דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

להתאחד מחדש סביב המשותף

"איך מונעים את חורבן הבית?" הייתה כותרתו של כנס שהתקיים בצאת ט' באב במרכז הקהילתי 'בית פרנקפורט' בתל אביב, ביוזמת התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי, בינ"ה ומכון שיטים
"מניעת החורבן תבוא מתוך בנייה משותפת". ליאור שמחה משוחח עם יאיא פינק באירוע מוצאי ט' באב
"מניעת החורבן תבוא מתוך בנייה משותפת". ליאור שמחה משוחח עם יאיא פינק באירוע מוצאי ט' באב

המשתתפים בפאנל, אותו הנחה הפעיל החברתי יאיא פינק, היו העיתונאי הוותיק רינו צרור, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה, מזכ"לית הקיבוץ הדתי שרה עברון, שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, ואילה מצגר, כלתו של יורם מצגר ז"ל מניר עוז שנחטף מביתו בשבעה באוקטובר ונרצח בשבי חמאס. כולם נדרשו לשאלה שנוסחה ככותרת לכנס, ולהתייחס בדבריהם לעבר, ההווה ואיך יוצרים עתיד טוב יותר. מנכ"ל ארגון בינ"ה ניר ברוידא והזמרת והיוצרת עלמה זהר עשו הבדלה מתשעה באב.

על השאלה איך אנחנו מונעים את חורבן הבית, השיב מזכ"ל התנועה כי "התשובה תהיה דרך בנייה. כבנים לניצולי השואה, וכמי שחוו את האימה של השבעה באוקטובר אנחנו לא יכולים ולא רוצים להתייאש ולתת לרוע והשנאה להכריע ולנצח. אנחנו נבנה מחדש את הטוב ואת התקווה שישראל יכולה להיות מקום של צדק, של ערבות הדדית, של יחד ושל שלום. אני חושב שכל שיח מסייע להוביל להיכרות, ולהנמיך גדרות ומחסומים. הניצחון הצבאי שלנו יהיה מגובה בחברה חזקה, אשר על אף מחלוקות ושוני בין מרכיביה תדע להתאחד סביב המשותף, המאחד, שהוא רב ועולה על המפריד".

בסיום הכנס הודו כולם לשותפי התנועה שסייעו בהצלחתו - בינ"ה, שיטים, תנועת הקיבוץ הדתי ויאיא פינק.

הוספת תגובה חדשה