דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

להיטיב את המענים הקהילתיים שמקבלים מתמודדי הנפש בקיבוצים

בעבר היה נהוג לחשוב שהתמודדות נפשית קיימת רק אצל אנשים מסוימים, אך כיום יש הבנה ברורה שהיא נחלת הכלל ושבריאות הנפש זה באמת הסיפור של כולנו, גם בקיבוצים. הקורס "מסע אל עולם בריאות הנפש", שנוצר במשותף על ידי מחלקת בריאות ורווחה של התנועה והמרכז לבריאות הנפש "גהה", מבקש להרחיב את הידע של העוסקים בתחום בקיבוצים
"מסע אל עולם בריאות הנפש"

בשנתיים החולפות חל בארץ גידול משמעותי במספר האנשים שדיווחו על משברים נפשיים. את הגידול ניתן להסביר כתולדה של המציאות שמשבר הקורונה יצר, אך הוא נובע גם מהגברת המודעות בקרב הציבור. עצם השיח על בריאות הנפש, התובנה שמשבר נפשי יכול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, השיתוף של מובילי דעה בארץ ובעולם ש"יוצאים מהארון" וחושפים את התמודדות שלהם או של בני משפחתם עם דיכאון וחרדה - תרמו רבות להעלאת המודעות ולהפחתת הבושה.

עדי רמות, ממחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית, מציינת כי "גם בקיבוצים אנחנו עדים לגידול במספר מתמודדי הנפש. אנו מבינים היום כי עלינו להוריד חסמים, לסייע במיצוי הזכויות, להבין את חשיבות ההתערבות המוקדמת והמניעה ולשפר את המענה הקהילתי לנפגעים ובני משפחתם. המודעות לעולמם של מתמודדי הנפש ולסטיגמה הכרוכה בו משתנה. על מנת להיטיב את המענים שאנו נותנים יש להרחיב גם את הידע של העוסקים בכך - מנהלי בריאות ורווחה ומרכזי הועדות לצרכים מיוחדים".

לצורך כך, חברה עדי למרכז לבריאות הנפש "גהה" של שירותי בריאות כללית, ויחד אתם יצרה סמינריון הכולל סדרה של ימי למידה וסיורים שבמסגרתם יחשפו המשתתפים להפרעות ומחלות הנפש השונות ולמענים הרפואיים והרגשיים הקיימים בבתי החולים ובקהילה.

לחצו כאן לפרטים נוספים והרשמה לקורס

הוספת תגובה חדשה