דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קרן קמ"ע וארגון משקי הנגב העמידו ערבויות ללא ריבית בהיקף 35 מלש"ח לטובת קיבוצי העוטף

מאז הקמתה לפני כעשור, העמידה הקרן התנועתית קמ"ע ערבויות להלוואות בהיקף של למעלה ממיליארד ש"ח, הן לקיבוצים הנדרשים לסיוע והן לחברים אשר טרם השלימו את הליך השיוך. הקרן מסייעת לקיבוצים לקבל אשראי מהמערכת הבנקאית ולצמוח כלכלית
בנייה חדשה (התמונה להמחשה בלבד)
בנייה חדשה (התמונה להמחשה בלבד)

קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית והארגון האזורי משקי הנגב העמידו ערבויות ללא ריבית בהיקף של 35 מיליון ש"ח לטובת הקיבוצים שנפגעו במתקפת השבעה באוקטובר ומפעלי תעשייה של קיבוצים מאזור זה. כך דיווח עמוס פרג'ון ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית. העמדת הערבויות כסיוע לקיבוצי הנגב המערבי נעשתה גם באמצעות קרן חומה ומגדל, שהיא התארגנות של קיבוצים להשקעה משותפת, וההחזר הוא של הקרן בלבד, כאמור, ללא ריבית.

קרן קמ"ע (קרן מרכזית לצמיחה ולערבויות) של התנועה הקיבוצית הוקמה לפני 12 שנים בין השאר על מנת לסייע לקיבוצים לקבל אשראי מהמערכת הבנקאית, וכדי לסייע לקיבוצים לצמוח כלכלית. בשנים האחרונות הוסיפה הקרן פעילויות חשובות ובראשן העמדת ערבויות לחברים הבונים בקיבוץ ונדרשים להלוואות משכנתא לפני סיום הליך השיוך.

בתנועה הקיבוצית מביעים שביעות רצון מהאמון של הקיבוצים בקרן, הבא לידי ביטוי בבקשות. "הקרן פעילה מאוד ומגשימה את ייעודה לעזור לקיבוצים ולחברים" אומר עמוס פרג'ון, ומוסיף "בימים אלה ניתן לציין כי הקרן העמידה ערבויות לחברי קיבוץ להלוואות בהיקף של למעלה ממיליארד ₪ ובכך מסייעת הן לקיבוצים הנדרשים לסיוע והן לחברים אשר טרם השלימו את הליך השיוך.

הוספת תגובה חדשה