דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רחוק מהעין – רחוק מהלב?

אחד האתגרים שיותר ויותר קיבוצים פוגשים הוא הקליטה מרחוק, כלומר - קליטה לחברות של חברות וחברים חדשים שלא מתגוררים בקיבוץ לפני הקבלה לחברות. מגמה זו מחייבת את הקיבוצים לפתח כלים חדשים - ולשכלל קיימים - לבחינת התאמה, היכרות וחיבור קהילתי
קרוב רחוק - מפגש זום בנושא קליטה מרחוק

כשני שליש מהקיבוצים היום קולטים לפחות חלק מהחברות והחברים החדשים מבלי שאלה התגוררו בקיבוץ לפני הקבלה לחברות. פעמים רבות גם אחרי הקבלה הפורמלית בקלפי, עוברת תקופה ארוכה (לעתים אפילו מספר שנים), עד שהמשפחה מגיעה לחיות בקיבוץ. הגורמים לכך מגוונים, אך בראשם עומד המחסור בדיור זמני בקיבוצים, משאב שהולך ומצטמצם. לצד זאת ישנם קיבוצים שפועלים מתוך החלטה עקרונית לפיה לא רצוי לאלץ משפחה להעתיק את כל חייה לקיבוץ לפני שיש ודאות לגבי עתידה במקום (כלומר, לפני שהתקבלה).

בכל מקרה, ברור שתהליכי קליטה כאלה מציבים אתגר בפני הקולטים והנקלטים גם יחד, שכן קליטה מוצלחת מושתתת בדרך כלל על רמה גבוהה של היכרות ותיאום ציפיות הדדי. איך ועד כמה אפשר להעמיק היכרות עם משפחה שלא מתגוררת בקיבוץ? כיצד נאפשר למשפחה להבין לאן היא מגיעה, מה ידרוש המעבר וההשתלבות בקיבוץ ולמקסם את סיכויי ההצלחה עבור כולם?

מפגש זום שייערך ביום רביעי, 03.08.22, בין השעות 14:00-15:30, יעסוק בשאלות הללו ויציע דוגמאות, תובנות וכלים לחיזוק תהליכי הקליטה לרחוק. המפגש נבנה בשיתוף פעולה בין מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית לבין מעיין ברעם וקרני פלג המלוות תהליכי צמיחה ופיתוח קהילה בקיבוצים.

אין צורך בהרשמה מראש. קישור למפגש – לחצו כאן

למילוי שאלון קצר כהכנה למפגש – לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה