דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מתמודדים וצומחים" - ביקור מטה התנועה בניר דוד

מטה התנועה הקיבוצית, בראשות המזכ"ל ניר מאיר, ביקר ביום שני שעבר בניר דוד, המשתייך למועצה האזורית עמק המעיינות, במסגרת בסיוריו בקיבוצים הנערכים בימי שני. את הביקור הכין והוביל ערן גליק, רכז האזור
מטה התנועה והנהגת ניר דוד במהלך סיור המטה
מטה התנועה והנהגת ניר דוד במהלך סיור המטה

לפני כשנה ביקרו חברי מטה התנועה בקיבוץ ניר דוד. הביקור נערך בתום קיץ לוהט שבו הגיע משבר נחל האסי לשיאו. גלי הדף של אנרגיות שליליות התנפצו על גדרות הקיבוץ היפה והמטופח. הסגות גבול ופרובוקציות היו מעשי יומיום וחברי הקיבוץ וילדיהם חוו תחושת מצור ואלימות פיזית מצד צעירים מוסתים שצבאו על הגדרות ופרצו אל הקיבוץ. שנה חלפה. המאבק על זכותם של חברי ניר דוד לחיות בשלווה בביתם עוד לא הסתיים אך בינתיים התבררו הדברים בבית המשפט, שקיבל את הצעת הפשרה שהציע הקיבוץ וקבע כי חלק מנחל האסי - המרוחק מבתי החברים – יפתח לקהל באופן מבוקר.

שנה חלפה ומטה התנועה חזר לביקור נוסף. בניר דוד ממשיכים לעסוק בפתרונות לטווח ארוך כדי להסדיר את נושא האסי. את הטיפול בנושא הציג לביא מאירי, מזכיר הקיבוץ, במפגש משותף של הנהלות הקיבוץ ומטה התנועה. עוד סיפר לביא על הפעילות המרשימה של צוות החוסן בקיבוץ, על ההתלכדות הפנימית של חברי ניר דוד ועל הפעילות להסדרת הסטאטוסים השונים בקיבוץ. שחם מיטלר, מנהל הקהילה  הציג את ענפי הקהילה ואת הצמיחה הדמוגרפית המבורכת, המושתת בעיקרה על בני ובנות הקיבוץ שבוחרים לבנות בניר דוד את ביתם. שאול גולומב, היו"ר העסקי הוותיק של ניר דוד, הציג את עיקרי הפעילות העסקית ואת תכניות הפיתוח וציין כי הקיבוץ מתנהל בהתאם לתכנית 5 שנתית, המאושרת בשיחת הקיבוץ. 

חברי הנהלות ניר דוד ביקשו לשמוע כיצד ניתן להיעזר בגורמי התנועה ודבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה, וד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה בתנועה, סיכמו כי יושיטו את מלוא הסיוע האפשרי, בתיאום ובשיתוף גורמי המועצה האזורית.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סיכם את הדברים, הביע הזדהות והבנה לתחושת המצור בו חיים חברי ותושבי הקיבוץ ואמר כי חברי הקיבוצים בכלל ומטה התנועה בפרט, עומדים לצידם של חברי ניר דוד. מטה התנועה פעל ופועל כדי לסייע לקיבוץ ככל הניתן, אך בשל רגישויות שונות לא כל פעילות ניתן לפרט. ניר סיפר במפגש על מספר פעילויות שבכוונתנו לקדם וסיים את דבריו בהבעת הערכתו הרבה לחברי ניר דוד על עמידתם הנחושה מול הפרובוקציות, על הישגיהם החברתיים והכלכליים המרשימים ועל הצמיחה הדמוגרפית המוצלחת.      

הוספת תגובה חדשה