דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מוכנים לקיץ

בשעה טובה ומוצלחת הסתיים חודש שלם של היערכות לקראת פעילות הקיץ בחינוך החברתי ביוזמת מערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית. החודש כלל 18 הרצאות וסדנאות שהועברו במפגשי זום בהשתתפותם של יותר מ-600 יו"רי ומנהלים/ות חינוך בקיבוצים, מדריכים/ות בחינוך החברתי ממעל 130 קיבוצים, רכזי ורכזות חינוך במועצות האזוריות ונציגים שונים מהקיבוץ הדתי, תנועת המושבים, ארגונים ועוד
פעילות פתיחת הקיץ של המועצה האזורית בעין שמר. צילום: רותי בראל
פעילות פתיחת הקיץ של המועצה האזורית בעין שמר. צילום: רותי בראל

פעילות הקיץ ותכנית החופש הגדול מהווים את שיאה של עשייה חינוכית הנמשכת לאורך כל השנה. פעילות הקיץ מאפשרת הרחבה לפעילות השגרתית המתקיימת במהלך השנה, ומפגש חברתי אינטנסיבי המשלב שגרה שונה, רגעי שיא ואתגרים.

כדי להעשיר את ארגז הכלים של הצוותים החינוכיים ועל מנת שיגיעו מוכנות ומוכנים לפעילות הקיץ, הכינו באגף חינוך של התנועה הקיבוצית חודש שלם של מפגשי הכנה, העשרה ופיתוח מיומנויות מקצועיות לקראת החופש הגדול, על טהרת הכוחות המקומיים ובשילוב של רק שלושה מרצים חיצוניים. את הפרויקט יזמו והובילו מנהלת פיתוח תוכן, אסנת חביב גל (הגושרים) ומנהל החינוך החברתי ("שבילים"), אורי פלד נקש (רמת דוד) בשותפות מלאה עם מערך ההדרכה של האגף. בין נושאי המפגשים השונים: מתן כלים לקראת בניית תכנית החופש, "דימוי גוף, הפרעות באכילה ותפקיד מערכת החינוך", מיניות בגיל הנעורים, שיתוף ורתימת הורים בחופש, שילוב ילדים עם קשיי התנהגות והשתלבות, מעבר לכיתה א' ומעבר אל הנעורים ועוד.

אסנת חביב גל: "החופש הגדול מזמן מרחבי זמן משמעותיים לעשייה חינוכית וחברתית, ועל צוותי החינוך החברתי מוטלת משימה חשובה - יצירת חוויות עם ערך ומשמעות עבור כולם. ככל שהצוות החינוכי יגיע מדויק ומוכן ככל הניתן לחופשת הקיץ, כך הוא יוכל להפוך את הקיץ לזמן משמעותי יותר לקבוצה ולפרטים בה....וגם לצוות".

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך: "יצרנו מענה חינוכי ומערכתי נגיש וללא עלות, שנפרש על פני חודש שלם של מפגשי זום מרתקים ומעשירים, ועל הדרך אפשרנו מפגש עמיתים ארצי מחבר ומלמד. תודה והערכה רבה מגיעות לאסנת שהרימה, הובילה, הדריכה וניהלה את הפרוייקט הזה יחד עם מערך ההדרכה שעזר למקד צרכים ולהגדיר מטרות. אני מאחלת לכולנו קיץ מלא עשייה חינוכית שמחה ובטוחה, אנחנו כבר פועלים בהכנתו. חודש מאי יהווה, ללא ספק, מודל משמעותי בהכשרת צוותי החינוך בשנת החינוך הבאה".

הוספת תגובה חדשה