דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ראשי ההנהגה החקלאית בנוגע לכוונה להעלות את מחירי המים לחקלאות: "מתנגדים מכל וכל ליישום דו"ח שמרת והעלאת מחירי המים לחקלאות בעת הזאת"

ראשי ההנהגה החקלאית הזהירו במכתבם שנשלח למנהל רשות המים וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר: "קבלת החלטות כלשהן בעת הזאת, חילופי שלטון, תהווה מחטף בלתי ראוי ובלתי חוקי. להעלאת תעריפי המים בחקלאות עלול להיות פוטנציאל הרסני"
השקיית שדות. צילום דורון לב - באדיבות הפורטל לחקלאות טבע וסביבה
צילום: דורון לב, באדיבות הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בשבוע שעבר (10.11) פנו חברי "צוות 6" של ההנהגה החקלאית למנהל רשות המים ויו"ר מועצת רשות המים, יחזקאל (חזי) ליפשיץ ולסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ, בדרישה להקפיא את כל הדיונים בעניין יישום דו"ח שמרת, בו נדונו תעריפי היעד למטרת מים לחקלאות, עד לכינונה של הממשלה החדשה וקביעת קווי היסוד שלה. המכתב נשלח גם לח"כ בנימין נתניהו שצפוי לעמוד בקרוב בראשות הממשלה וליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה. גם ארגון "מים לישראל" קרא לממשלה היוצאת שלא להעלות את  מחירי המים לחקלאות ולעצור כל דיון בנושא.

בפנייה הם מציינים: "הובא לידיעתנו כי בימים אלה אתם פועלים בבהילות ליישום מסקנות דו"ח שמרת ("תעריפי היעד למטרת מים לחקלאות, פברואר 2021 ע"ש אילן שמרת ז"ל), וכי במסגרת דיונים אלה אף צוין כי נציגי החקלאים "מסכימים" לכך. לאור זאת אנו מוצאים לנכון לפנות אליכם בכתב ולהדגיש כי אנו, נציגי החקלאים, מתנגדים מכל וכל ליישם דו"ח שמרת בעת הזאת".

חברי "צוות 6" - שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, עמית יפרח, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, ניר מאיר, מזכ"ל התנועה קיבוצית, אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי ויו"ר התאחדות האיכרים, ויעקב בכר, יו"ר הארגונים הכלכליים הקיבוציים – מדגישים במכתבם כי מעבר להתנגדות נחרצת להעלאת מחירי המים לחקלאות, במסגרת המו"מ להסכם על הרפורמה בחקלאות בין המדינה לחקלאים נדונה שורה ארוכה של נושאים הקשורים וכרוכים זה בזה כמקשה אחת, כאשר לא ניתן לנתק נושא אחד ממשנהו ולייחס להם הסכמה זו או אחרת לנושא אחד בלבד, וכי הם ימתינו עד לכינון ממשלה חדשה שאיתה יבואו שוב בדין ודברים בנושאים השונים לטובת חיזוק החקלאות הישראלית.

בסוף פנייתם הם כותבים: "קבלת החלטות כלשהן בעת הזאת, חילופי שלטון, תהווה מחטף בלתי ראוי ובלתי חוקי. להעלאת תעריפי המים בחקלאות עלול להיות פוטנציאל הרסני לחקלאות, אם לא יוצמד אליה מהלך שיפוי משלים של הממשלה כפי ההבנות שהושגו במו"מ על הרפורמה.

אמנם רשות המים הינה רשות עצמאית, אולם לא ניתן להתעלם מכך שמועצת המים מורכבת מנושאי משרות במשרדי הממשלה השונים, אשר תפקידם הוא לפעול בהתאם למדיניות הממשלה. נציגי הממשלה במועצת רשות המים אינם רשאים לבצע כעת מחטף המייצג את מדיניות ממשלת המעבר, במטרה להציב עובדות בפני הממשלה החדשה. מדובר במהלך פסול מכל בחינה".

לחצו כאן לקריאת המכתב המלא

יו"ר ארגון "מים לישראל", המאגד תחתיו את מרבית אגודות המים במרחב הכפרי מכל רחבי הארץ, חכ"ל איתן ברושי, פנה לחברי הכנסת במפלגות שצפויות להרכיב את הממשלה הבאה וקרא להם להציג התכנית לחקלאות ולמים לקראת ניסוח קווי היסוד, שבמרכזה הקפאת מחיר המים השפירים לחקלאות והוזלת מי הקולחין, במטרה לעודד את צריכתם.

הוספת תגובה חדשה