דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נמשכת ההתמקצעות בתחום האנרגיה בקיבוצים

תחום האנרגיה בקיבוצים ממשיך להתפתח כל העת וההתמקצעות בקיבוצים נמשכת ביתר שאת, ובשבוע החולף התקיימה השתלמות נוספת בנושא אגירת אנרגיה בקיבוצים. בתחילת חודש יוני יתקיים כנס האנרגיה השנתי הגדול לקיבוצים, שייערך הפעם במעגן מיכאל
הזמנה לכנס השנתי של מעגן פרויקטים

תחום אגירת האנרגיה באמצעות סוללות גדולות במכולות, מתפתח במהירות בעולם, בארץ וכמובן - גם בקיבוצים. הסוללות בקיבוצים מאפשרות גיבוי בחירום, הוזלת מחירי החשמל, הגדלת הייצור מאנרגיית השמש ועוד. גם הסכנה שהייתה בעבר מהתלקחות הסוללות כבר אינה רלוונטית - פיתוחים טכנולגיים בחומרי הסוללות הביאו לכך שהן אינן דליקות כלל כבעבר. אנו צפויים לראות פריסה נרחבת של סוללות ברחבי הארץ בשנים הקרובות שתביא איתה תועלות רבות.

מעבר לאגירת אנרגיה, קיבוצים רבים מזהים את ההתפתחויות הרבות בתחום והפוטנציאל הנרחב הגלום בו ואת הצורך בהתמקצעות בכדי לממש את הפוטנציאל הזה. בהתאם לכך, כיום כבר כמחצית מהקיבוצים מקדישים משרה, לעיתים חלקית, לתחום האנרגיה. הקיבוצים מבצעים התאמות ומתחייסים לתחום כענף מניב נוסף שיש לנהל באופן מסודר עם מנהל תחום מקצועי.

בני רגיל, רכז תחום האנרגיה בתנועה הקיבוצית מספר כי בהשתלמות שהתקיימה השבוע בבית התנועה ביקום סקרו את העלויות והרווחיות, כמו גם את האפשרויות לביצוע עם חברות שותפות או באופן עצמאי. בתוך כך, ב-30.5 יתקיים וובינר לקיבוצים בנושא הממשק של המחלק ההיסטורי (הקיבוץ) עם חברת חשמל והשינויים שחלו בתחום. ביום שלישי, 04.06.24, יתקיים כנס האנרגיה השנתי הגדול לקיבוצים במעגן מיכאל (ראו סדר יום למטה).

הוספת תגובה חדשה