דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רפורמת הדואר: האפליה כנגד הקיבוצים בוטלה והחלוקה בהם תמשיך כסדרה

לאור טיפולה של התנועה הקיבוצית בנושא ובעקבות פנייתה של חברת הכנסת, יעל רון בן-משה החליטה מנכ"לית המשרד התקשורת כי גם עם החלת הרפורמה, דואר ישראל יידרש להמשיך לחלק בקיבוצים כפי שנהג עד היום ועלויות החלוקה יוטלו עליו
רפורמת הדואר: האפליה כנגד הקיבוצים בוטלה והחלוקה בהם תמשיך כסדרה
ח"כ יעל רון בן-משה. צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת

כזכור, רפורמת הדואר שהחלה את דרכה במשרד התקשורת לפני מספר חודשים התקבלה בביקורת מצד  קיבוצים ברחבי הארץ. במתווה הרפורמה הראשוני בוטל הסכם החלוקה הקיים ונקבע כי חברת 'דואר ישראל' לא תישא בעלויות חלוקת הדואר בתוך הקיבוצים. משמעות הדבר היא כי דואר לא יגיע לתיבות החלוקה בתוך הקיבוץ, אלא יישלח כולו אל מזכירות הקיבוץ. ייתרה מכך, העברת דואר רשום ובמסירה אישית לא תתאפשר, ימי הגעת הדואר יפחתו והשירות הכולל לאזרח ייפגע באופן משמעותי.

בעקבות האפליה לרעה את תושבי הקיבוצים עם התווית הרפורמה, ולאחר פנייה של התנועה הקיבוצית בנושא, ח"כ יעל רון בן משה פעלה מול מנכ"לית משרד התקשורת לירון אבישר-בן חורין בעניין. משרד התקשורת קיבל את טענת ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) לגבי האפליה ברפורמת הדואר עם ביטול חלוקת הדואר בקיבוצים, וכתוצאה מכך התקבלו הסכמות בנושא והובטח כי השירות לחברי ותושבי הקיבוצים לא ייפגע וכי החלוקה תשאר כשהייתה.

ח"כ רון בן משה: "לאחר דין ודברים עם משרד התקשורת על התאמה של הרפורמה בדואר גם לצורת החיים בקיבוץ, מנכ"לית המשרד קיבלה את הבעיה כפי שהוצגה על ידינו והחליטה על המשך חלוקת דואר כפי שנהגה. שמחתי למצוא שותפים קשובים במשרדי הממשלה. לא נאפשר פגיעה במגזר הכפרי ובפריפריה הגאוגרפית".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אני מבקש להודות, מקרב לב, בשם כל קיבוצי התנועה, לח"כ יעל רון בן משה מכחול לבן, שגילתה ערנות ונחישות וסיכלה תכנית מפלה כנגד התנועה וקיבוציה. תודה יעל". 

הוספת תגובה חדשה