דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר מנהלת תקומה התחייב בכינוס בכנסת: "אף אחד לא יופקר"

השדולה למען עוטף עזה בכנסת, בהובלת ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) וח"כ דבי ביטון (יש עתיד), קיימה ביום שלישי דיון בנושא הפעילות והתכניות לשיקום העוטף, היישובים והתושבים. בכנס השתתפו ראש מנהלת תקומה משה אדרי, חברי כנסת, ראשי רשויות, תנועות התיישבות, ונציגי יישובים.
ראשי השדולה חברי הכנסת ביטון ושוסטר עם יו"ר מנהלת תקומה תא"ל (במיל') אדרי (משמאל) השבוע בכנסת
ראשי השדולה חברי הכנסת ביטון ושוסטר עם יו"ר מנהלת תקומה תא"ל (במיל') אדרי (משמאל) השבוע בכנסת

ח"כ אלון שוסטר (מפלסים), אמר בפתיחת הדיון: "עלינו לעסוק, במקביל, בכאן ועכשיו ובשרטוט האופק הרחוק. צריך לעודד הן את השיבה הביתה והן את המענים למי שזקוק לעוד זמן. יש להכליל את כל הישובים, באופן דיפרנציאלי. כעומק הכישלון, כך גובה המחויבות לטפל באתגרים. התכנסנו היום ונמשיך בכך, בהמשך, כדי להשיג את היעד המרכזי שלנו - לכרות מחדש את הברית שקרסה בין התושבים למדינה".

ח"כ דבי ביטון: ״אין ספק שבניית היישובים מחדש וחזרת התושבים היא דבר הכרחי כל כך. אני מודה לראש מנהלת תקומה, תא״ל במיל׳ משה אדרי שמביא לידי ביטוי את צרכי התושבים בתוכנית מקיפה לשיקום חבל עוטף עזה ושדרות. הממשלה חייבת להמשיך ולתקצב באופן שוטף את המנהלת. שמענו את קולם של התושבים עצמם שהגיעו לכנסת, הם שבים ואומרים שחזרתם חייבת לכלול את מרכיבי הביטחון כדי שיוכלו לחזור הביתה בבטחה".

ראש מנהלת תקומה תא"ל (במיל') משה אדרי הציג בישיבה את תהליך הקמת המנהלת ואת תכנית החומש שלה. אדרי אמר כי בטווח המיידי דאגה המנהלת לסיוע לקהילה הנמצאת במלונות באמצעות משרדי הממשלה ובטווח הביניים לשיקום תשתיות וגיבוש מענה לטווח הזה. תכנית החומש נועדה להגשמת החזון. נתפרה חליפה ייחודית לכל יישוב, ומצד שני ניתנה התחייבות כי אף אחד לא יופקר וגם מי שאינו יכול או שאינו מעוניין לחזור ליישוב, או שצריך קצת זמן לעצמו ולא מעוניין להיות עם עם הקהילה יקבל תמיכה ומענה. לאחר דבריו הקשיב משה אדרי למה שהעלו בכינוס תושבי ותושבות האזור ונציגי הרשויות, ולאחר מכן הבטיח כי אין יישוב שלא יקבל תב"ע כחלק מהצעת המחליטים וכי הם מעוניינים כחלק מתכנית מאה הימים לסבסד חלק מהתב"ע במטרה לעודד זוגות צעירים לבוא. הוא הודה לעופר ליברמן מניר-עם על הצעתו לבטל את הויזות לעובדים הזרים שמגיעים לעוטף כמענה למצוקת כוח האדם ואמר כי יבדוק זאת עם שר החקלאות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר בישיבה "באופן אישי האמון שלי במערכות החל לחזור לאחר שאבד בשבעה באוקטובר, כי נוכחתי שכל הדברים שהובטחו לי בפגישה שהייתה לי עם משה אדרי שמונה ימים לאחר אותה שבת - מבוצעים. אני לא מכיר ממשק כזה עם ממשלת ישראל. הכיוון הכללי של תכנית מנהלת תקומה הוא מרשים, מדינת ישראל מבינה את קודם האירוע ואני מקווה שהיא תוכל לעמוד באתגר, כי מחכה לה בצפון אתגר מסוג אחר שהוא לא יותר קטן. ההתרחקות בזמן לא תקהה את האחריות של ממשלת ישראל לטרגדיה והמחדל שקרו. עד שלא יוחזרו החטופים לקיבוצים - אין שיקום. יש לתקן את כל הכללים והחוקים בהתאם לאירוע ולהעביר את קרקעות קיבוצי הגדר לבעלותם.

לחצו כאן לצפייה בדיון שהתנהל בשדולה

הוספת תגובה חדשה