דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתי בפעם האחרונה לקחת פסק זמן לחשוב על העתיד שלך?!

אם לא עשית זאת לאחרונה - זה הזמן להצטרף לתכנית ייחודית מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית. "משתחררים בשביל" – תכנית אקסקלוסיבית ומרוכזת, המביאה חיבור אידיאולוגי וערכי חשוב ומשלבת בין מסע בטבע והכנה לעולם האזרחות. התכנית בשיתוף המועצה הציונית לישראל ועמותת 'יהב' ומיועדת לצעירי וצעירות התנועה הקיבוצית בגילי 20-25

משתחררים בשביל

נכון להיום, ציבור המשתחררים אינו מקבל מענה מספק דיו בכל הקשור לקשיים וההתבלטויות הכרוכים בשחרור מהצבא והמעבר לאזרחות, וכחלק ממהלך גדול יותר של התאמת הצרכים לפלחי הגיל השונים בקרב צעירי הרשת, הוחלט ליצור את התכנית. במסגרת התכנית, המשתתפים יצעדו שלושה ימים במקטעים של שביל ישראל ויעברו תכנים בנושאים שונים, כמו: ציונות, עיבוד השירות הצבאי, מקומו של הקיבוץ בעיצוב הזהות ומקומם של הקיבוצים בחברה הישראלית, מעורבות חברתית במעגלי ההשפעה השונים ועוד.

בערב הראשון למסע ייפגשו המשתתפים בקיבוץ גזית, שם יעבירו את הלילה ברמה המשקיפה על נחל תבור. למחרת, יפתחו את הבוקר בתצפית "לשון המלך" לזכרו של אורן ליפשיץ ז"ל, בן הקיבוץ ולוחם פלחה"ן צנחנים שנפל במלחמת לבנון השנייה בעת שהוביל את חבריו בפעילות לחילוץ לוחם שנפצע. במקום ישנו סלע שעליו כתוב משפט שאורן אמר: ”בשביל הנוף הזה אנחנו כאן”. מהתצפית ירדו לשביל ישראל היורד דרך נחל תבור לכיוון בקעת יבניאל. בדרך יעברו בתוואי הנחל ובנביעות מקומיות ואת היום יסיימו ביער מנחמיה.

ביום השלישי לטיול יצעדו צפונה בצמוד לשפך הירדן הדרומי, ירחצו בירדנית ויישבו לשוחח בפינות שנבנו על ידי בני דגניה בסמוך לירדן. משם ימשיכו לחצר כנרת, יבקרו בבית הקברות ההיסטורי כנרת ויסיימו את היום באחד מהחופים הסמוכים. בוקר היום הרביעי והאחרון לטיול, יכלול הליכה בסמוך לטיילת סובב כנרת וסיכום משותף של המסע על גדות האגם.

לאחר המסע ייפגשו הצעירים בבית התנועה הקיבוצית ליום מרוכז של סדנת הכנה לאזרחות, במהלכו יעברו סדנאות שיכינו אותם לשוק העבודה, הלימודים וכל מה שצריך לדעת לקראת המעבר הגדול לאזרחות.

התכנית תתקיים בעוד קצת יותר מחודשיים, בין התאריכים 4-7.9.23, ומיועדת לצעירי וצעירות התנועה הקיבוצית בגילי 20-25.

להרשמה לתכנית: לחצו כאן


לפרטים נוספים: אוריאל: 050-7612551 או אורטל: 050-7303789.

הוספת תגובה חדשה