דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתנדבי שנת השירות של התנועה לקחו חלק בטקס ולמדו על מורשתם של הנופלים

לטקס ההתייחדות השנתי באנדרטת הקיבוצים קדם בפעם השמינית יום מורשת לכ-300 מתנדבים מכ-30 קומונות שנת השירות של התנועה הקיבוצית הפזורות בכל הארץ. השינשינים פגשו ארבעה משפחות שכולות ושמעו את סיפוריהם של הבנים שנפלו וזכו לקחת חלק ולהשתתף בטקס עצמו בתור אקורד הסיום של היום
השינשינים במפגש עם רחל ואורי, הוריו של סגן פז אליהו ז"ל מעברון
השינשינים במפגש עם רחל ואורי, הוריו של סגן פז אליהו ז"ל מעברון

במהלך היום התחלקו השינשינים לחמש קבוצות ביער הקיבוצים, בו נמצאת האנדרטה, ונפגשו עם ארבע משפחות שכולות אשר בניהן התנדבו לשנת שירות לפני שירותם הצבאי, במהלכו נפלו – שמוליק, אביו של מורן כהן ז"ל מאשדות יעקב איחוד, בועז, אביו של תום כיתאין ז"ל מנווה שלום, רחל ואורי, הוריו של פז אליהו ז"ל מעברון ועינב ואיתן (מלווה קומונת הש"ש בפנימיית בית אפל), הוריו של עידו ברוך ז"ל מגדרה. המשפחות סיפרו לשינשינים את סיפורם האישי של הבנים שנפלו ועל מורשתם, ועסקו במנהיגות ובמשמעותה של עשייה ערכית למען החברה. קבוצה נוספת פגשה את ע' מקיבוץ בשפלה, קצין בכיר הנמצא בחופשת שחרור שפיקד על יחידה מובחרת וסיפר על היתקלות מבצעית עם מחבלים שהייתה לו עם צוותו במהלך השירות הצבאי בדרום לבנון ועל מנהיגות, לקיחת אחריות והתנדבות לשירות משמעותי.

סגן פז אליהו ז"ל התנדב בכפר הילדים נרדים בערד ונפל במבצע "צוק איתן" במסגרת שירותו כקצין בפלוגת ההנדסה של חטיבת הצנחנים, סמ"ר מורן כהן ז"ל התנדב בכפר הנוער נווה הדסה ונפל במלחמת לבנון השנייה בעת ששירת כלוחם וחובש בסיירת צנחנים, סמ"ר תום כיתאין ז"ל התנדב לשנת שירות בשומר הצעיר ונפל באסון המסוקים בעת ששירת כמפקד בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל וסמ"ר עידו ברוך התנדב לשנת שירות במסגרת עמותת "קדימה" בבית לנוער בסיכון באור יהודה ונפל בפיגוע ירי בעת שאבטח עם צוותו מפלס"ר גבעתי את "צעדת השומרון", סמוך לשבי שומרון.

לאחר מכן התקיימו מעגלי שיח, בהובלת פעילי התנועה, לעיבוד וסיכום המפגשים עם המשפחות והתובנות שעלו מהם ומההשתתפות ביום כולו, ושיחה על השלב הבא של השינשינים - יציאה לשירות צבאי משמעותי. בסיומו של היום השתתפו כולם בטקס המרכזי באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים, במשמר הכבוד שעמד על הבמה ניצבו מתנדבי שנת השירות מקומונת קשת-תבור ואת זר תנועות הנוער ומתנדבי שנת השירות הניחו בסוף הטקס שני שינשינים שסביהם נפלו במלחמת יום הכיפורים: יובל דגני שמתנדבת בבית אקשטיין באור עקיבא, נכדתו של רס"ן עוזי דגני ז"ל מיד מרדכי, ואלון ארגמן שמתנדב במתחם נעמן בכפר מסריק, נכדו של סמל שמואל (סמי) קוֹרקוֹס ז"ל מבאר שבע.

הוספת תגובה חדשה