דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצטיינים גם בשירות הלאומי!

קוי אמיתי- שמי (20), מקיבוץ הגושרים, מצטיינת הנשיא לשנת 2017 בשירות הלאומי
לוגו תנועה

ביום ראשון האחרון התקיים בפעם הראשונה טקס הענקת הצטיינות הנשיא לבני ובנות השירות הלאומי-אזרחי במשכן הנשיא בירושלים. 56 מצטיינים ומצטיינות ממגוון הזרמים והאוכלוסיות בארץ קיבלו את אות ההצטיינות והעידו עד כמה חשובה להם העשייה במסגרות בהם הם פועלים.
בטקס אף הוענקה תעודת הוקרה לרב צפניה דרורי, מייסד השירות הלאומי בישראל.  
השניא ראובן (רובי) ריבלין בירך את המצטיינים על פועלם ואמר: "קראתי את ההמלצות שכתבו הממונים שלכם והחברים שלכם שהגדירו אתכם 'מודל לחיקוי', חוליה משמעותית עבור הצוותים שעובדים אתכם. במיוחד התפעלתי מכמה חשוב לכם לתרום, ליזום, להגדיל ראש. גם כשהתמודדתם עם קשיים משלכם, גם כשהיו משברים, הייתם נחושים לתת את חלקכם".
בין מקבלי התעודה הייתה גם קוי אמיתי-שמי [20] מקיבוץ הגושרים אשר עושה שירות לאומי בתיכון 'ברנקו-וייס' בקרית שמונה.
קוי מספרת: "למרות שהחלום התחיל בלהתגייס לצה"ל ולתרום כמה שיותר בצבא, בעקבות בעיות בריאותיות נאלצתי לוותר על הרעיון של להיות מפקדת אך היה לי מובן מאליו שאני לא מוותר ואמצא את הדרך הנכונה ביותר עבורי לתרום למדינה".
אמיתי-שמי מספרת בגאווה כי לפי בקשתה, הצליחה להיכנס לעבוד בתיכון 'ברנקו וייס'. כבוגרת בית הספר בעצמה, חשה חיבור, הזדהות ומוטיבציה גדולים עוד יותר. "בתור בוגרת בית הספר קיוויתי שאני אצליח להגיע לתלמידים בצורה שונה משאר הש"ש או צוות המורים. היה לי חשוב מאוד להבהיר לתלמידים כמה בית הספר, צוות המורים והעובדים האחרים בתוכו, מעניקים להם. כמה מחשבה, אכפתיות ואהבה מושקעים בעבודתם, דברים שאינם מובנים מאליהם בכלל ומוענקים באהבה גדולה והרבה סבלנות".
במסגרת תפקידה אמיתי-שמי אחראית ומנהלת את הקפיטריה יחד עם תלמידי י"ב, יוצאת להתנדבות בעיר עם תלמידי י'- י"א בכל שבוע, מפיקה אירועי שיא בנושאים שונים בבית הספר ובפברואר האחרון אפילו זכתה להצטרף למשלחת בית הספר למסע לפולין. במקביל לפעילות החברתית היא מעורבת גם בשיעורים הנלמדים ועוזרת לתלמידים בצורה פרטנית ואישית.
"השירות הלאומי בבית הספר מאד אינטנסיבי מצד אחד ומצד שני מאוד מאפשר לי להביא את עצמי, גם ליצירת הקשרים בדרך המתאימה לי, גם בבחירת הנושאים והאירועים בהם אני מעורבת ועוד ועוד. מה שברור הוא שתמיד יש מה לעשות - אירוע להרים, בגרות שלומדים לקראתה, חג מתקרב, הפקה גדולה שבית הספר מארגן והכל מאופיין בחום, אכפתיות ויצירתיות המאפיינים את ביה"ס.

כאמור, זוהי הפעם הראשונה שמתקיים טקס שכזה בבית הנשיא ולכן אמיתי-שמי מתארת כי הופתעה מאד כשהודיעו לה על הצטיינותה. "כשעמדתי על במת הטקס בבית הנשיא, חשתי גאווה גדולה והשתדלתי לקלוט את כל הפרטים מסביבי שיהיו לי "למזכרת" בעתיד. ההבנה שפתאום אני עומדת על הבמה עם שאר מצטייני הנשיא, מקבלת ממנו את התעודה בלחיצת יד חמה, הייתה ממש לא מובנת מאליה, זה הרגיש כמו קצת חלום. אין ספק, שתמיד כיף לקבל הערכה על דברים שאנו עושים וכיף שרואים בתרומה שלך כמשהו מיוחד".
אמיתי-שמי מספרת כי לאחר סיום השירות הלאומי היא מקווה להמשיך לעסוק עם בני בנוער, להרים פרויקטים בקהילה ובכלל לנסות לתרום ולשאוף להשפיע בחברה, אם זה בקנה מידה קטן כמו הקיבוץ, בית הספר או העיר ואם בקנה מידה ארצי.
לסיום, מבקשת אמיתי-שמי לציין ולהוסיף עד כמה חשוב השירות הלאומי מבחינתה: "לפי דעתי השירות הלאומי לא פחות חשוב ומהותי מהשירות צבאי. נכון שבני ובנות השירות לא יודעים מה זה טירונות ובכלל מערכת צבאית, לא מחזיקים בנשק ולא חווים משמעת צבאית, אך העשייה בה הם מעורבים לא פחות חשובה, ערכית וחיונית לחברה הישראלית. המתנדבים פועלים בכל כך הרבה מקומות חשובים ויוצרים שינוי גדול, לעיתים אפילו עד כדי תחושה שאם לא היו שם אף אחד לא היה".
ניתן למצוא היום מתנדבים ומתנדבות בישרות הלאומי כמעט בכל מסגרת חברתית: במד"א, בכיבוי אש, בבתי החולים, במעונות ופעוטונים, בבתי הספר, במוסדות מדיניים ואפילו ספציפית בבית הנשיא עצמו.

הוספת תגובה חדשה