דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מהקיבוצים לביקור ב...מאה שערים

תוכנית מתנדבי חו"ל פתחה את שנת תשפ"ד: 22 קיבוצים משתתפים בתוכנית הוותיקה. מסלול חדש ופופולארי מאפשר לצעירים לעשות "שרות לאומי" התנדבותי בישראל
ניחוח חול
המתנדבים. מביאים את העולם לקיבוץ

נפתחה שנת הפעילות החדשה של מחלקת מתנדבי חו"ל בקיבוצים. מתנדבי חו"ל הם צעירים המגיעים ממדינות בעולם לתקופה של מספר חודשי התנדבות בקיבוץ. בין יעדי שנת העבודה גם הגדלת מספר הקיבוצים ומספר המתנדבים המגיעים במהלך השנה. השנה החלה עם 115 מתנדבים המחולקים ב-22 קיבוצים, רובם קיבוצים שיתופיים. בנוסף למסלול המוכר של הגעה לעבוד בקיבוץ ולשהות בישראל למשך מספר חודשים, פתחו מספר מדינות מסלול של יציאה  להתנדבות במסגרת של "שרות לאומי" בישראל, מסלול שזוכה ליותר פופולריות לאחרונה.

מפגש פתיחת השנה של המתנדבים היה הראשון בסדרת מפגשים לאורך השנה. במהלך יום המפגש נפגשים המתנדבים ומקשרים מהקיבוצים, עורכים היכרות, משוחחים, לומדים ביחד ומעשירים את הדעת בנושא שנקבע מראש.

המפגש הראשון התקיים בירושלים, ובמרכזו היכרות עם העיר, הזרם השונים והחברה החרדית. השתתפו בו 24 מתנדבים מ-9 מדינות, שהגיעו משמונה קיבוצים שונים.

קרן פרדו מנהלת המחלקה סיפרה כי המתנדבים זכו לסיור מיוחד בשכונת מאה שערים הידועה כמעוז חרדי מובהק, בהמשך התארחה הקבוצה בביתה של משפחה חרדית ונפגשה עם רב מהזרם האורתודוקסי שהרחיב עוד על הבדלי התפיסות בין זרמי היהדות, על השוני באורח החיים ועל השיח הפוליטי בארץ. "עברנו סיור מעניין, המומלץ מאוד גם לנו המקומיים" ציינה קרן.

הוספת תגובה חדשה