דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עצירה למילוי מצברים

24 מנהלות ומנהלי קהילה מקיבוצים מפונים או הנמצאים בקו עימות פעיל בצפון ובדרום השתתפו בסדנה ייעודית בת יומיים שהגו עבורם באגף חברה וקהילה של התנועה הקיבוצית ביחד עם מיזם 'משיב רוח
עוצרים לקחת נשימה ולהמשיך להוביל קהילה מפונה מביתה
עוצרים לקחת נשימה ולהמשיך להוביל קהילה מפונה מביתה

לאחר תשעה חודשי ריצת 'ספרינט' באורך מרתון, 24 מנהלות ומנהלי קהילה מקיבוצים מפונים או כאלה הנמצאים בקו עימות פעיל בגבול הצפון ובנגב המערבי, בחרו לעצור, לנשום, 'למלא את המצברים', 'לנקות את הראש', ולפגוש עמיתים ושותפים בסדנה ייעודית בת יומיים בכפר הנופש בקיבוץ מזרע. הסדנה נהגתה ובנתה עבורם על ידי התנועה קיבוצית ביחד עם מיזם 'משיב רוח', מתוך הכרה בחשיבותה עבור אנשים שזקוקים לעצירה כדי להמשיך לרוץ את המירוץ ולאחוז את הלפיד הקהילתי. הסדנה אפשרה עבודה בקבוצות אינטימיות של שיח ועיבוד. בנוסף, חוו המשתתפים והמשתתפות סדנת 'צלילים מרפאים', ערב חווייתי בבריכה הקיבוץ ועוד.

איילת הריס, ראשת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, מסבירה את המניעים והצורך ביצירת הסדנה: "כשמיכל מתמלא מסתיימת היכולת שלנו לקבל עוד משימה, הערה, תובנה וחמלה. כל טיפה נוספת לתוך המיכל יכולה לגרום להצפה. הקרקע של הקהילה הקיבוצית היא מנהיגיה המקומיים והחיצונים - אלו שנבחרו ואושרו על ידי כלל החברים והחברות. המנהיגים והמנהיגות הללו הן והם מנהלות ומנהלי הקהילות בקיבוצים - הם אמונים על התווית הדרך, על סלילת השביל בתוך חוסר הוודאות והמורכבות עימה כולנו מתנהלים בתשעת החודשים האחרונים. המשימה הזו היא על סף הבלתי אפשרית, ולמרות ואף על פי זאת, הם קמים ועושים לטובת חברי וחברות הקהילה, יצירת מערכת שפועלת בסנכרון, יצירת מנגנוני תקשורת, חיבורים בין הקבוצות השונות, הפרטים והחזקת הקיבוץ".

ומוסיפה הריס לגבי הבאות: "הדרך עוד ארוכה, מפותלת ולא מישורית. ישנו אופק אך הוא מטושטש ולא ידוע כמה רחוק עוד יש להגיע. ועד אז, הם ימשיכו לקום כל בוקר ולפעול כשמול עיניהם ניצבים עתידה וטובת הקהילה וכל פרטיה, הווייתם של חברי וחברות קיבוצם".

הוספת תגובה חדשה