דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ערבה משתפת

ראשי המועצות האזוריות הערבה התיכונה וחבל אילות ערכו מפגש ראשון עם צוותי הרשויות לתוכנית לשיתופי פעולה רוחביים לטובת התושבים והאזור
ערבה משתפת

מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה וצוותי ההנהלה במועצה ובקהילה, אירחו את מנהלי מועצת חבל אילות בראשות ד"ר חנן גינת ראש המועצה, הדס שפירא המנכ"לית וצוות מנהלי מחלקות, מזכירי הקיבוצים ומנהלי הקהילות, שהגיעו לסיור היכרות ולימוד בערבה התיכונה. הביקור נערך כחלק מהחלטה של שני ראשי הרשויות לשתף פעולה, לא רק נקודתית באירועים וכדומה, אלא בנושאים משותפים בטווח הארוך, בעיקר בתחומי החקלאות, התיירות והחינוך, ומקווים כי אליהם יצטרפו רשויות נוספות מהנגב.
 
מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה: "אנו חיים בתא שטח אחד וכמו שהמתבונן מהצד רואה בערבה מקשה אחת, אנו צריכים להתנהל באופן זה באמצעות מחלקות משותפות וחזקות ולא רק בשיתופי פעולה נקודתיים".
 
ד"ר חנן גינת, ראש מועצה אזורית חבל אילות, הודה למארחו ואמר כי במרחב הערבה חיים חלוצים שבחרו להתיישב בה ולהפריח אותה. "אנחנו שותפים לבקעת הערבה ומוטלת עלינו האחריות לשמור עליה, לקדם אותה ולהביא את תושביה ויישוביה לשיאים חדשים".
 
כחלק מהביקור ערך ראש המועצה מאיר צור סקירה על מכלול הנושאים המטופלים על ידי צוותי המועצה ומנהלי המשקים בערבה, ההישגים והאתגרים בערבה ובאזור הנגב. מנכ"ל המועצה מור זילברשטיין ערך סקירה על תחומי הפיתוח האזורי ונעמי בקר מנכ"לית החברה לפיתוח הערבה העבירה ניתוח בתחום התיירותי והעסקי למצב הערבה והאזור כיום.

אייל שיראי, מנהל כפר האומנים בצוקים ומפיק פסטיבל הסרטים ערך למשתתפים סיור בכפר האמנים וסיפר על העשייה התיירותית ורונית לרנר מזכירת צוקים סיפרה על הייחודיות ואתגרי היישוב צוקים. כמו כן התקיים סיור בכפר בגלריית הקרמיקה של האמנית נחמה חרך וביצירות הבטון פרי יצירתה של עדי דוידמן מ'בטון עברי'. בהמשך, נערך ביקור ב'מרכז הבינלאומי למשתלמים' ופגישה עם חני ארנון מנהלת המרכז, על הפעילות המבורכת. דורית לוביש מנהלת הרווחה והשירותים החברתיים דיברה על תפיסת תחום הרווחה באזור. ב'מרכז הותיכאן לגיל השלישי', נפגשו כולם עם עירית שחר מנהלת הבריאות והגיל השלישי, שסקרה את הפעילות העשירה המתקיימת באזור, כולל בשורות חדשות מתחום הבריאות. סיכום הביקור נערך ב'מרכז ויידור במו"פ ערבה תיכונה וצפונית בחצבה. לסיום נהנו כולם מיוגורט צונן וקפה ב'פינת קפה' בעין יהב, של היזמית יעל קרנדל.

הוספת תגובה חדשה