דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"נושאת הדגלים"

ח"כ גלעד קריב הספיד השבוע במליאת הכנסת את ח"כ עדנה סולודר ז"ל, בנוכחות בני משפחתה. סולודר הלכה לעולמה לפני כשלושה חודשים בגיל 94
כבוד
ח"כי העבודה ומשפחת סולודר

זכרה של עדנה סולודר ז"ל מקיבוץ גשר נישא השבוע במליאת הכנסת על ידי ח"כ גלעד קריב (העבודה), שהספידה לבקשת משפחתה של עדנה.

"אתמול ציינו כאן במשכן את זכרו של זאב ז'בוטינסקי, מייסד בית"ר ומוביל הציונות הרוויזיוניסטית. אחד מסלעי המחלוקת הגדולים בינו לבין מחנה הציונות הסוציאליסטית, שח"כ סולדר היתה מבנותיה וממנהיגותיה, היה סביב שאלת ריבוי הדגלים", ציין קריב. "בעוד ז'בוטינסקי טבע את תפיסת ה"חד-נס", לפיה ישנו דגל אחד בלבד שיש להניף – דגל הקמתה של המדינה היהודית, האמינה תנועת העבודה שהציונות הינה תנועה רב ממדית – רבת דגלים ומהלכים, לתיקון האדם, העם והעולם, במרכזם הקמת הבית הלאומי לעם היהודי וההגנה עליו, ולצידו חתירה לחברת מופת, טיפוח חיי עמל ויצירה, הבטחת מעמדו וכבודו של האדם העובד, חידושה של התרבות העברית על כל מופעיה, התיישבות שיתופית ובניין קהילה, שוויון מגדרי, קידום יחסי אחווה בין עמים ודתות וחתירה לשלום בטוח ואחראי".

בהמשך נאומו הזכיר ח"כ קריב את קורות חייה כילידת גשר הישנה, חברת ההגנה מגיל 16, קשרית צעירה ואמיצה בחזית עמק הירדן במלחמת העצמאות, אשת חינוך, מוזיקאית ושוחרת תרבות, מנהיגה בונה ומובילה בקיבוצה, ממנהיגות הקיבוץ המאוחד והתנועה הקיבוצית כולה, מחוקקת נמרצת שהפנתה את מרב מאמציה הפרלמנטרים לסיוע לאוכלוסיות, קבוצות וקהלים מוחלשים, ובתוכם ילדים הסובלים מאלימות והזנחה; ולהבדיל אלף אלפי הבדלות ילדים הזוכים למשפחה מאמצת או משפחת אומנה אוהבות (וזאת מתוך זיקה עמוקה לחוויה האישית והמשפחתית שלה עם אימוץ בתה האהובה דליה ז"ל).

כמנהיגה בקיבוץ המאוחד האמינה ח"כ סולודר באקטביזם התיישבותי וביטחוני, והובילה עם חבריה את מאמצי ההתיישבות בערבה, ברמת הגולן ובבקעת הירדן... הובילה מאבק בכהניזם, בלאומנות הגזענית ... שעמדו בסתירה יסודית לערכי הציונות והדמוקרטיה. יחד עם חברת הכנסת גאולה כהן, בת פלוגתא פוליטית הובילה עדנה את המאמץ הראשון לשחרורו של יונתן פולארד ולהכרה של מדינת ישראל בחובתה כלפיו. בסיום דבריו הקריא ח"כ קריב את תפילת הקדיש העברית שחבר בעבור חברי קיבוצו, לזכרה של סולודר ז"ל.

הוספת תגובה חדשה