דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לפתוח את השנה בחיבור רב-גילי בקהילה

לקראת פתיחת השנה חברו יחד אגפי חינוך וחברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, צוות המדרשה באורנים ובינ"ה במסגרת התכנית "כזה ראה וחדש", והוציאו לאויר העולם מערך למפגשים רב גיליים לקראת חגי תשרי. באלומות, בשדה בוקר, ברביבים, בארז ובקיבוצים רבים אחרים פתחו את שנת תשפ"ג - ביחד

מפגש רב גילי באלומות לכבוד חגי תשרי
מפגש רב גילי באלומות לכבוד חגי תשרי

השנה, כאשר הקורונה כבר אינה שחקן מרכזי וגם איום השביתות תופס מרחק, יכולים כולם להתרכז בתוך העשייה האמיתית, המחברת, הקהילתית, הרב גילית והערכית. המערך לחגי תשרי הציע מועדים, פעילויות טקסטים ועוד, שיכולים לחבר יחד את ילדי הגנים עם ותיקי וותיקות הקיבוץ לפעילות משותפת. בקיבוצים רבים אימצו את המערך ונוצרו מפגשים מקסימים שיימשכו עוד לאורך תשרי כולו. בקיבוצים רבים הפעילות מתקיימת מזה זמן והמשיכה גם השנה. 

קהילה קיבוצית במיטבה מייצרת חיבורים שמגשרים על גיל ועל פערים אחרים, ומאפשרת חוויות מהנות, שיח על ערכים, חגיגה משותפת ותמונת עתיד מיטבית. בשנה הקרובה נמשיך לעסוק בחיבורים רב גילים לצד חיבורים נוספים בקהילה באמצעות תרבות והוויה קהילתיים מקומית, ישראלית ויהודית, אל תוך הקהילות שלנו.

"כזה ראה וחדש, העוסקת בזהות היהודית הקיבוצית שלנו, החלה את דרכה לפני יותר מחמש שנים על מנת לאפשר לנו לחקור ולהעמיק בסוגיות הזהות המתדפקות על שער קיבוצינו", אומרות ד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה, ודבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך. "המערך המקסים, אשר מחבר קבוצות גיל שונות דרך עיסוק ביהדות ובמסורת, הן היהודית והן הקיבוצית, מאפשר לעוד ועוד קיבוצים להביא את הזווית הייחודית שלהם לתוך הקהילה. התרגשות רבה אחזה בצוות כאשר ראינו כמה קיבוצים נהנים מהתפוקה של הצוות המשותף שבנה את המערך וזו גאווה גדולה לראות את העשייה מתרחבת בקיבוצים ומרחיבה את לבנו".

הוספת תגובה חדשה