצירותיה בתערוכה, היא מציעה להאיר פן נוסף ביצירתן של היוצרות שנבחרו לתערוכה, ולהכיר בהן כנשים אומניות פורצות דרך. התערוכה הינה חוצת גבולות ומחברת בין תחומי האומנות, המילולית המוסיקלית והחזותית.

חדוה מלר-ברזילי היא אמנית רב תחומית המציירת ורוקמת כציור ראליסטי. לאורך מרבית שנות חייה עסקה בתחום המוסיקה והשירה, והיתה ממורות פיתוח הקול המרכזיות בארץ, בעולם התאטרון ובבתי הספר הידועים למשחק. כזמרת היתה סולנית בלהקת הילדים ע"ש צדיקוב, להקת חיל השריון, ושרה במופעי להקת המחול "שלום", שהיתה הלהקה הייצוגית של מדינת ישראל. כמורה לפיתוח קול עבדה עם זמרים ושחקנים מוכרים רבים והיתה שותפה בתחום הקולי להפקות תאטרון ידועות רבות בתאטרון הלאומי הבימה ובתאטרון הקאמרי, כמו: "בוסתן ספרדי", "מרי לו", "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" "קזבלן" ועוד. דרך עבודתה בתחום פיתוח הקול התהדק החיבור שלה לטקסטים ולמילים. כשפרשה לגמלאות, גילתה את האומנות החזותית, התמסרה אליה ועשתה בה התקדמות והתפתחות מטאורית.

התערוכה מוצגת בגלריה באולם תרבות עמק יזרעאל, קיבוץ יפעת. 
לפרטים נוספים ותיאום ביקורים: https://bit.ly/3O9aUAN, ובטלפון: 04-6040575 או 04-6520172/81.

שעות פתיחה:
ימים א'-ה': בשעות 09:00-16:00
שישי: בשעות 09:00-13:00

נעילת התערוכה: 10.06.22

 

הוספת תגובה חדשה