דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נכנסו לתוקף הנחות עמוקות על קרקעות בנגב ובגליל

לאחר שנים של ציפייה החל יישום החלטות רשות מקרקעי ישראל מחודש מרץ 2024, ובמרכזן מתן הנחות על רכישת קרקע באזורי עדיפות לאומית בנגב ובגליל. התנאים החדשים רלוונטיים גם לחברים ותושבים בשורת קיבוצים באזורי העדיפות שהוגדרו
בניית בית חדש בקיבוץ. שורת הטבות לנגב ולגליל
בניית בית חדש בקיבוץ. שורת הטבות לנגב ולגליל

ההחלטה, שאושרה על ידי שר האוצר בחודש מאי האחרון, התקבלה בסופו של דבר לאחר כינון ועדת מנכ"לים של משרדי ממשלה, בראשות מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי. אלה נעזרו בעו״ד רון רוגין, מומחה מוביל בתחום מדיניות קרקעית ותכנונית במרחב הכפרי, בהגעה לפתרון שיאפשר את יישום ההחלטות ובמציאת הנתיב בתוך הסבך הביורוקרטי המסועף של דיני רשות מקרקעי ישראל.

שורת ההחלטות מגדילות את תקרת ההנחה ומרחיבות את התנאים לקבלתה. כך למשל גדל הרכיב המוטב בשומה המזכה בהנחות אזורי עדיפות לאומית עבור מחוסרי דיור (מי שאין בבעלותם דירה), שהם מרבית הנקלטים בקיבוצים, ועבור משפרי דיור. כן הוחלט על הפחתת שיעור התשלום למחוסרי דיור באזור א’ ובאזור עדיפות ב׳.

החלטה נוספת מאפשרת הרחבה משמעותית של הגדרת "חייל מילואים פעיל": במקום תנאי של 80 ימי מילואים בשש שנים ומינימום שש שנים של שירות מילואים – התווסף מסלול עבור כל חייל מילואים ששירת מעל 45 יום מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. עוד החלטה המיטיבה עם חיילים מילואים, היא הגדלת ההנחות לחייל מילואים פעיל על ידי הפחתת 10% בתשלום השומה, וזאת בנוסף להנחות הקיימות.  

לחצו כאן לדיווח בנושא באתר YNET

הוספת תגובה חדשה