דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מאות אלפים הפגינו השבוע להצלת החטופים

מאות אלפי ישראלים ובתוכם אלפים מהקיבוצים הפגינו השבוע בעשרות צמתים מרכזיות, ובתל אביב וירושלים, כנגד הפקרת החטופים והצלת מי שעוד אפשר. הזרז ליציאת ההמונים היה מציאתן של שש גופות חטופים, שנורו למוות סמוך להחלטת קבינט הישראלי שלא לסגת מ"ציר פילדלפי" כדי לקדם עסקת שחרור חטופים, וכיממה לפני מציאתן על ידי כוחות צה"ל
ששת החטופים שנרצחו
חייבים להציל את מי שעוד אפשר

השבוע התחיל עם בשורה מטלטלת וכואבת על מציאתם של שש גופות חטופים שנרצחו בשבי חמאס בעזה - הירש גולדברג פולין, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, אורי דנינו וכרמל גת ז"ל מקיבוץ בארי. סמיכות הזמנים בין מציאת הגופות, ירויות, להחלטת הקבינט להעדיף להחזיק ב"ציר פילדלפי" על פני קידום עסקת שחרור חטופים הבהירה כי ההחלטה גזרה את גורלם של אחינו ואחיותינו המוחזקים במנהרות עזה. 

ההודעה מפלחת הלב החישה נחשול של זעם גדול בציבור הישראלי והתארגנות לקראת גל הפגנות "שירעיד את המדינה" כהגדרת מטה משפחות החטופים. בהודעת התנועה הקיבוצית אחרי הבשורה המפלחת נכתב "אנו משתתפים בצערן העמוק של משפחות הנרצחים והנרצחות, שחייהם נגדעו בידי מחבלים ארורים, וקוראים לחברי הקיבוצים בכל רחבי הארץ להצטרף למאבק הארצי כנגד המשך הפקרת החטופים הישראלים למרצחים. גם הסתדרות העובדים נכנסה למערכה והשביתה מגזרים במשק. הזעם הציבורי היתגרם להפגנה אדירת ממדים של מאות אלפי בתל אביב, והפגנות קצרות יותר בצמתים שונות ובירושלים. אלה המשיכו בהיקפים קטנים יותר לאורך השבוע, לקראת התעצמות מחודשת בסוף השבוע. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה נאם בהפגנת הענק בתל אביב, שם אמר כי "חילוצן של שש גופות חטופים, שככל הנראה נרצחו זמן קצר לפני גילוין, מראות שוב כי מחיר העסקה יקר, אך מחיר הבריחה ממנה - יקר עוד יותר. החטופים נרצחים בידי שוביהם, וממשלת ישראל סופקת ידיים מבלי להושיט עזרה. אנחנו מחויבים להתנגד למציאות של הפקרת החטופים הנרצחים בשבי החמאס. לא נוכל לחיות פה עם הידיעה שאנחנו מפקירים אותם, שלא עשינו הכול בכדי להחזירם. התנועה הקיבוצית קוראת לכל חבריה בקיבוצים בכל רחבי הארץ לקחת חלק בגל ההפגנות ופעולות המחאה להצלת מי שעוד אפשר".

הוספת תגובה חדשה