דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

ממשיכים להילחם על הדמוקרטיה: גם ברוח, גם בקור - המחאה לא תעצור! ראשי האגפים בתנועה הקיבוצית מדברים חינוך קיבוצי. מצמיחים עתיד לחקלאות והשקדיה פורחת. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הפגנות
 02/02/2023
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

גם ברוח, גם בקור - המחאה לא תעצור!

גם במוצ"ש הקרוב נצטרף להפגנה המרכזית בתל אביב או להפגנות השונות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, כדי להשמיע בקול גדול את המחאה שלנו נגד הפגיעה האנושה במערכת המשפט, החינוך והדמוקרטיה הישראלית
גם ברוח, גם בקור - המחאה לא תעצור!

בגלל אילוצי מזג האוויר ההפגנה המרכזית תעבור מיקום והבמה תתקיים ברח׳ קפלן פינת דה וינצ׳י. צעדה מקדימה תצא בשעה 18:00 מחניון רידינג מערב להפגנה המרכזית בקפלן. 

מחר (שישי, 03.02) יקיימו חברי 'דמוקרטיה עכשיו' שיירת טרקטורים יחד עם חקלאי עמק יזרעאל. הצטרפו לשיירה עם טרקטורים ורכבים ויחד נעצור את ההפיכה המשטרית. לו"ז:
07:00 - התכנסות באנדרטת חטיבת כפיר בעפולה
08:00 - יציאה למסלול סובב עפולה.
12:00 - סיום

להרשמה להסעות מסובסדות להפגנה בתל אביב: לחצו כאן


באנר כנס ההנהגות התשיעי - ההרשמה החלה

מחוברים: ראשי האגפים בתנועה הקיבוצית מדברים חינוך קיבוצי

יומו השני של כנס החינוך השמיני נפתח במפגש של אנשי ונשות החינוך הקיבוצי עם "מעגל השותפים" שלו במטה התנועה הקיבוצית - ראשי האגפים האחרים. עמוס פרג'ון (כלכלה), עפרי רביב (צעירים ומעורבות בחברה), אילת גלס (חברה וקהילה) וצחי רם (רכז מחלקת הרכזים האזוריים) שוחחו עם ראשת אגף חינוך, דבי ברא"ס, על מקומה ותפקידה של מערכת החינוך עבור הבית הקיבוצי, בעבר, בהווה ובעתיד

המפגש ביקש לעורר השראה ורצון אצל משתתפי הכנס להרים טלפון (או לשלוח ווטסאפ) ולקבוע פגישה עם ממלא או ממלאת תפקיד בקיבוץ שיכול להיות שותף שלכם והוא עדיין לא כזה. המנהלת העסקית, מנהל התרבות, רכז התכנון, אחראית תחום הצעירים או יו"ר צמ"ד. ראשי האגפים בתנועה הדגימו בדבריהם כיצד סדר יומה של קהילה רב-דורית מחייב עבודה במעגל שותפים רב תחומי, מנקודת מבטם, ועודדו את מנהלות ומנהלי החינוך ליצור או לחזק עוד ממשק שיכול לתמוך בהם ולחזק את המערכת עליה הם מופקדים ומופקדות, וכתוצאה מכך את הקיבוץ כולו. 

בסיכום המפגש הדגישה דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך, ש"אומנם התפקיד של מנהלי ומנהלות החינוך בקיבוצים יכול להרגיש לעתים מאוד בודד, אך חייבים לזכור שהם לא לבד ושיש להם שותפים ושותפות שמשיטים יחד איתם את הספינה הגדולה שנקראת "קיבוץ" גם דרך מים סוערים וכשקשה לנווט. למרות התסכול שיכול להצבר, האחריות לייצר ולתחזק את החיבור הזה מוטלת עלינו, אפילו כשזה לא קל וגם אם השותפים לא תמיד הכי קלים. השותפות הזאת תיווצר רק אם ניפגש, נדבר ונרקום שפה משותפת ומשימה משותפת. אם תצטרכו גיבוי - יש לכם תמיכה ועזרה של כל אגפי התנועה איתכם ומאחוריכם. הם מחוברים לשטח בתחומים שלהם, ומדברים חינוך קיבוצי באופן משובח. חלק מהמפתחות ליצירת מעגלי השותפות בתוך הקיבוץ שלכם נמצאים גם אצלם. צאו לדרך".


באנר מרכז קליטה

"אנו צריכים להתגאות בנוער שלנו,
שממשיך מסורת ארוכת שנים
של התנדבות ונתינה"

נחם לוין (בוצי) מקיבוץ יזרעאל, מנחה בתוכנית ההעשרה לשינשינים של התנועה הקיבוצית, הוזמן לברך את משתתפי ומשתתפות כנס החינוך ה-8 שהתקיים בשבוע שעבר בשם ה"שטח". בוצי סיפר בהתרגשות על העשייה המשמעותית והתרומה הברוכה של מפעל שנת השירות לחברה הישראלית וכיצד הקים מסגרת שנת שירות בקיבוצו, ולבסוף קרא לנוכחים להקים מסגרות כאלו גם בקיבוצם. אנו מביאים כאן את דבריו מעוררי ההשראה
נחם (בוצי) לוין מברך בכנס החינוך השמיני של התנועה הקיבוצית. צילום: רום כרמי
נחם (בוצי) לוין מברך בכנס החינוך השמיני של התנועה הקיבוצית. צילום: רום כרמי

אני בוצי מקיבוץ יזרעאל, ואני רואה עצמי איש חינוך קיבוצי. בשבע השנים האחרונות אני מנחה כעשר קומונות כל שנה בתוכנית ההעשרה לש"שינים של התנועה הקיבוצית. כנציג תוכנית ההעשרה חשובה זו, התבקשתי לברך על העשייה החינוכית הנעשית בתנועה הקיבוצית, ובשמה מחוצה לה. במפגשים עם הש"שינים אני מנסה ליצור שיחות על החברה הישראלית, על מקומונו בה, ועל החיבור של העשייה היומיומית שלהם לרוח הישראלית.

הנוער שלנו נפלא. ולמרות שמחלות התקופה, כמו האדרת ה"אני" על פני ה"אנחנו", לא פסחו עליו, ניכר על הנוער שלנו בהגיעו לשנת השירות שהוא נוער ערכי, שהוא עבר חינוך משמעותי במסגרות שלכם. מאות הש''שינים שהנחתי בשבע השנים האחרונות הם דעתניים וערכיים, אבל מרגישים ניתוק מהמגרש הפוליטי חברתי. בכל שנה, ובכל שיחה על החברה הישראלית הם מרגישים חוסר נוחות מכך שלהרגשתם אין להם כלים לשינוי חברתי אמיתי בחברה הישראלית. בתשובה אני אומר להם שהם עצמם השינוי חברתי, מעצם העשייה החינוכית שלהם. כי שינוי חברתי מתחיל בחינוך. וכל שנה התנועה הקיבוצית מייצרת מעל אלף אנשי חינוך צעירים.

לפני ארבע וחצי שנים הקמתי שנת שירות בקיבוצי - יזרעאל. קיבלתי השראה להקמה זו משנת השירות בצובה. רתמתי את קהילתי שלי ביזרעאל לתת אכסניה לש"שינים המתנדבים חצי שבוע במוסדות חינוך במועצה שלנו, בהדרכת חקלאות ועמלנות.להיות אליטה משרתת זו זכות וחובה כאחד. העובדה שהתנועה הקיבוצית המציאה והקימה את מוסד שנת השירות, ועד היום מובילה ומעצבת אותו, מעניקה לנו את הזכות והחובה להגדיל עוד ועוד את העשייה הברוכה הזו. אני קורא כאן לכולכם - הקימו מסגרות שנת שירות בקיבוצים שלכם. הגדילו בכך את מספר הש"שינים של התנועה הקיבוצית. תנו הזדמנות לעוד ועוד צעירים להחשף לקהילות שלנו, ובעיקר לצאת מהן להתנדבויות לרווחת החברה הישראלית.


באנר ביטוח חקלאי

נושאים עמם מש"א כבד

השבוע נפתח בפעם הראשונה הקורס להכשרת מנהלי משאבי אנוש בקיבוץ, בהשתתפות של 24 גברים ונשים מהקיבוצים שנמצאים בתחילת דרכם בתפקיד או מעוניינים ללמוד את המקצוע. תגובות המשתתפים בסיום המפגש הראשון חיזקו את התחושה שהיה צורך אמיתי בפתיחת הקורס
שלומית צימרינג מדברת עם משתתפות ומשתתפי המחזור הראשון של הקורס להכשרת מנהלי מש"א בקיבוץ
שלומית צימרינג מדברת עם משתתפות ומשתתפי המחזור הראשון של הקורס להכשרת מנהלי מש"א בקיבוץ

מקצוע משאבי אנוש בקיבוץ הוא צעיר יחסית. בשנות ה-90 חלחלה ההבנה בקיבוצים שצריך להעביר את האחריות לעבודה לחברים ולחברות והוקמו יחידות משאבי אנוש בקיבוצים, חברים יצאו ללמוד את התחום והקיבוצים פיתחו פרקטיקות שהתאימו להם. בתחילת המאה ה-21 כשיותר ויותר קיבוצים עברו שינויים, במרבית הקיבוצים שנאלצו לקצץ בתקורות ההנהלה הוחלט לוותר על התפקיד. כך נאלצו מנהלי הקהילה והמשק לנהל גם את עולם העבודה שאינו בתחום ההתמחות שלהם.

בעשור האחרון התגבשה מחדש ההבנה בקיבוצים שתחום משאבי האנוש חיוני לניהול נכון של העובדים בענפי הקיבוץ ולכן התפקיד הפך למקצועי מאוד, וב-70% מהקיבוצים כבר יש מנהל.ת מש"א. תקופת הקורונה הייתה אבן בוחן אמיתית. כשהמדינה הורידה הנחתות שהשתנו תדיר בעניין העסקת עובדים תחת המגבלות היה ניכר לעין ההבדל בין קיבוץ שבו התפקיד קיים לבין כאלו שלא. 

"כאשר פנו אלי עמיתותיי, יפעת זילבר ומאיה דרור, והציעו שנקיים קורס הכשרה למנהלי מש"א הבנתי שאנחנו נמצאים בנקודת זמן שבה בהחלט אפשר לשקול קורס כזה. יחד עם זאת, לא הייתי בטוחה שיש בקיבוצים מספיק מנהלי מש"א בתחילת דרכם או כאלו שמעוניינים ללמוד את המקצוע כדי לפתוח קורס, ואמרנו שהמינימום הנדרש יהיה 15 משתתפים. והנה יש לנו קורס מלא של 24 משתתפים", מספרת שלומית צימרינג, האחראית על פיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית. "הצוות המוביל בנה את תכני הקורס מאפס, כשהדגש הוא על לתת כלים מקצועיים ומעשיים עם התאמה לעולם העבודה הקיבוצי ולשלב תיאוריות, ידע מקצועי ודוגמאות מהשטח", היא אומרת.


באנר משקארד

הזדמנות לצעירים:
מצמיחים עתיד לחקלאות

תכנית חדשה לעידוד עבודת צעירים בחקלאות מבית אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית מציעה עבודה מתגמלת בחקלאות לצד מענקים והטבות. אם חקלאות מדברת אליכן, יש בכם צמא לחוויה ערכית במקום מיוחד ומתאים לכם ולכן להיות חלק מקבוצה מלוכדת - זו ההזדמנות עבורכם.
צעירות מתנדבות בקטיף בפרדס של גבעת חיים מאוחד

בשני העשורים האחרונים הולך ופוחת מספר הישראלים העובדים בחקלאות, שהיא אחד מעוגניו של הקיבוץ מראשיתו. הסיבות להתמעטות מספר העובדים בענפי החקלאות מגוונות, אך כעת מבקשת התנועה הקיבוצית לשנות את התמונה ולהזרים דם חדש של חקלאים אל המטעים והשדות. השבוע, החלה ההרשמה לתכנית החדשה "מצמיחים עתיד", מבית אגף צעירים ומעורבות בחברה, שהמחזור הראשון בה יתקיים באזור הערבה. מטרתה המרכזית היא לעודד צעירים וצעירות לראות בחקלאות מקור תעסוקה לטווח ארוך יחד עם הקניית ידע בתחומים שונים, במסגרת תקנת משרד החקלאות.  

התוכנית מהווה מעטפת חינוכית - ערכית בנושאי מנהיגות, ציונות, מעורבות חברתית וידע מקצועי בתחום החקלאות, והיא מיועדת לצעירים וצעירות בגילי 20-25 הנמצאים עד שלוש שנים לאחר השירות הצבאי או שירות לאומי, אשר עובדים בעבודה מועדפת בחקלאות. ישנה דרישה להתחייבות של חצי שנה לפחות וניתן להמשיך מעבר לכך. מדובר בעבודה מתגמלת הכוללת בונוסים ומענקים, ויינתנו מגורים במקום.

שיר גורן, רכזת התכנית מטעם התנועה הקיבוצית, מסבירה: "אנו מאמינים כי חלק משמעותי בתהליך הלמידה מצוי בפן החברתי, ובחוויות המשותפות. זו הסיבה שבמסגרת התכנית ניתן דגש על גיבוש הצעירים לקבוצה מלוכדת שתעשה פעילויות משותפות ברמה המקומית והאזורית, סיורים, הרצאות והתנדבויות".


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע: ט"ו בשבט הגיע

כרם השקדים של קיבוץ ברעם בשיא פריחתו. צילום יערה ויקסלבאום-שטהל
כרם השקדים של קיבוץ ברעם בשיא פריחתו. צילום יערה ויקסלבאום-שטהל

לאחר שוך הסערה החורפית התורנית והפגנות מוצ"ש, נחגוג בימים ראשון ושני הקרובים את ראש השנה לאילנות - הלא הוא ט"ו בשבט, ומה מסמל את החג יותר מפריחת עץ השקד?

השקד הוא אחד מעצי הפרי המתורבתים הקדומים ביותר ובישראל ניטעו במקומות שונים כרמי שקדים (הידעתם שמטע שקדים הוא בעצם כֶּרֶם?), וגדלים בה גם שקדי בר, בעיקר בחורשים של הגליל, הכרמל, השומרון ויהודה. כיום, כל מיני השקד הם צמחים מוגנים בישראל למעט כרמים נטועים.

השקד הפורח הפך מאז ההתיישבות היהודית החדשה בארץ ישראל לסמלו של ט"ו בשבט, ובזכות השיר "השקדיה פורחת" קיבל עץ השקד את שמו המקובל כיום - שקדיה. את פריחת השקד ניתן לראות על פי רוב בחודשים ינואר ופברואר, בסמוך לחג, והמראה הוא מרהיב ביותר, כפי שהיטיבה לתפוס בתמונה הצלמת המוכשרת יערה ויקסלבאום-שטהל מברעם, שצילמה בכרם השקדים של קיבוצה אשר נמצא בעמק החולה. בניגוד לפריחתו, הבשלת השקד היא איטית מאוד ונמשכת כשישה חודשים. חג שמח!


באנר כנס ההנהגות ה-9 נפתחה ההרשמה גודל שונה

הודעה בדבר קבלת מענקי עידוד היצירה התרבותית לשנת 2023 מטעם חבצלת החדשה והתנועה הקיבוצית

הקרן לעידוד היצירה והוועדה לספרי תנועה בחבצלת החדשה תומכת לאורך עשרות שנים במגוון פרויקטים אומנותיים של אומנים ויוצרים חברי התנועה הקיבוצית, ורואה חשיבות גדולה בעידוד האמנים והפצת התרבות הקיבוצית כחלק מהחיבור של התנועה לחברה הישראלית. התמיכה מיועדת לחברי קיבוצים מכלל התנועה הקיבוצית
הודעה בעניין פניות למענקים לשנת 2023 - הקרן לעידוד היצירה והוועדה לספרי תנועה בחבצלת החדשה

מנהלת המלגות קבעה שני מועדי הגשה במטרה לאפשר גמישות מול היוצרים ולוחות הזמנים של הפרויקטים:

המועד הראשון – הגשת בקשות החל מינואר ועד 30 באפריל - אישור תמיכה ביוני.
המועד השני  –  הגשת בקשות החל ממאי ועד 30 בספטמבר - אישור תמיכות בנובמבר.

תחומי התמיכה:

  • הקרן לעידוד היצירה האמנותית – פרויקטים אומנותיים בתחומים: קולנוע, מוזיקה, אומנות פלסטית, תיאטרון, מחול וספרות.
  • הוועדה לספרי תנועה – תמיכה בהוצאת ספרים שעיקרם סיפורי חיים בתנועה ובקיבוץ.

תינתן עדיפות  לפרויקטים המשלבים עבודת אומן בשיתוף עם הקהילה הקיבוצית בה הוא חי. התמיכה מיועדת לחברי קיבוצים מכלל התנועה הקיבוצית. הגשת הבקשות תעשה באופן בטופס דיגיטלי בלבד הנמצא באתר האינטרנט של חבצלת. חשוב לקרוא בעיון את הקריטריונים לפני הגשת הפרויקטים.

למילוי טופס הבקשהלחצו כאן
לשאלות נוספות ניתן לפנות במייל בדוא"לkerens@givathaviva.org.il


באנר מרכז קליטה

פותחים שנה שלישית בפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים

ביום שני בערב התקיים מפגש ראשון של הפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים לשנת הפעילות 2023, הפועל במסגרת רשת הצעירים באגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה. הפורום הוקם לאחר פרוץ מגפת הקורונה, במטרה לחבר בין העוסקים בתחום הצעירים בקיבוצים ולייצר רשת עמיתים המשתפת רעיונות ומעניקה כלים
מתוך המפגש הראשון לשנת 2023 של הפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים
מתוך המפגש הראשון לשנת 2023 של הפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים

המפגש הראשון לשנת 2023, שהתקיים בזום כמו מרבית המפגשים,  עסק בתפיסת התפקיד של מוביל.ת הוועדה ותחום הצעירים בקיבוץ והשתתפו בו רכזות ורכזי צעירים ותיקים וחדשים מכ-40 קיבוצים. במפגש דובר על כיצד ניתן לבנות ולחזק את התשתית לוועדות בקיבוצים השונים, על תפקיד הרכז.ת וחברי הוועדה, איך ממצבים את תחום הצעירים בקיבוץ, מי השותפים של הוועדה ומה הממשקים שלה. יונת דומב, רכזת תחום הצעירים בגן שמואל ונווה כהן, הרכז בעין שמר, שיתפו בתובנות מה"שטח" לגבי תפיסת התפקיד והאתגרים העיקריים שעל הפרק. בחלק האחרון של המפגש התחלקו המשתתפים והמשתתפות ל"חדרים" נפרדים ובחשיבה משותפת העלו פתרונות אפשריים שאיתם ניתן לצאת לדרך.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית: "היה מרגש לפתוח שנת פעילות שלישית של הפורום הארצי, העקביות הזו מוכיחה שיש צורך אמיתי לכך בקרב הרכזים בשטח. הפורום מתכנס מספר פעמים לאורך השנה, במטרה לשוחח, ללמוד, לקבל כלים, לשתף ולפתח את תחום הצעירים, כל אחד בקיבוצו בנפרד וביחד כפורום. נשמח לראותכם במפגשים הבאים של הפורום במהלך השנה - שמרו את התאריכים: 7.3, 1.5, 19.6ו-18.9".


פייסבוק התנועה

דרוש.ה מזכ"ל.ית
לתנועת השומר הצעיר העולמי

התחלת עבודה: יולי/אוגוסט 2023. קורות חיים והמלצות יש לשלוח עד סוף פברואר 2023
לוגו השומר הצעיר העולמי

דרישות התפקיד:

  • בעל/ת זיקה רעיונית לשומר הצעיר - יתרון לבוגר/ת התנועה.
  • תושב ישראל - חובה.
  • חבר/ת קיבוץ / בן קיבוץ - יתרון.
  • היכרות מעמיקה עם התנועה הקיבוצית, המוסדות הלאומיים והעולם היהודי.
  • יכולת לעבודת צוות, כושר מנהיגות, אמינות וייצוגיות.
  • שליח/ה לשעבר - יתרון.
  • רקע בניהול חברתי, חינוכי, כלכלי - יתרון.
  • ראיה רחבה, יכולת להוביל תהליכים אסטרטגיים וניסיון מוכח בבניה של תהליכים ארגוניים.
  • כושר הבעה בכתב ובעל פה בעברית ובאנגלית, שפות נוספות – יתרון.

היקף משרה: 100%

קורות חיים והמלצות יש לשלוח עד סוף פברואר 2023, לדוא"ל:
 
kerens@givathaviva.org.il


באנר משקארד

התשובה ל"צבע אדום" - בואו בהמוניכם לפסטיבל "דרום אדום"!

אתמול נפתח פסטיבל דרום אדום 2023 - חג הכלניות בצפון ומערב הנגב, אך לצערנו שוב חודש הירי מעזה. הפסטיבל ממשיך כרגיל בהתאם להערכות ולהנחיות ודווקא עכשיו זאת ההזדמנות שלכם לחזק את העסקים בדרום, את התושבים, לחמם לבבות ולהראות שאנחנו בוחרים בטוב, בחיים, בשמחה
כרזה של פסטיבל דרום אדום

הפסטיבל יתקיים לכל אורך חודש פברואר, זו השנה ה-18, עם מגוון רב של פעילויות לכל המשפחה, סיורים, שחקנים והפעלות בין הפרחים, שווקים וירידים חקלאיים,
עסקים, תיירנים, הופעות, צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל לזכרה של שושנה דמארי, מרוץ הכלניות ועוד המון הפתעות. 

צוות הפסטיבל והמועצות האזוריות עוקבים אחרי המצב, אבל חשוב לדעת שהוא ממשיך כרגיל - כי את חגיגות "דרום אדום", אחת התקופות השמחות בשנה, אף אחד לא יוכל לעצור! מאחר ואין הנחיות מיוחדות, הסופ"ש הראשון של פסטיבל "דרום אדום" מתחיל כבר מחר.

לתכנית הפסטיבל המלאה: לחצו כאן. לכל העדכונים: לחצו כאן


באנר ביטוח חקלאי

הזמנה להרצאתו של האדריכל מיכאל יעקובסון על חדרי אוכל בקיבוצים

ביום ראשון הקרוב, 5.2, בשעה 12:00 יקיים האדריכל מיכאל יעקובסון הרצאה על תופעת חדרי האוכל בקיבוצים בהזמנת משרד הכלכלה והתעשייה, באופן מקוון באמצעות google meet. במהלך השנים הוא סקר והציג כ-150 חדרי אוכל בקיבוצים בהתבסס על ביקורים בהם. ההשתתפות חופשית
חדר האוכל בקיבוץ הזורע בשנת 1979. צילום: מאיר נהב, ארכיון הזורע
חדר האוכל בקיבוץ הזורע בשנת 1979. צילום: מאיר נהב, ארכיון הזורע

בנייתם והפסקת פעילותם של חדרי האוכל בקיבוצים הוא נושא שאותו הציג רבות האדריכל מיכאל יעקובסון במהלך השנים בהן הוא סיקר בבלוג שלו יותר מ-150 קיבוצים. סקירות אלה התבססו על ביקורים בחדרי האוכל שהרבה מהם איבדו את מעמדם ואינם משמשים עוד בייעודם המקורי. מיכאל התבסס גם על ספרות, שיחות עם מאות חברי קיבוצים ואדריכלים וכן על איסוף חומרים מארכיונים רבים שפועלים כמעט בכל הקיבוצים, כמו גם ארכיונים נוספים, פרטיים וציבוריים.

לפני חודשים פרסם מיכאל במשותף עם ד"ר צבי אלחייני את הספר "סעודה אחרונה בקיבוץ" בסדרת "אסיה אדריכלות" שבהוצאת אסיה. הספר, פרי מחקר וכתיבה שנמשכו קרוב לשלוש שנים, התמקד אמנם בעשייתה של האדריכלית ארנונה אקסלרוד (2019-1935), שעבדה במשך שלושה עשורים במחלקה לתכנון של תנועת הקיבוץ המאוחד והתק"ם, אך הספר מציג ראייה רחבה של התופעה, בשיאה ובשקיעתה.

ההרצאה תתמקד בהתפתחותם ההיסטורית ומאפייניהם האדריכליים והחברתיים הייחודיים של חדרי האוכל ותסתיים בסקירת המצב הנוכחי. ההשתתפות היא חופשית ורק נדרש להכנס בזמן לקישור הזה: https://meet.google.com/kcb-qsan-qfe


באנר כנס ההנהגות התשיעי - ההרשמה החלה

תערוכה קבוצתית חדשה בגלריה גבעת חביבה: AIR 1 - Artists In Residency

בשבת הקרובה, 03.02.23, תיפתח בגלריה גבעת חביבה לאמנות התערוכה הקבוצתית "AIR 1". התערוכה מציגה גופי עבודות של 10 אמנים, יוצרים, צעירים השוהים בשלושת החודשים האחרונים האחרונים בתכנית השהות המשותפת בגבעת חביבה: Givat Haviva AIR, בהובלת המרכז המשותף לאמנות, ויוצרים במרחב סטודיו משותף תוך שהם נחשפים ומכירים את המקום, את האזור, את הסביבה ואת האנשים
תערוכה קבוצתית חדשה בגלריה גבעת חביבה: AIR 1 - Artists In Residency

אוֹצרוֹת התעורכה הן קלודט זורע וענת לידרור, ראשת התכנית ומנהלת התכנית שייסדו אותה במשותף, ומנחי התכנית עוסקות ועוסקים בתחומים שונים של שדה האמנות. העבודות המוצגות הן אינדיבידואליות לחלוטין, אך בו זמנית הן חולקות חזון משותף של המציאות הנוכחית והמורכבות הקיומית שהיא מקפלת בתוכה. תערוכה משותפת כזו, יכולה אולי במיוחד בימים אלו, לפעול כסוג של מתווכת לאותה מורכבות חיים, כאשר היא משתפת בשאלות האישיות שמעסיקות את האמנים. שאלות על יחד, שונות, שייכות, ייחודיות ומשמעות; כמו גם על כאב ואיך לא- זהות. 

החוויה הכוללת מעלה שאלות על התכנים התרבותיים והאנושיים שהעולם שלנו מושקע בהם (ועל אלו שמהם הוא מתעלם) ובוחנת את הנתיב של הקיום המשותף כמצב קיומי - הכרחי ייחודי בזמנים אלו של משבר חברתי ופוליטי. אולי היא יכולה לעורר התבוננות ביקורתית על השיח הקיים עכשיו בעולם; על ריבוי המציאויות המתקיימות היום במקביל ולעיתים במנותק ממש;  ועל האפשרויות, אם קיימות, למפגש כנה ביניהן, בו אפשר לשמור גם על הזהות הכי אינדיבידואלית והייחודיות הספציפית וגם לפעול ולהיות יחד. 

גלריה גבעת חביבה לאמנות בוחנת, מעלה וחוקרת את "המשותף" על רבדיו השונים. ערכים של חברה משותפת, שיח רב תרבותי וקידום המרקם הרב תחומי באמנות. הגלריה מציגה אמנות הנותנת במה לאמנים מאוכלוסיות שונות בחברה הישראלית בדגש על החברה היהודית והערבית.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה