דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"עשרות אלפי אנשים פונו מבתיהם לפני יותר מ-160 יום - ואין מושיע. הצפון מוזנח"

הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והצפון התכנסה השבוע לדיון בצורך הדחוף להקים מנהלת תקומה לצפון. מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר לח"כים: "התושבים שפונו ואלה שנשארו בתחושה שאין מושיע, חסרי אונים. המדינה חייבת להיכנס עם תקציבים ומענים לשיקום יישובי גבול הצפון"
זעקת הצפון. מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה דורש להקים מינהלת תקומה צפונית בדיון בכנסת
זעקת הצפון. מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה דורש להקים מינהלת תקומה צפונית בדיון בכנסת

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) אמר בפתיחת הדיון כי הוועדה התכנסה ועוסקת בנושא ובשורת הצרכים הגדלה של היישובים שפונו מגבול הצפון ושל היישובים שלא פונו משום שהם אינם עונים על המדדים שקבעה המדינה לפינוי בצו. ביטון ציין כי מצב הלחימה הנמשך כבר חמישה חודשים וחצי יוצר מציאות אזרחית בלתי נסבלת עבור התושבים באזור הגליל העליון והגליל המערבי ועד כה המדינה לא הגדירה את הקמת מנהלת הצפון, בדומה למנהלת תפומה לשיקום יישובי הנגב המערבי.

ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הודה לח"כ מיכאל ביטון על הדיון והפעלת הלחץ על הממשלה להחליט ולתקצב מנהלת תקומה לצפון. שמחה קרא לכל הח"כים ונבחרי הציבור "להיות מיכאל ביטון" וגילה לחברי הוועדה כי ח"כ ביטון עולה מדי שבועיים לקיבוץ חניתה הסמוך לגבול עם לבנון, נמצא עם החברים שנשארו, עוזר לחברי כיתת הכוננות בשמירות ונותן להם תחושה של שותפות ואחווה במציאות הקשה שנכפתה עליהם. מזכ"ל התנועה דיבר על תושבי הגבול הצפוני שהופקרו לבדם מאז השבעה באוקטובר ואמר: "יש הבדל גדול מאוד באנרגיות, באנשים ובכמות הפקידות הממשלתית בצפון לעומת הדרום. עשרות אלפים שפונו ואלפים שגרים בקרבת הגבול והושארו מצויים בחוסר אונים, ואין מושיע. אף אחד לא מסתכל להם בעיניים ואומר להם שהתפקיד שלנו כמדינה הוא לדאוג שיהיה שם יותר טוב מאשר בשישה באוקטובר, כפי שמנכ"ל מינהלת תקומה אומר לתושבי הדרום. הממשלה חייבת להיכנס לאירוע, להגיד להם שהיא איתם ותדאג להם. אני שמח שהוועדה ממשיכה את הלחץ הציבורי להקמת מנהלת תקומה צפונית". צפו בדבריו של מזכ"ל התנועה הקיבוצית בוועדה

באותו יום הגיעו נציגי התנועה הקיבוצית לכנסת, כמדי יום שני, כדי ללוות את בני משפחות החטופים, לסייע להם ולשוחח עם שרים וחברי כנסת במטרה לדחוף את הממשלה להסכם להשבת החטופים שמוחזקים בידי חמאס, כפי שניתן לראות בשלטים שהונפו גם בוועדה מאחורי מזכ"ל התנועה. זאת כחלק מהפעילות הקבועה והאינטנסיבית של התנועה הקיבוצית למען החטופים ומשפחותיהם בחודשים האחרונים.

הוספת תגובה חדשה