דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מהקיבוצים באהבה לכבוד פסח

על אף המצב הפוליטי המורכב במדינה, הצליחו הקיבוצים לצד ההתגייסות למחאות גם לשלב עשייה חברתית וסולידריות עם החלשים בחברה, במסגרת המיזם המשותף לתנועה הקיבוצית ולתנועת הקיבוץ הדתי - "אורזים יחד סלים באהבה". השבוע, נארזו 1500 סלי מזון ונאספו תרומות כספיות לרכישת כ-4000 ארוחות לחג על ידי כ-40 קיבוצים שונים מהגליל העליון ועד חבל אילות
אורזים סלים באהבה בעין גב. צילום: אופיר ברקוביץ
אורזים סלים באהבה בעין גב. צילום: אופיר ברקוביץ

המיזם החל לפני כשלוש שנים במהלך מגפת הקורונה, כתחליף לאירוח בליל הסדר בקיבוצים, ותכליתו היא חיזוק הערבות ההדדית והסולידריות החברתית יחד עם חיבור בין משאבים ויכולות קיבוציות להתנדבות בחברה הישראלית. במסגרת זו, בקיבוצים ברחבי הארץ נאספו גם השנה לקראת חג הפסח מוצרי מזון יבש ותרומות כספיות עבור אריזה קהילתית של סלי מזון ותרומת ארוחות לחג. בסך הכל נתרמו כ-1500 סלי מזון ועוד כ-4000 ארוחות מכ-40 קיבוצים שונים מהגליל העליון ועד חבל אילות. אריזת סלי המזון התאפשרה באמצעות תרומת קרטונים ממפעל י.מ.א של קיבוץ עין המפרץ. התרומות מועברות בימים אלו לעמותות צדקה שמסייעות למשפחות מעוטות יכולת, בתי תמחוי, שורדי שואה, שוהות במקלטים לנשים מוכות ועוד.

המיזם אפשר כר רחב של התנדבות קהילתית הן של ילדים וצעירים והן של מבוגרים, במגוון תחומים: מאיסוף מוצרים יבשים, תרומה כספית, ארגון המארזים ואריזת הסלים, שינוע וחלוקה.

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים בתנועה הקיבוצית שריכזה מטעמה את הפעילות, סיפרה: "תפקידם של צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים הוא לשמור על איזונים בין המורכבויות והאתגרים בשטח שמייצר המצב הפוליטי לבין המשך עשייה קהילתית מיטבית עבור החברה הישראלית ושמירה על סולידריות ואכפתיות לזולת. לצערנו, המצב הפוליטי המורכב השפיע גם בנושא התרומות השנה, מאחר ומרבית האנרגיה בתקופה האחרונה הושקעה במחאה כנגד המהפכה המשטרית וקיים קושי בפניות לעשייה נוספת. יחד עם זאת, הצלחנו לעמוד ביעדי התרומה המצופים ואף יותר מכך! אני גאה להוביל את המיזם ומודה מכל הלב לכל צוותי המעורבות החברתית, רכזות התרבות והפעילים החברתיים בקיבוצים שהשתתפו בפעילות המשמעותית".

"תמיד משמח להיות בצד הנותן זו ברכה לראות כל כך הרבה קיבוצים עושים מאמץ קהילתי ומתגייסים למען החברה הישראלית. אני מודה לכל הקיבוצים המשתתפים שהרימו תרומה משמעותית לקראת ערב החג", אמר עופרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה.

הוספת תגובה חדשה