דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שיח גלריה ואירוע התרמה לנחל עוז: נעם ואמיר תיבון בשיחה אישית על ה-7 באוקטובר

התערוכה "נחל עוז צילומים", המוצגת בימים אלו במוזיאון בית שטורמן שבעין חרוד, מארחת שיח גלריה ואירוע התרמה לנחל עוז: העיתונאי אמיר תיבון, חבר נחל עוז, ישוחח עם אביו אלוף (במיל') נעם תיבון על המחדל, הלקחים והשיקום לאחר השבעה באוקטובר. ההכנסות מהאירוע ייתרמו לטובת המאמץ לשיקום נחל עוז. אוצרי התערוכה: גיא רז, עפרה ברעם ורחל רינת
שיח גלריה ואירוע התרמה לנחל עוז: נעם ואמיר תיבון בשיחה אישית על ה-7 באוקטובר

לאחר המתקפה הרצחנית על יישובי הנגב המערבי, שם לעצמו בית שטורמן כיעד להכיר את מורשתו של קיבוץ נחל עוז, לספר את סיפורו, ולתת במה לתערוכות אשר הוצגו בקיבוץ והצגתן נקטעה בשבת הארורה. לשם כך, הוקם במוזיאון מרחב אמנותי-תיעודי דינמי, ובו תערוכות צילום, מסמכים תיעודיים ומרחב לביטוי אישי. תצלום האויר על רצפת הגלריה, מחדד את החיבור בין עין חרוד לנחל עוז, שני קיבוצים ראשונים מסוגם, אשר היוו – ומהווים עדיין, סמל להתיישבות חקלאית – ביטחונית – חלוצית ותרבותית.

דרך התערוכה הם מבקשים לחזק את תחושת השייכות לאזור של חברי נחל עוז המפונים מביתם וקיבוצם, וזוכים בימים אלו לבית חם במשמר העמק, ולהביע הזדהות עימם בזמנים מורכבים אלו. התערוכה מהווה חוליה בשרשרת תערוכות שהוצגו במוזיאון, העוסקות בהיסטוריה של הצילום התיעודי ביישובי התנועה הקיבוצית. תערוכות המספרות את הנרטיב הקיבוצי-חלוצי, כקטר המוביל את ראשית התיישבות, ואת תחיית התרבות ביישוב העברי בארץ ישראל. התערוכה פתוחה לציבור הרחב. הכניסה בתשלום - למפונים מביתם הכניסה בחינם.

שיח הגלריה יתקיים ביום שישי בעוד שבועיים, 26 בינואר, בשעה 11:00. באירוע, שכל הכנסותיו יתרמו לטובת שיקומו של נחל עוז, ישוחח חבר נחל עוז ועיתונאי הארץ אמיר תיבון עם אביו, אלוף (במיל') נועם תיבון על הזווית האישית והזווית הלאומית שלהם בהקשר של השבעה באוקטובר והלקחים בעקבותיו והשיקום הדרוש. באותה שבת ארורה הגיע נועם לקיבוץ במטרה להציל את בנו קרוב לעשר שעות. עלות הכרטיס היא 75 ש"ח וכוללת כניסה למוזיאון. מספר המקומות מוגבל.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים לאירוע

בית שטורמן, המוזיאון הראשון להתיישבות בארץ ומראשוני המוזיאונים של התנועה הקיבוצית, לקח על עצמו את משימת שימור המורשת הקיבוצית והעברת הידע לדורות הבאים, תוך ריענון הזיכרון התרבותי באשר למהותו ולתפקידו של הקיבוץ, אז - והיום, יותר מתמיד.

 

שעות הפעילות:

ימים א'-ה': 15:00 - 09:00

שישי: 13:00 - 11:00

שבת: 15:00 - 11:00

לחצו כאן למידע נוסף על בית שטורמן

הוספת תגובה חדשה