דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כנס י"א 2024: דרוש אופק לעשייה חברתית ותיקון - יותר מתמיד

הכנס השנתי של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית לשכבת י"א פוצל השנה לשני כנסים יומיים - אחד בדרום ואחד בצפון - בהשתתפות כ-880 נערים ונערות, ובמרכזו עמדו שאלות ודילמות סביב היציאה לשנת שירות או מכינה קדם צבאית, מעורבות ועשיית שינוי ותיקון בחברה, הכרת השונה והצגת מסגרות התנדבות אפשריות בשנת השירות
לומדים על מסגרות להתנדבות בשנת השירות במהלך הכנס הצפוני. "רואים בשכבת י"א את המנהיגות הבאה שלנו"
לומדים על מסגרות להתנדבות בשנת השירות במהלך הכנס הצפוני. "רואים בשכבת י"א את המנהיגות הבאה שלנו"

כנס י"א של התנועה הקיבוצית התקיים השנה במתכונת שונה מאשר בשנים האחרונות. אגף חינוך של התנועה הקיבוצית עשה התאמות וקיים שני כנסים בני יום אחד, אשר עסקו בשאלות: האם לצאת לשנת שירות או מכינה, איך מחליטים אם זה מתאים לי, ואם כבר לצאת לשנת י"ג - אז איך בוחרים מה המסגרת המתאימה לי?

הכנסים התקיימו  בקיבוץ דורות שבדרום בשיתוף המועצה האזורית שער הנגב, ובצפון בקיבוץ יפעת בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל. 880 המשתתפים והמשתתפות אשר הגיעו לשני הכנסים שמעו ממזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה על החוויה האישית שלו בתור שינישין לשעבר בקיבוץ אורטל וחשיבותה, ואת הרצאתו של אביב שאול, שיצא לאחר השחרור מהצבא למסע של כמה חודשים בחברה הישראלית ופגש משפחות מגוונות מרקעים שונים. בהרצאתו שנקראת "לא לפחד כלל", הוא מספר על המסע שעבר ועל האפשרות של כולנו לעשות שינוי ולפגוש את השונה מאיתנו. 

בנוסף להרצאה שמעו בני ובנות הנוער ש"שינים שמתנדבים במסגרות לצרכים מיוחדים, פאנל שנועד לחבר אותם לעשייה חשובה זו שלפעמים מרתיעה, אך מתגמלת ביותר, ונדבך חשוב בתפיסת הערבות ההדדית של התנועה הקיבוצית. בהמשך יצאו הנערות והנערים ליריד שנת י"ג אשר הובל על ידי מחלקת שנת השירות, שם פגשו עשרות מסגרות התנדבות, שוחחו עם ש"שינים ומכיניסטים שמעו על המסגרות וגם על הבחירה לצאת לשנת התנדבות לפני הצבא.

לפני החזרה הביתה עברו הקבוצות שיחות לעיבוד היום עם צוותי ההדרכה על מנת להגיע לשנת י"ב ולהתחיל את התהליך לקראת השלב הבא- שנת י"ג או גיוס לצבא.

אורי פלד נקש, מנהל "שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי באגף חינוך, סיכם: "המצב הבטחוני רק חידד לנו כמה חשוב לקיים כנסים אלו וכמה חשוב לייצר מפגש ערכי לשכבת י"א, בעיקר בשנה כמו זו, שנדרש אופק לעשייה חברתית ותיקון. אנו רואים בשכבת י"א את המנהיגות הבאה שלנו, ולתהליך האישי שיעברו בבחירה לצאת לשנת י"ג יש חלק חשוב בהתפתחות זו".

הוספת תגובה חדשה