דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מתי ממשלת ישראל תשיב את ההרתעה והביטחון לגבול הצפון?"

מטה התנועה הקיבוצית ביקור בכפר סאלד, נאות מרדכי, עמיר וגדות: במפגשים עם הנהלות וחברים הועלו צרכי הקיבוצים, הוצג חמ"ל המשימות התנועתי, המסייע בעובדים לענפי החקלאות ומערכת החינוך ועוד. מזכ"ל התנועה תקף את מדיניות ההכלה של הממשלה וביטא את הערכתו הגדולה לחוסן הקהילות במציאות של מלחמה לא נגמרת
התמודדות לא נגמרת. ביקור בכפר סאלד
התמודדות לא נגמרת. ביקור בכפר סאלד

מטה התנועה הקיבוצית ביקר ביום שני בקיבוצי הגליל העליון כפר סאלד, נאות מרדכי, עמיר וגדות. במפגשים עם הנהגות, תושבים וחברים בכיתת כוננות שמעו מזכ"ל התנועה ליאור שמחה, ומנהלי האגפים צרכים שונים שהעלו ממלאי התפקידים בקיבוץ, ביניהם מחסור בעובדים בחינוך ובחקלאות, אתגר אחזקת המערכות ופעילות עסקית, וצורך במענים לקהילה רב-דורית, בתנאי מלחמה הנמשכת יותר מתשעה חודשים, ללא אופק הנראה לעין לסיומה בקרוב.  

בדיון פירטו אנשי התנועה שורת תוכניות שמפעילה התנועה במסגרת חמ"ל המשימות לעזרה לקיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון, בדגש על עזרה בעובדים לחקלאות ולמערכת החינוך. תוכניות נוספות שהוצגו מציעות מענה להיבטי חוסן קהילתי ושמירה על קשר עם מרכיבי הקהילה, צמיחה דמוגרפית ומרכיבי ביטחון.

ביקור מטה התנועה התרחש יממה אחרי פגיעת רקטות מלבנון במספר קיבוצים באצבע הגליל, ושתי יממות אחרי התקיפה הנרחבת שביצע צה"ל כנגד החות'ים בתימן, בתגובה לכתב"ם הנפץ שהתפוצץ והרג תושב בתל אביב. בהקשר הזה תקף מזכ"ל התנועה ליאור שמחה את המדיניות בצפון ואמר "דין כפר סאלד ודפנה, קרית שמונה ומרגליות הוא כדין תל אביב. כוחנו כמדינה היא האחריות והערבות בינינו. עם זאת, בסוף השבוע ראינו שאחרי כתב"ם אחד על תל אביב, שוגרו מטוסי קרב לתימן במטרה להשיב את ההרתעה הישראלית. מתי ממשלת ישראל תשיב את ההרתעה והביטחון לגבול הצפון,  למה מחכים?". הוא הוסיף ואמר למשתתפי המפגשים, כי החוסן הקהילתי המוצג במפגשים מצד ממלאי התפקידים מרשים ולא מובן מאליו, בעיקר מכיוון שמדובר במלחמה הנמשכת כבר זמן רב. זה מעורר אצלי הערכה גדולה עד כדי הערצה. אנחנו מכוונים את פעילותנו לסייע לכם ככל שניתן. תפעילו אותנו", ביקש ליאור בארבעת הקיבוצים.   

הוספת תגובה חדשה