דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סגירת מעגל משמחת במשגב-עם

לפני שלוש שנים הונחה אבן הפינה לשכונה החדשה במשגב-עם בגבול הלבנון, לאחר שהתנועה הקיבוצית וקרן קמ"ע התחייבו לסייע במידה ולא יהיו מספיק קונים לכל המגרשים. בשבוע שעבר (27.6), הגיע מטה התנועה לביקור בקיבוץ, במסגרת סיוריו הקבועים בימי שני, והתרשם מהשכונה הבנויה שחלקה כבר מאוכלס
למעלה: טקס הנחת אבן הפינה לשכונה החדשה בשנת 2019. למטה: מטה התנועה מתרשם מהשכונה הבנויה, השבוע
למעלה: טקס הנחת אבן הפינה לשכונה החדשה בשנת 2019. למטה: מטה התנועה מתרשם מהשכונה הבנויה, השבוע

בשנת 2017 ביקשו במשגב-עם לבנות שכונה חדשה, עשור לאחר שאוכלסה ה"הרחבה" שנבנתה, אך נתקלו במחסום בעייתי של מינימום בתים לבנייה להתחלה של עבודות פיתוח. בעיה נוספת בה נתקלו בקיבוץ באותו ההקשר, היה הצורך לפרק את הלול הרווחי שעליו עתידה הייתה לקום השכונה, מבלי לדעת אם המהלך שיכול להביא להפסדים כלכליים, יניב רווחים אנושיים.

הנהלת הקיבוץ הביאה את הבעיה לפתחו של מטה התנועה הקיבוצית בסיור שנערך בקיבוץ, ומזכ"ל התנועה, ניר מאיר, התחייב מיד כי התנועה וקרן קמ"ע, מתחייבות "לגשר" על כל המגרשים שלא נקנו. כלומר, להתחייב לקנות אותם עד שיבואו קונים, על מנת שיהיה אפשר להתחיל בתכניות הפיתוח. שנתיים לאחר מכן, במאי 2019, ולאחר הכנות רבות וציפייה דרוכה, הונחה אבן הפינה לשכונה החדשה בטקס מרגש.

בתאריך 27.6, הגיע מטה התנועה לקיבוץ לביקור נוסף, במסגרת סיורי המטה הנערכים בקיבוצים מדי יום שני. גולת הכותרת של הסיור הייתה כאשר לקחה הנהגת הקיבוץ את פעילי התנועה להתרשם מהשכונה הבנויה שחלקה כבר מאוכלס בתושבים. קם ונהיה הדבר!

הוספת תגובה חדשה