דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לוקחות עמן מש"א מקצועי לדרך

לאחר שנים רבות בהן התנועה הקיבוצית לא קיימה קורס הכשרה לניהול משאבי אנוש בקיבוץ, ולאור הצורך הגובר שעלה מהשטח, הסתיים השבוע בהצלחה רבה המחזור הראשון של הקורס להכשרת מנהלי משאבי אנוש בקיבוץ בהשתתפות 19 נשים ושלושה גברים. הבוגרות והבוגרים ממליצים להירשם למחזור הבא ( צפוי להיפתח לקראת סוף 2023 - תעקבו)
בוגרות ובוגרי המחזור הראשון של הקורס להכשרת מנהלי משאבי אנוש בקיבוץ בתמונה קבוצתית עם צוות המובילות
בוגרות ובוגרי המחזור הראשון של הקורס להכשרת מנהלי משאבי אנוש בקיבוץ בתמונה קבוצתית עם צוות המובילות

שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית, מספרת כי הרעיון לפתוח קורס הכשרה למנהלי ומנהלות מש"א בקיבוצים עלה לאחר שהיא ושתפותיה להובלת הקורס זיהו שזהו צורך הקיים בשטח. "ראינו שמנהלות ומנהלי מש"א שמגיעים לתפקיד ראשון בקיבוץ, נדרשים לתקופה ארוכה של למידה ולעיתים "גישוש באפלה", גם אם עסקו כבר קודם בניהול מש"א בארגון שאינו קיבוץ, וזאת בשל המורכבות של ניהול בקיבוץ והמאפיינים הייחודיים לתפקיד מש"א בקיבוץ.

הרמנו את הכפפה ובנינו קורס שהותאם לסביבה הקיבוצית ולאתגרים שהיא מביאה עמה. הקורס יועד למנהלים בתחילת דרכם, לאנשים הממלאים תפקידים בקיבוצים ושוקלים להתמודד על תפקיד מש"א בעתיד וכן למנהלי מש"א בפועל עם ניסיון שרוצים להעשיר את הידע המקצועי שלהם. השאיפה שלנו היא שהקורס יהווה מעיין "תו תקן" לכל מנהלי ומנהלות מש"א בקיבוצים ושלמנהל או מנהלת שעברו את הקורס יהיה יתרון משמעותי על פני מי שלא רכש את ההסמכה".

בקורס עסקו המשתתפות והמשתתפים בהבנת עולם המושגים הנדרש לצורך הצלחה בניהול מערכת קיבוצית, גיבוש תפיסת התפקיד כמנהל/ת מש"א והגדרת תחומי אחריות וברכישת כלים להובלת תהליכי גיוס אפקטיביים. כמו כן, המפגשים עסקו גם בלמידה והיכרות של תהליכי השכר והפנסיה, בניית תהליכי פיתוח מנהלי והובלת שגרות עבודה, כלים פרקטיים להובלת תהליכי משוב אפקטיבי, הכרת מושגים חשובים בדיני עבודה לצמצום חשיפות, באוריינטציה הקיבוצית, כלים לבניית תוכנית עבודה ותכנון פרויקט אישי. כל אלו נועדו להכשיר ולמקצע את המשתתפים, לשפר את אופן מילוי תפקידם וכן להמשיך ולחזק את מיתוג התפקיד בקיבוצים.

בכל מפגש התארחה מנהלת מש"א ותיקה ששיתפה מניסיונה בנושא בו עסקו באותו המפגש.

הצוות אשר יזם והנחה את הקורס הורכב משלוש נשים בעלות שנות ניסיון רבות וידע בניהול משאבי אנוש. אל שלומית צימרינג הצטרפו יפעת זילבר, יועצת ארגונית ומנהלת מש"א בקיבוצים שמעניקה ייעוץ אישי למנהלים ומנחה תכניות וסדנאות בתחומי פיתוח מנהלים, תעסוקה ומנטורינג ומאיה דרור, מנהלת מש"א בקיבוצים שמלווה מנהלות מש"א ומעבירה סדנאות במגוון תחומי מש"א ותהליכי מציאת עבודה.  

ואיך אפשר בלי דבר המשתתפות?

לימור אופק, מנהלת מש"א בנתיב הל"ה, ממליצה מאוד על הקורס ואומרת כי "הכלים והידע שקיבלתי הינם מצוינים מסייעים ויסייעו לי בעתיד. תודה למאיה, יפעת ושלומית המקסימות על הדרכה, ליווי, יעוץ והכוונה לכל אורך הדרך".

הרן סביצקי, מנהל מש"א באורטל: "למדתי המון ואני שמח מאוד על ההזדמנות לקחת חלק בקורס. כששמעתי שזהו הקורס הראשון לא האמנתי והרגשתי בר מזל. היכולת לשלב מגוון של תכנים עם מגוון של רמות ידע הייתה מופלאה בעיניי".

ומסכמת את החוויה נגה מאיר דינר, מנהלת מש"א בסאסא: "התלבטתי אם ללכת ללמוד משאבי אנוש בטכניון והחלטתי בסוף להירשם לקורס של התנועה. אין לי ספק כי עשיתי את ההחלטה הנכונה. קיבלתי את הכלים שהכי רלוונטיים לעבודה בקיבוץ. אני לא צריכה תיאוריה, אני צריכה תכל'ס - וזה מה שקיבלתי בקורס".

שלומית אומרת כי המחזור הבא צפוי להיפתח לקראת סוף 2023 - נמשיך ונעדכן.

הוספת תגובה חדשה