דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכה להשפיע ובגדול - עו"ד איילת רזין בית-אור (מעלה החמישה) נבחרה לתפקיד ראשת הרשות לקידום מעמד האישה

בתום הליך האיתור אושר מינויה של עו"ד איילת רזין בית-אור שנבחרה לפני שנתיים לאחת מ"הצעירות והצעירים המובילים והמשפיעים בתנועה הקיבוצית"
עו"ד איילת רזין בית-אור עם השרה לשוויון חברתי, מירב כהן. צילום מתוך חשבון הטוויטר של השרה
עו"ד איילת רזין בית-אור עם השרה לשוויון חברתי, מירב כהן. צילום מתוך חשבון הטוויטר של השרה

המינוי של עו"ד רזין בית-אור, חברת קיבוץ מעלה החמישה, שהיתה המועמדת המובילה מטעם השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, אושר על ידי ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה, זאת בכפוף לאישור המינוי בממשלה.

עו"ד רזין בית-אור, בעלת ניסיון עשיר בכל הקשור בקידום שוויון מגדרי בכלל ובתחום האלימות המינית כלפי נשים בפרט. בחמש השנים האחרונות שימשה כיועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית וכמנהלת המדיניות וקשרי הממשל בארגון. עו"ד רזין בית-אור סיפקה ייעוץ משפטי לתשעת מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, היתה אמונה על ההנחיה המקצועית של הפורום האחראי על ליווי נפגעות ונפגעים בהליכים משפטיים. רזין בית-אור הובילה להקמתן של ועדות ציבוריות והיתה שותפה לכתיבת דוחות ציבוריים בנושאי אכיפת חוק וזכויות נפגעי עבירה. רזין בית-אור הופיעה דרך קבע בפני ועדת הכנסת השונות, קידמה תיקוני חקיקה בתחומי עבודת האיגוד ואף יזמה הליכים משפטיים בנושא. כמו כן, לרזין בית-אור ניסיון ממשלתי כפרקליטה פלילית בפרקליטות המדינה.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן: ״בעיניי ניהול הרשות לקידום מעמד האישה הוא אחד התפקידים החשובים בשירות המדינה ובעל פוטנציאל ממשי להוביל לשינוי חברתי-מגדרי. לאחר שפגשתי מועמדות רבות וראויות החלטתי לבחור באיילת כיוון שהיא בעלת מומחיות בעולם הנשים, עבדה מול הממשלה ומתוכה ובעיקר כי הנושא נמצא בנשמתה. אני מאחלת לנו שביחד נצליח להוביל לשינויים שישפרו את מעמדן של נשים ושהמדינה שלנו תהיה מקום בטוח יותר ושוויוני יותר עבור נשים".

עו"ד איילת רזין בית-אור: "אני מודה לשרה לשוויון חברתי על הזכות להיות במרחב השפעה משמעותי כל כך, ובתקופה כה מאתגרת עבור נשים בישראל. שוויון מגדרי הוא תנאי הכרחי לקיומה של חברה ישראלית דמוקרטית ומשכך הוא אינטרס ראשון במעלה. אפעל להתוות מדיניות לקידום מעמדן וזכויותיהן של כלל הנשים בישראל, למיגור האלימות על רקע מגדרי ולמניעתה. זהו צו השעה."

לפני שנתיים נבחרה עו"ד רזין בית-אור לאחת מהצעירות והצעירים המשפיעים של התנועה הקיבוצית. יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה כיום, ח"כ מרב מיכאלי, כתבה עליה בגיליון החגיגי בין היתר: "קולה הייחודי והשקט של איילת....מהדהד בכנסת ומוקדי השפעה רבים אחרים באופן שלא ניתן להתעלם ממנו, והוא אכן מצליח לרתום לשינוי. תחושת השליחות, הידע והניסיון הבלתי נדלים, היוזמה והחשיבה היצרתית, הם שעושים את איילת למנהיגה החברתית שהיא כיום, ולאחד הקולות הבולטים במאבק באלימות נגד נשים".

הוספת תגובה חדשה