דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

החל לפעול חמ"ל המשימות וההתיישבות התנועתי. תשעה חודשים ל-7.10: מזכ"ל התנועה קורא להקדמת הבחירות ולהשתתפות הקיבוצים בלחץ הציבורי. בעקבות המצב הביטחוני בצפון הרפסודיה לא תתקיים הקיץ. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
אנחנו צריכים אותך
 05/07/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן
 

"כשאחד מאתנו נפגע, כולנו באים לעזור"

התנועה הקיבוצית החלה להפעיל את חמ"ל המשימות וההתיישבות לשיקום ופיתוח קיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון, הכולל מערך מתנדבים רחב ומספק סיוע לטובת ענפי החקלאות ומערכות החינוך בקיבוצים, שיפור החזות והנוי, מוכנות לחירום, ציוד דרוש ועוד. הצטרפו אלינו למשימת השיקום והתקומה

"חמ"ל המשימות וההתיישבות" (https://www.hamal-tkz.co.il) של התנועה הקיבוצית הוקם לעזרת הקיבוצים המפונים מהדרום וגבול הצפון ואלו הנמצאים בקו האש. מאז הקמתו מקבל החמ"ל פניות רבות ונרתם לספק מענים לקיבוצים בתחומים שונים, וביניהם גיוס עובדים לענפי החקלאות ולמערכות החינוך, ציוד לכיתות כוננות ומוכנות לחירום, שיקום הנוי וחזות הקיבוץ שפונה ועוד. אתגר משמעותי נוסף אליו נרתמת התנועה הוא חידוש הקליטה בקיבוצים בעזרת הפניית קבוצות וגרעינים והפניית משפחות המעוניינות להצטרף לקיבוצים ולחדש את ההתיישבות לאורך גבולות הארץ. במקביל, פועל החמ"ל לבנות ולהפעיל תוכניות צמיחה לטווח הקרוב, הבינוני והרחוק. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה ציין כי "חמ"ל ההתיישבות המשימתי מתבסס על מערך מתנדבים קיים שיורחב בשבועות הקרובים. כבר עכשיו יש המון יוזמות בשטח והמון רצון להתנדב ולעזור ואנחנו כאן כדי להוביל וגם כדי לחבר לטובת אחינו בנגב ובגבול הצפון כחלק מהמחויבות שלנו לערבות הדדית". מנהלת החמ"ל, רותם שניצקי מוסיפה כי "הקשר עם הקיבוצים ייעשה דרך איש קשר מוגדר בכל קיבוץ אשר ירכז את הצרכים העיקריים ויעביר אותם לחמ"ל לטובת בניית סל מענים המתבסס על פעילות אגפי התנועה וחיבור למשאבים נוספים. כל מענה ייעשה לפי בקשה מפורשת, בתיאום מלא ולפי הצורך, הקצב והנכונות של כל קיבוץ".

מתגייסים לחינוך: יותר מ-200 פונות ופונים כבר הביעו עניין להצטרף ליוזמת התנועתית "רילוקיישן חינוכי", שבאה לעזור למלא את החוסר במערכות החינוך, בדגש על עשרות הקיבוצים המפונים ואלו הנמצאים בקו האש. היוזמה ל'רילוקיישן' (מעבר מגורים או מקצוע) חינוכי היא אחת המשימות הדחופות של החמ"ל התנועתי שהוקם. ביום רביעי האחרון השתתפו הפונות והפונים במפגש זום בו שמעו על הסיבות ליוזמה ולדחיפותה ועל תנאי העבודה למי שיימצאו מתאימים. היוזמה מבוצעת בשיתוף עם אגפי חינוך וצעירים ומעורבות בחברה של התנועה, ודגן קרן מאגף חינוך מרכז את הפניות, של אנשים מכל הגילים. לדבריו, הצורך בעובדות ועובדים למערכות החינוך בקיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון הוא רב, וכך גם הרצון לעזור. "אנחנו פועלים בדחיפות לעשות את החיבורים הנכונים בהקדם", אומר דגן.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

תשעה חודשים לטבח:
אירועי זיכרון, מחאה והשבתות ברחבי הארץ

ביום ראשון הקרוב (7/7) תשעה חודשים לטבח, ועל רקע המציאות בצפון ובדרום - אירועי זיכרון, מחאה והשבתה ברחבי הארץ. מזכ"ל התנועה קורא במכתב ששלח לקיבוצים לקחת חלק בפעילויות ולאפשר למי שרוצה לשבות לעשות כן, ולהצטרף ללחץ הציבורי לקביעת מועד מוסכם לבחירות והקמת ממשלה שתדע להחזיר את החטופים הביתה, להחזיר את הביטחון, ולשקם את חבלי הארץ הנטושים
תשעה חודשים לטבח: אירועי זיכרון, מחאה והשבתות ברחבי הארץ
הזמנה לקחת חלק באירועים

התנועה הקיבוצית מזמינה את החברים להשתתף ביום ראשון הקרוב בפעילויות המציינות תשעה חודשים לשבת השחורה - שבעה באוקטובר. במכתב ששלח לקיבוצים, כתב מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה: "ביום ראשון הקרוב (7.7.24) נציין בכאב עצום תשעה חודשים לטבח 'שבעה באוקטובר' בנגב המערבי, אשר שינה את פני החברה הישראלית, ובתוכה את החברה הקיבוצית. בטבח נרצחו באכזריות יותר מ-1,200 ישראלים, ובקרבות מול אנשי חמאס, שפלשו לישראל וליישובינו כמעט ללא הפרעה נפלו עוד מאות חיילים ואנשי כוחות ביטחון והצלה.  250 ישראלים נחטפו לעזה, 120 עדיין מוחזקים בידי האויב. עשרות אלפים פונו מבתיהם – בנגב המערבי ובגבול הצפון, והם חיים כפליטים בארצם.

תשעה חודשים אחרי ההפקרה של חבל ארץ שלם בדרום, הפקרת יישובי וערי הצפון, והפקרתם של החטופים הישראלים בשבי זה כבר ברור לכל – הממשלה הנוכחית חייבת לקחת אחריות אחרי האסון. הגיע הזמן לקבוע מועד מוסכם לבחירות חדשות".

במכתבו מציין שמחה, "ביום ראשון ישתתפו המוני ישראלים בפעילויות לציון תשעה חודשים לאסון הלאומי 'שבעה באוקטובר', ובין היתר ייערכו השבתות במקומות עבודה ושירותים. המשותף לכול הפעילויות תהיה קריאה לקביעת מועד לבחירות, הקמת ממשלה רחבה והחזרת החטופים הביתה, תחזיר את הביטחון, ותוביל תוכנית עבודה לשיקום חבלי הארץ הנטושים. התנועה הקיבוצית מצטרפת לקריאה לקביעת מועד מוסכם לבחירות. אני מזמין אותכם להצטרף לקריאה לממשלת ישראל לקחת אחריות, לפעול למען מדינתנו האהובה ולא למען שמירת הקואליציה או המתפקדים. יש לאפשר לשבות ולמחות לכל מי שרוצה בכך, בכל דרך דמוקרטית שהיא".


באנר ביטוח חקלאי

עקב המצב הביטחוני: הרפסודיה של התנועה הקיבוצית לא תתקיים הקיץ

שלושה חודשים לאחר תחילת ההכנות לרפסודיות 2024 ועשרה ימים לפני פתיחת המחזור הראשון מבין ארבעה מתוכננים, החליטו אגף החינוך והנהלת התנועה שלא לקיים את הרפסודיה בכנרת, עקב החשש הביטחוני והמשך הירי מלבנון. ראשת אגף חינוך דבי ברא"ס: "האחריות לשלומם וביטחונם של אלפי בנות ובני הנוער הכריעה. במקומה - נקיים פעילות חלופית בקיץ"
החלטה לא קלה שנעשתה בלב כבד. צילום: בועז לניר
החלטה לא קלה שנעשתה בלב כבד. צילום: בועז לניר

ההחלטה התקבלה בישיבת הנהלה התנועה שלא מן המניין שהתקיימה בזום ביום שלישי בערב כדי להכריע בנושא באופן סופי. להחלטה קדמו שורה של דיונים והתייעצויות עם גורמי ביטחון רבים בכדי לוודא שיהיה ניתן לתת מענה לכל אירוע. זאת, במקביל להיערכות של שלושה חודשים, הכוללת הרשמות, הכנת מדריכים והכנות לוגיסטיות למבצע ענק של כ-4000 משתתפים, מדריכים, אנשי צוות, אבטחה ורפואה ונוספים, כאשר מעל מרחפת ההסלמה במצב הביטחוני בצפון, שאיימה על היתכנות לקיים רפסודיה באופן מהנה ובטוח. זו לא הייתה החלטה קלה והיא נעשתה בלב כבד מכיוון שהרפסודיה היא "מפעל דגל" תנועתי.

בהודעה שנשלחה למנהלי החינוך בקיבוצים ולמדריכי הקבוצות ברפסודיה, הסבירו מארגני הרפסודיה מאגף חינוך של התנועה הקיבוצית את החלטתם, שנבעה מתוך תחושת אחריות גדולה לשמירת ביטחונם ושלומם של אלפי המשתתפים. בין היתר נכתב בהודעה: קיווינו והאמנו בכל לבנו שהמצב הביטחוני יאפשר לנו לקיים את מחזורי הרפסודיה, אך גם לקחנו בחשבון שהמצב הביטחוני יאלץ אותנו לקבל החלטה על ביטול. החמרת האיומים הביטחוניים בימים האחרונים והעלייה בהסתברות לתרחישים המחייבים מציאת מענה מותאם, מטילים צל כבד על היכולת שלנו לעמוד ביעדים החינוכיים והבטיחותיים. ההחלטה התקבלה מתוך תחושת אחריות גדולה מאוד לביטחונם ובטיחותם של כלל המשתתפים". 

באגף חינוך היו מודעים לציפייה הגדולה שיש לקראת האירוע, שבאה לידי ביטוי בהרשמה, כולל מעשרות הקיבוצים המפונים ואלו הנמצאים בקו האש, ובקולות שנשמעו מהשטח והעידו על צורך אמיתי של בני הנוער להיפגש במרחב בטוח של יצירה ובניית זהות משותפת לאחר שנה מורכבת ומאתגרת מאוד, לחוות "יחד" חיובי ומשמעותי ולהרגיש אפילו לשלושה ימים שהשיגרה החינוכית שלהם נשמרת. "על מהות זאת איננו מוכנים לוותר", אומרים באגף חינוך, ולכן הם שוקדים על יצירת פעילות חלופית לקיץ הקרוב, כזו שתענה על הצורך בפעילות חינוכית שתכלול מפגש ארצי של בני הנוער.


באנר משקארד

מנהל התכנון אישר תוכנית ארצית להרחבת יישובים כפריים

במסגרת התכנית (תיקון 5 לתמ"א 35) יוכל יישוב כפרי קטן במרכז הארץ לגדול ל–650 יחידות דיור, לעומת 350-400 כיום, ויישוב כפרי בפריפריה (בנגב או בגליל) יוכל לגדול לעד 1,400 יחידות דיור לעומת 500 כיום. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "מברכים על ההחלטה. לקיבוצים, למושבים ולערים גורל, חיים ועתיד משותף. לא ניתן להחזיר את השיח המפלג"
בנייה בקיבוץ. יישוב רב-דורי
בנייה בקיבוץ. יישוב רב-דורי

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה ואישרה ביום שלישי האחרון את התכנית להגדלת מספר יחידות הדיור ביישובים הכפריים בישראל, ובמיוחד בפריפריה. במסגרת התכנית (תיקון 5 לתמ"א 35) יוכל ישוב כפרי קטן במרכז הארץ לגדול ל–650 יחידות דיור, לעומת 350-400 כיום, ויישוב כפרי בפריפריה (בנגב או בגליל) יוכל לגדול לעד 1,400 יחידות דיור לעומת 500 כיום. לפני אישור התוכנית, אותה הביא לדיון שר הפנים משה ארבל, הביעו ראשי ערים התנגדות ציבורית לאישור הצפוי והביעו תרעומת וחשש מכך שהתוכנית להרחבת היישובים הכפריים עלולה לבלום פיתוח והרחבה בערי המחוז הקרובות ליישובים הכפריים, ואף להביא לזליגת תושבים מהעיר הסואנת אל היישוב הכפרי.

בתגובה לאישור התוכנית אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה כי הוא מברך על ההחלטה, שיש בה לחזק את ההתיישבות בפריפריה. לדבריו קיבוצים ומושבים חזקים הם חלק ממרכיבי הביטחון והחוסן הלאומי של ישראל והם גם מחזקים את עיר המחוז הקרובה. לקיבוצים, למושבים ולערים גורל משותף, חיים ועתיד משותף. לא ניתן  להחזיר את השיח המפלג ששרר עד שישה באוקטובר בינינו לשכנינו בערים השכנות.

במנהל התכנון הסבירו כי מדובר בתוכנית שקודמה בשנתיים האחרונות בשיתוף גורמים רלוונטיים רבים ונועדה לאפשר רב דוריות ביישובים הכפריים, יצירת תמהיל יחידות הכולל דירות קטנות, שמירה על האופי הכפרי של היישובים ושמירה על השטחים הפתוחים  והחקלאיים הסובבים אותם. התוכנית תובא להערות הוועדות המחוזיות והמקומיות, שיוכלו להעביר הערות.


באנר רילוקיישן חינוכי

מהתנועה באהבה:
חבילות מלאות משחקים לילדי קיבוצי הצפון

ילדים ב-14 קיבוצים שלא פונו קיבלו השבוע חבילות עמוסות משחקים וחומרי יצירה להנאתם בקייטנה ובחופש הגדול
משחקים ביחד ב"חנות גלידה". משלוח של אהבה מהמרלוג התנועתי
משחקים ביחד ב"חנות גלידה". משלוח של אהבה מהמרלוג התנועתי

החבילות נשלחו מהמרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) החברתי של התנועה הקיבוצית, הממוקם במתחם גרנות ומספק כבר חודשים ארוכים מוצרים וציוד לקיבוצים ויישובים שפונו בדרום ובצפון. בחבילות לילדי גיל הרך ולילדים גדולים יותר נארז מכל הבא ליד: חרוזי גיהוץ, צבעי מים, טושים, צבעי גואש, ועוד הרבה משחקים כגון פאזלים, דומינו, שש בש, שחמט, סולמות וחבלים ועוד.

המשחקים נתרמו על ידי חברת Spin Master שתרמה בחודשים האחרונים ציוד רב, וציוד היצירה גויס על ידי עובדי המרכז הלוגיסטי החברתי - והכול לטובת הנאת הילדים.

שיר גורן, מנהלת המרלו"ג, מספרת כי החבילות נארזו בראשית השבוע על ידי עובדי ומתנדבי המרלו"ג ונשלחו לקיבוצי היעד שלא פונו בגליל העליון או בגליל המערבי, או נלקחו על ידי נציגים שבאו במיוחד מ-14 הקיבוצים: כפר סאלד, כפר בלום, שדה נחמיה, גונן, להבות הבשן, שמיר, עמיר ונאות מרדכי שבגליל העליון, וכברי, גשר הזיו, געתון, עברון, סער ויחיעם מהגליל המערבי. בנוסף, הופצו חבילות לטובת קייטנה המשותפת לילדי ארבעה קיבוצים שפונו לאזור טבריה. 


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע:
למרות הכל פורח הלילך מבארי

בתמונה: כיתת לילך מבארי חוגגת בר מצווה למרות הכל, וחבריה כותבים בגופם את שם הקבוצה על רקע מפקד האש. צילום: מירי גד מסיקה
כיתת לילך מבארי חוגגת בר מצווה למרות הכל, וחבריה כותבים בגופם את שם הקבוצה על רקע מפקד האש.
צילום: מירי גד מסיקה

כבר שנים רבות שאריה תבל, מנהל החינוך בקיבוץ בארי, מוציא לפועל מדי שנה את "שנת המצווה" של בני הנוער בקיבוץ, אחד מאירועי הדגל החשובים שבמהלכו הנערים והנערות עוברים חוויות חינוכיות וערכיות, כמו מסעות וטיולים בשטח, גיבוש חברתי, תרומה לקהילה, הכרת הארץ ועוד. בחודש ינואר נפתחה שנת המצווה באיחור רב וברגשות מעורבים - זו הייתה משימה קשה וכואבת, אבל גם מרגשת מאוד. 

בחמישי בערב, כמיטב המסורת, כיתת 'לילך' מקיבוץ בארי חגגה את בר המצווה במפגן אש מרגש במיוחד. הכיתה, ששכלה שניים מחבריה, ינאי וליאל חצרוני ז"ל, ושלושה ממדריכיה - כרמל בכר, אלון אבן וליאור טרשנסקי זכרם לברכה - עמדה באתגר למרות הכל וקראה בטקס לשחרור החטופים. האירוע התקיים בקיבוץ צאלים וקהילת בארי המרוגשת הודתה בחום למארחים. 

 

באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

נדדו צפונה: צעירי "הקיבוץ הנודד" החלו מסייעים לחקלאי הצפון

לאחר חודשים של עזרה לענפי החקלאות בקיבוצי הנגב המערבי, עלה צפונה פרויקט "הקיבוץ הנודד" של התנועה הקיבוצית, ואנשיו מסייעים בקטיף הפרי בקיבוצים ומשקים
החבר'ה מסייעים בקטיף מנגו
החבר'ה מסייעים בקטיף מנגו

התכנית מבית התנועה הקיבוצית נועדה להביא כ-40 צעירים וצעירות בגילי 20-30 כדי לסייע בקטיף העונתי לקיבוצים מהנגב המערבי וגבול הצפון, שמהם פונו הקהילות למקום בטוח. בעונת קטיף ההדרים בנגב המערבי הם העבירו עם שני מוקדי מגורים אליהם הגיעו בסך הכל יותר מ-130 צעירים וצעירות שהגיעו לפרקי זמן משתנים לאורך תקופה של ארבעה חודשים. כעת, התמקמו חברי הקבוצה בקיבוץ עמיר שבגליל העליון, אשר לא פונה אך נמצא בטווח האש ומתקשה לקיים שגרה בצל המלחמה בכל תחומי החיים. מעמיר הם יוצאים בבוקר לעזרה בקטיף פירות הקיץ בקיבוצים ובמשקים בצפון.

קים קפלן (מפלסים), רכז התכנית מספר כי הם התקבלו בחום ולבביות בקיבוץ עמיר, ומוסיף כי "המעבר לצפון היה צו השעה מבחינתנו. בקבוצה יש לנו חבר'ה נהדרים מקיבוצים, מושבים וערים, שבבוקר יוצאים לעבודה בקיבוצים ומשקים בגליל ובגולן בקטיף פירות הקיץ". קרן פרדו שמנהלת את החמ"ל התנועתי לעזרה בחקלאות מספרת כי "בזכות המגורים בעמיר מתאפשר לחברי הקבוצה לעבוד בשכר בשעות הבוקר, ובשעות אחר הצהריים והערב להביא רוח צעירה לקיבוץ וליישובים בסביבה באמצעות התנדבויות, אירועים לצעירים ולמבוגרים וכל יוזמה שיכולה לתת להם תחושה שהם לא לבד".

אז אם אתם רוצים לעשות משהו משמעותי בתקופה כזאת של אי ודאות, כל מה שנדרש הוא חודש התחייבות ומוטיבציה לעבודה פיזית בחקלאות והפצת אנרגיה צעירה: 
לחצו כאן להרשמה לתכנית        


באנר משקארד

מטיילים אל סופה של שנה קשה ומאתגרת

השבוע ובשבוע שעבר יצאו 1200 השינשינים של התנועה הקיבוצית לטיולי סיום השנה, כהוקרה ותודה על השנה המשמעותית שנתנו מעצמם, למרות כל הקשיים והאתגרים השונים. קרוב למחצית מהשינשינים יסיימו את השנה בימים הקרובים (בעיקר כפרי נוער ופנימיות) והיתר יסיימו במהלך אוגוסט
השינישינים מתרעננים בנחל הקיבוצים משנה מאתגרת בטיול סוף שנה
השינישינים מתרעננים בנחל הקיבוצים משנה מאתגרת בטיול סוף שנה

ה-7.10 ומלחמת 'חרבות ברזל' שנפתחה בעקבותיו השפיעו עמוקות גם על שנת השירות בתנועה הקיבוצית, כמו על התנועה, הקיבוצים והמדינה כולה. תכלת זוהר ז"ל מנחל עוז, שינשינית בפנימיית 'רבדים' בירושלים, נרצחה יחד עם הוריה ואחותה הגדולה בביתם. מיקה אנגל מניר עוז, שינישנית בעמותת עמיחי, נחטפה מביתה יחד עם משפחתה ולמרבה השמחה שוחררה בסוף נובמבר משבי חמאס יחד עם אמה ואחותה, אך אביה רונן נרצח ועדיין חטוף. שינשינים רבים איבדו חברים ובני משפחות וגם צוות המחלקה איבד את איילת גודארד ז"ל מבארי שהייתה בעבר פעילה במחלקה במשך שנים רבות. נוסף על כך, הקומונה בעין השלושה שהתה בקיבוץ בזמן התקפת המחבלים אך ניצלו למרבה המזל, וקומונות אחרות שנמצאות בנגב המערבי ולא היו באותה שבת עברו יחד עם הקהילות למלונות ולמגורים הזמניים וקומונות אחרות שנמצאות בדרום ובצפון עברו יחד עם כפר הנוער והפנימיות שלהן למיקום בטוח יותר. שינשינים אחרים נאלצו להתגייס מוקדם מהצפוי באמצע השנה בעקבות המלחמה. כל זאת הוסיף על שנה שגם כך מאתגרת מלכתחילה.

את הטיול המסורתי שהתבצע על פני ארבעה ימים (רביעי או חמישי השבוע ובשבוע שעבר) הפיקה גם השנה חברת 'צוקים' שדאגה לכל האטרקציות ושלבי היום השונים. הצוות של מחלקת שנת שירות ואגף חינוך ליווה את הטיולים בהתרגשות. כל קומונה יכלה לבחור את היום הספציפי בו היא מעוניינת מבין הארבעה ואיפה לסכם את השנה - בצפון או בדרום. הטיול הצפוני לא נערך השנה ברמת הגולן או בגליל העליון בשל המצב הביטחוני, ונדד ליום חווייתי בעמק המעיינות שנפתח ברכיבת אופניים מגשר הקנטרה לפארק המעיינות, שם רחצו במעיין עין שוקק ואז יצאו לטיול רטוב בנחל הקיבוצים וקינחו במסיבת בריכה וארוחת צהריים בכפר יחזקאל. חובבי המדבר שבחרו באופציה הדרומית, זכו בנסיעה ברכבי ספארי ממדרשת בן גוריון, דרך מעלה צין ועד עין עקב תחתון, שם הם טבלו במעיין הקריר. המשך היום היה חוויה מטורפת של גלישת חולות ("סנדבורד") בדיונות שבאזור צומת שבטה, על גבי גלשן מיוחד ולאחריה ארוחת צהריים מפנקת.

זוהי הזדמנות נוספת לחזור ולהדגיש תודתנו לחבורה המופלאה הזו שמעוררת גאווה בבחירתה להקדיש שנה לתרומה לחברה - צאו בהצלחה לכבוש עוד מטרות אישיות וחברתיות וצרו עבור כולנו חברה טובה יותר!


באנר ביטוח חקלאי 2

מחנה "הללויה" באירופה מחבק את ילדי העוטף

על גדות נהר הבלטון שבהונגריה מתקיים השבוע מחנה הקיץ הבינלאומי השנתי "הללויה" של WeKibbutz, בו משתתפים כ-250 חניכי תנועת "הבונים דרור" בגילי 14-16 מישראל, דרום אפריקה, ספרד, הונגריה, טורקיה, רומניה, בולגריה ועוד. השנה המחנה מתקיים בסימן המלחמה ומארח כ-50 בני נוער מהעוטף
הללויה לעוטף
הללויה לעוטף

מפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' לקח על עצמו "מיזם הללויה", מבית WeKibbutz, לעזור ברווחתם של בני ובנות נוער מהעוטף, ולכן נוסף על הנערים והנערות שלוקחים חלק במחנה זו השנה השלישית, המיזם פתח את שעריו על שלל חוויותיו גם עבור נוער מהעוטף אשר לא הכירו ומשתתף בו בפעם הראשונה. הודות לשותפים במשרד התפוצות (Mosaic United) והסוכנות היהודית (Campers2gethe) עשרות ילדים מהעוטף הצטרפו למחנה הקיץ בהונגריה.

מחנה "הללויה" נותן לנערי ונערות העוטף שלל הזדמנויות להפוגה והעצמה, תוך חיבור הקשר לבני נוער בני גילם מיהדות התפוצות. המטרה היא לאפשר להם חוויה בלתי נשכחת בקיץ הזה לאחר שנה בה חוו אובדן, שכול ועקירה מהמקום המוכר והבטוח שלהם. במהלך המחנה הילדים לוקחים חלק בפעילויות הקשורות לערכי הליבה של המיזם: רב תרבותיות, סביבה, הכלה ומנהיגות כמו גם שחיה יומית באגם, פארק מים, קבלת שבת מוזיקלית ועוד. צוות המחנה כולל 17 מדריכים מברזיל ואורוגוואי עם ניסיון הדרכתי רב וצוות של 10 רכזים מישראל.

דורון משה מנהל המחנה ו"מיזם הללויה": "המיזם מתמחה בטיפוח קבוצות מנהיגות קהילתיות, העצמה של בני ובנות נוער, תוך חיבור מרתק לנוער מגוון מקהילות שותפות ברחבי העולם. המחנה הבינלאומי אשר מתקיים באירופה מהווה את המרחב האידיאלי לפיתוח חוסן אישי, היטמעות בנטוורקינג, חיזוק תחושת המסוגלות, וביטוי מרשים של עמיות יהודית וסולידריות עם ישראל. תודה מיוחדת לרן ברקוביץ', נציג הסוכנות היהודית באירופה, שהגיע לבקר במחנה על תמיכתו".


באנר רילוקיישן חינוכי

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להגיש מועמדות לתפקיד מנהל/ת תחום צמיחה וקליטה של אזור דרום באגף חברה וקהילה

מהות התפקיד: סיוע וליווי קיבוצי הדרום עם התמקדות בקיבוצי הנגב המערבי בשיקום התשתית הקהילתית-חברתית, פיתוח והעמקת התפיסה של צמיחה וקליטה מיטבית וחיזוק התהליכים המקצועיים והקהילתיים המתקיימים בקיבוצים בהקשר זה, תוך תמיכה וליווי של מובילות ומובילי התחום בדרום
לוגו אגף חברה וקהילה עם סרט צהוב

דרישות התפקיד:

  1. חבר/ת קיבוץ - חובה.
  2. ניסיון בניהול תהליכי קליטה וצמיחה בקיבוץ- חובה.
  3. ניסיון בפיתוח ידע ותוכן- יתרון.
  4. מילוי תפקיד מרכזי בקיבוץ- יתרון
  5. היכרות עם תהליכי קליטה אזוריים- יתרון.
  6. מיומנויות בינאישיות גבוהות ויכולת עבודה בצוות.
  7. יוזמה, יצירתיות ויכולת לעבודה עצמאית.
  8. יכולת ארגונית גבוהה.
  9. המשרה דורשת שעות עבודה גמישות.
  10. המשרה דורשת נכונות לנסיעות מרובות ברחבי הארץ.

הרואה עצמו/ה מתאימ/ה לתפקיד מוזמנ/ת להציג את מועמדותו/ה ולשלוח קורות חיים לאירית גולדברג עד לתאריך 25.07.24, בדוא"ל: iritg@tkz.co.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה