דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עליה ניכרת בקידום ופיתוח ועדות צעירים בקיבוצים וברלוונטיות שלהן

בחודש ינואר הופץ שאלון מקיף עליו ענו צעירים וצעירות בגילי 18-40 המתגוררים בקיבוצים. התוצאות מצביעות על עלייה של 24% במספר הקיבוצים בהם פועלת ועדת צעירים, וכמו כן על כך שמשבר הקורונה עורר בקרב צעירי וצעירות הקיבוצים קשיים שונים, הקשורים בעיקר למצב כלכלי, תעסוקתי ונפשי
סקר צעירי וצעירות הרשת 2021

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים: "במהלך תקופת הסגר השלישי שהתקיים בישראל, יזמנו במסגרת פעילות 'הרשת' - קהילת הצעירים והצעירות של התנועה הקיבוצית, שאלון מקיף שכלל שאלות רבות, כאשר רובן עסקו בהשפעות משבר הקורונה על הצעירים. מטרת השאלון הייתה לבחון את השפעות המשבר על הצעירים בתחומי התעסוקה, ההשכלה, הקהילתיות ועוד. כמו כן, השאלון כלל שאלות שעוסקות בתחום הצעירים בקיבוץ ובצרכי הצעירים היום, כחלק מתהליך מיפוי צרכים שאנחנו מובילים מדי שנה בכדי להמשיך ולתת את המענים המתאימים עבור מובילי תחום הצעירים בקיבוצים".

הנתונים שעלו מהסקר מאפשרים לפלח ולזהות צרכים ואתגרים מרכזיים שפוקדים כעת את הדור הצעיר. על השאלון השיבו מאות צעירים וצעירות, המתגוררים ב-113 קיבוצים. מהתשובות שהתקבלו עולה כי בתקופת הקורונה כמעט מחצית מצעירי וצעירות הקיבוצים חוו השפעות נפשיות, יותר משליש מהצעירים נפגעו באופן ישיר מבחינה תעסוקתית ממשבר הקורונה וכרגע התחום העיקרי שמעסיק את הצעירים הוא התנהלות כלכלית. לצד זאת, תחושת השייכות של הצעירים לקהילה לא נפגמה. בתחום הצעירים בקיבוץ קיימת עליה ניכרת בקידום ופיתוח ועדות צעירים, ובהתאמה ועדות הצעירים הופכות רלוונטיות יותר עבור קהל היעד. 

לאחר ניתוח הנתונים, גיבשו אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית והצוות המוביל של 'הרשת', המלצות עבור הגורמים הרלוונטים, על מנת לקדם את צרכיהם של הצעירים ולגבש מצע צעירים וצעירות מעודכן. 

כל התוצאות בחוברת המצורפת:

 

הוספת תגובה חדשה