דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה את מינויין של הגר ראובני ונגה בוטנסקי למנכ"לית התנועה ולמשנה למזכ"ל

ראובני (הזורע) כיהנה בעשור וחצי האחרונים בשורה של תפקידים במועצה האזורית מגידו, ותיכנס לתפקיד מנכ"לית התנועה במקומה של נטע קדם שסיימה זה מכבר. בוטנסקי (בית השיטה) היא בעלת ניסיון עשיר במילוי תפקידים ציבוריים של קרוב לשלושה עשורים ותכהן בתור המשנה למזכ"ל התנועה. בישיבה דווח על הכוונה להעביר את מטה התנועה לגבעת חביבה ועל הקמת צוות שיבדוק את ההיתכנות לכך
הגר ראובני (מימין) ונגה בוטנסקי. המנכ"לית והמשנה למזכ"ל החדשות של התנועה
הגר ראובני (מימין) ונגה בוטנסקי. המנכ"לית והמשנה למזכ"ל החדשות של התנועה

ישיבת מועצת התנועה שהתקיימה ביום חמישי, 8.8.24, בהשתתפות 127 צירים וצירות מ-96 קיבוצים, נערכה גם הפעם באופן "היברידי", כלומר בבית התנועה ביקום ובאמצעות הזום במקביל, כאשר בתפקיד יו"ר המועצה שימש יהודה מרלא (עין החורש). חלקה הראשון של הישיבה הוקדש לדיווח נרחב של מזכ"ל התנועה, ראשי אגפים וממלאי תפקידים נוספים בתנועה על הפעילות והדברים שעומדים על הפרק בעת האחרונה ובעתיד הקרוב והרחוק יותר. איילת סלע יונגרמן דיווחה על פועלם של התנועה והקיבוצים במאבק להשבת החטופים ובליווי המשפחות, ועל רקע המצב המתוח והחשש מפני תגובה של איראן וחיזבללה סקר מנהלת מחלקת הביטחון דביר בשן את היערכות חמ"ל החירום של התנועה, הקיבוצים וכיתות הכוננות בשגרה לחירום. מזכ"ל התנועה ליאור שמחה סיפר על התהליך האסטרטגי שמקיימת הנהלת התנועה בחודשים האחרונים בניסיון לזקק מחדש את זהותה של התנועה ומטרותיה ולאפיין את קהלי היעד שלה. שמחה מסר כי עומד להיחתם הסכם מול "מקומי" לגבי שימוש תנועתי באפליקציה לחיזוק הקשר השוטף עם ממלאי התפקידים בקיבוצים, ובהמשך עם החברים. כמו כן, מתקיימות שיחות מול מו"ל העיתון 'זמן קיבוץ' על חתמית הסכם חדש ושיפור העיתון והדיגיטל שלו. חלק נכבד מהדיווח הוקדש לפעילות הרבה של חמ"ל המשימות וההתיישבות התנועתי שהוקם זה מכבר ומסייע לקיבוצים המפונים ואלה שהושארו בקו האש בשורה של תחומים. 

בהמשך, אמר ליאור שמחה כי הוא סבור שיש לחבר את "גלגלי השיניים" התנועתיים במקום אחד וכי יש צורך  במעבר של מטה התנועה ממקום מושבו ביקום אל גבעת חביבה, יחד עם עוד גופים "תנועתיים" כמו התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, משקי הקיבוצים, ביטוח חקלאי, משקי טנא ועוד. בגבעת חביבה יש אווירה ומראה שהכי דומים לקיבוץ, ומגוון מתקנים ושירותים שמתאימים לשימוש מטה התנועה ושאר הגופים. מנכ"ל חבצלת עוזי שמש דיווח כי הוקם צוות שיבדוק באופן ראשוני את היתכנות המעבר מבחינות שונות, וכי יש כוונה ותכנית ראשונית להקמת מבנה חדש עבור מטה התנועה ושאר הגופים במיקום בגבעה שכבר סומן.

בחלק המרכזי של הישיבה התבקשו הצירים לאשר את המלצתה של ועדת הגיוס הרחבה, אליה הצטרפה מזכירות התנועה, למנות את הגר ראובני לתפקיד מנכ"לית התנועה ואת נגה בוטנסקי לתפקיד המשנה למזכ"ל. יו"ר ועדת הגיוס רינת פיין-רז הציגה את התהליך המקדים שהוביל לשתי ההמלצות ואמרה כי הגר ונגה בעלות ניסיון רב ומגוון וכישורים מתאימים, וכי היא סמוכה ובטוחה לגביהן ומבקשת לאשר את המינויים. בהצבעה שנערכה עם תום הישיבה, אישרו צירי המועצה כמעט פה אחד את המינויים.

הגר ראובני, בת וחברת קיבוץ הזורע, עבדה בעשור וחצי האחרונים במועצה האזורית מגידו וכיהנה בשורת תפקידים, שהאחרון שבהם היה ניהול והובלת תחום הסביבה והמרחב הביוספרי במגידו (תכנית אזורית לפיתוח בר קיימא המוכרת על ידי אונסק"ו - ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם). כמו כן ניהלה בעבר את מערכת החינוך ו-ועדת התכנון בקיבוצה, וקידמה תהליכים ארגוניים מורכבים ובניית ממשקי עבודה בין גורמים והובילה תהליכי שיתוף ציבור בקבלת החלטות. לצירים אמרה הגר כי "הבחירה שלי לבוא לתנועה קשורה מאוד לשנה האחרונה בישראל שכללה את נסיון ההפיכה המשטרית של הממשלה וכמובן את ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. בעיני, הדרך הנכונה להשפיע על החברה בישראל היא דרך התנועה הקיבוצית, שהייתה שנים פורצת דרך ומובילה והיא המקום הנכון ביותר לתרום בו. אני רואה את תפקידי כמי שתוביל את עבודת אגפי התנועה עד כמה שניתן בסינרגיה ובסנכרון ובהתאם לצרכי הקיבוצים. אני רואה בתפקיד מנכ"לית התנועה זכות ואחריות גדולה עבורי".

נגה בוטנסקי, חברת בית השיטה, הייתה בעבר מורה ומחנכת בבית הספר בקיבוצה ומילאה בו עוד שורה של תפקידים. מאז צברה נסיון עשיר של עשרות שנים בתפקידים ציבוריים שונים ובהם חברת הנהגת ההסתדרות כנציגת התנועה הקיבוצית, מנכ"לית מכללת אורנים, יו"ר הוועד המנהל של בית לוחמי הגטאות ועוד. נגה אמרה למועצה כי הגישה עצמה לתפקיד "מתוך אמונה ורצון לעזור להשיט את הספינה הקיבוצית, שספגה מכה קשה בשבעה באוקטובר, אל חוף מבטחים, ולקרב את הארגון אל החברים והקיבוצים, ואל החברה הישראלית הכללית". בכוונתה להוביל תהליכי שינוי שונים והתאמה שונים בתנועה, ובתוך כך התאמת החוברת הכחולה לרוח הזמן.

הנושא האחרון על סדר היום היה מינויו של שמחה שטיין (לוחמי הגטאות) ליו"ר רשות העיתון במקומו של אלון קוברסקי שביקש לסיים. המזכ"ל ליאור שמחה אמר בנושא כי מדובר בעניין טכני, שמחה נבחר על ידי המועצה לחבר ברשות העיתון ומי שבוחר את היו"ר היא הרשות. אלון ביקש לסיים את תפקידו ושמחה הוצע במקומו והמועצה נדרשת לאשר את המינוי. המינוי אושר על ידי צירי המועצה.

כמו בכל ישיבות המועצה בזום שהתקיימו עד כה, צירי המועצה הצביעו בהצבעה חשאית שהתקיימה באמצעות חברת 'איניגו תוכנה' מעין השופט. לצפייה בתוצאות ההצבעה: לחצו כאן.

הוספת תגובה חדשה