דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוץ שובל אירח משלחת מבסיס צאלים שבאה ללמוד על אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים

תוכנית אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים זוכה לפופולאריות והערכה גדולה בזכות התנאים והיחס להם זוכים החיילים המאומצים לתקופת שירותם הצבאי ביותר ממאה קיבוצים. בסיור שערכה בשבוע שעבר משלחת מבסיס צאלים השתתפו חיילים בודדים, מש"קיות ת"ש ומפקדים, שיצאו נפעמים מהשפע לו זוכים החיילים שמאמץ הקיבוץ
ליאור ברלר משובל מסביר לחיילים מצאלים על החיים בקיבוץ. חיבוק קהילתי חם ושופע
ליאור ברלר משובל מסביר לחיילים מצאלים על החיים בקיבוץ. חיבוק קהילתי חם ושופע

חלק לא קטן מזמנם של פעילי מחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, יעל אייזנר ואיציק עוז, מוקדש לחשיפת התוכנית בפני אנשים ונציגי ארגונים, או כפי שמגדירים זאת יעל ואיציק "כל מי שמוכן לשמוע" – מש"קיות ת"ש, מלש"בים, בוגרי מכינות, בוגרי אולפנים ועוד. אולם, בשבוע שעבר הציגו השניים את התוכנית ל...חיילים בודדים, וליתר דיוק לקבוצת חיילים בודדים שמשרתים בבסיס צאלים.

הקיבוץ שנבחר לשמש מודל הוא שובל "שהפך לאחד מהקיבוצים הנפלאים שמאמצים חיילים בודדים", מתארת יעל אייזנר בהתרגשות, "קשה לתאר במילים את החיבוק הקהילתי, ההשקעה בחיילים, החדרים המושקעים והיחס אישי ואנושי שניתן בשובל". לכן, כשפנה איציק עוז לרכז החיילים בקיבוץ, ליאור ברלר, בבקשה לארח סיור יוצא דופן שכזה - התשובה הייתה חיובית, כתמיד. בפועל, המציאות אף עלתה על הדמיון: החיילים שמעו הרצאה קצרה מליאור ואיציק על האפשרות להתגורר בקיבוץ, עשו סיור בחדרי החיילים (שהסכימו מראש וסידרו את החדרים כמו למסדר), התארחו במועדון בקיבוץ ולמדו על התכנית, על האב המייסד צביקה לוי ז"ל, על האפשרויות להתגורר במהלך השירות בקיבוצים השונים בארץ ואף לקחת חלק בתכנית למשוחררים (תל"מ), ועוד.

איציק עוז ממחלקת חיילים בודדים מוסיף ומתאר את המפגש עם החיילים הבודדים: "רובם לא הכירו קיבוץ לפני הביקור, לא ידעו כי קיימת אפשרות כזו עבורם, ובגדול – היו די המומים מהשפע שמקבלים חיילים בודדים בקיבוצים, וההתעניינות הייתה גדולה. עבורנו זה סיפוק גדול כי להיות שם עבורם הוא השליחות שלנו והמשימה עימה אנחנו קמים בבוקר לעבודה. אני בטוח שבעקבות הסיור יגיעו אלינו עוד פניות רבות כי החיילים, המפקדים וסגל הת"ש יצאו נפעמים מהביקור".

זו ההזדמנות לפרגן, להודות ולהוקיר את קיבוץ שובל על שנים נפלאות של השקעה בחיילים הבודדים, קשר מעולה ועשייה אנושית מרגשת ותורמת.

הוספת תגובה חדשה