דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עובדים על כיוון במשרד השיכון

ביום שני התקיימה פגישה בין שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן ואנשי משרדו למזכ"ל התנועה הקיבוצית וראש המחלקה המשפטית בתנועה. הפגישה עסקה בשורה של נושאים תחת אחריותו של השר הנמצאים על סדר יומה של התנועה ומטרידים את הקיבוצים. הפגישה נערכה בעזרתו של חבר הכנסת לשעבר איתן ברושי
משתתפי הפגישה
לפי סדר הקרבה למצלמה: עו"ד דרורי, ניר מאיר, השר ליצמן ויאיר פינס

מטעם התנועה הקיבוצית השתתפו בפגישה המזכ"ל, ניר מאיר, וראש המחלקה המשפטית, ד"ר עו"ד מיכי דרורי. יחד עם השר ליצמן נכחו גם מנכ"ל המשרד, יאיר פינס (סגן מנהל רמ"י בעבר) ומנהלת מינהל לענייני כפר במשרד, אסנת קמחי.

הפגישה עסקה ב-4 נושאים: הוועדה לחיסול חלופת האגודה שאותה הקים השר הקודם ובקשה של יתקבלו החלטות במחטף וללא מעורבות התנועה, בנייה חברתית (מבנים בקיבוצים המשמשים למטרות חברתיות), בנייה קואופרטיבית ונושא הבנייה בכללי בקיבוצים.

ניר מאיר ומיכי דרורי סיפרו לשר ואנשיו כי בקיבוצים רוצים לבנות ולקלוט, אבל גם צריכים פתרון לשמור על הקיבוץ. לצורך כך נוצרה ע"י ועדה ציבורית חלופת האגודה שאותה מנסים כעת לחסל. כמו כן אמרו כי הם רואים בעיות משפטיות קשות בעבודת הוועדה של חלופת האגודה, וכי התנועה שלחה מכתבים בעניין זה וכי הם מבקשים בכל מקרה לא להביא הנושא בפני מועצת מקרקעי ישראל. עוד ביקשו לחדש את הטיפול בהסדר זכאויות למימון שיכון לחסרי דיור בקיבוצים מבקשים, למנוע את הפגיעה בהנחות במחירי קרקע בקיבוצי הפריפריה, אזורי עדיפות וקווי עימות, מעבר למחירי טבלה במקום שמאות פרטנית ולהציע שיכון קואופרטיבי כפתרון רוחב לקהילות רבות בישראל.

הפגישה התנהלה ברוח טובה והשר ליצמן אמר שיטפל בשניים מתוך ארבעת הנושאים:  לקח על עצמו ללמוד את נושא חלופת האגודה והבנייה החברתית והבטיל לטפל בהם. כמו כן הבטיח שלא יקודם משהו מהנושאים שעלו ללא ידיעתה של התנועה.

ניר מאיר אמר בתום הפגישה כי: "ליצמן הוא יהודי מאוד נבון ומנוסה, ופתח את השיחה באמירה "אולי אתם לא תאמינו, אבל אני דווקא בעדכם", ואכן, האווירה הטובה בפגישה תמכה באמירה זו. אם הוא באמת יתייחס לניירות שהעברנו אליו בכובד, אז יש תקווה שאולי עוד יצמחו דברים טובים."

הוספת תגובה חדשה