דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שמורת טבע - זיוה ילין וסופי ברזון מקאי בתערוכה זוגית בגלריה גבעת חביבה

בשבת הקרובה, 12.3.22, תיפתח בגלריה GH גבעת חביבה לאמנות, תערוכה זוגית חדשה של צילום, ציור ופיסול-מיצב של שתי אמניות מקיבוץ בארי. כל אחת מהן מציגה בדרכה שאלות על טבע ותירבות ועל צורת החיים שלאורה הן חיות. אוֹצרת: ענת לידרור
שמורת טבע

זיוה ילין נולדה, גדלה וחיה כחברת קיבוץ בארי. סופי ברזון מקאי הגיעה לקיבוץ כילדה מהמטרופולין הגדול - לונדון - וחיה מאז את שני העולמות השונים כל כך, בתוכה. כל חייהן שזורים בטבע הקיבוצי שבפנים ובטבע שבחוץ מעבר לגדר, בנגב המערבי הנושק לעזה, שלעיתים הוא שדה ירוק עם אופק אין סופי וריח קציר ולעיתים הוא שרוף, שחור ועצוב. 

פעם עיניים חיצוניות קראו לקיבוץ "שמורת טבע", מושג שאומץ בגאווה על ידי חבריו, כמקום ששומר על ערכיו, המאזן חיי רוח וחומר, המחבר טבע ותרבות יחדיו, וככזה המשמש דוגמא ומודל לחיקוי.

כל אחת מהן מציגה בדרכה שאלות על טבע ותירבות, על שיטת החיים השיתופית- קפיטליסטית המוזרה בה הן חיות. הן שואלות דרך הטבע הקיבוצי, האם כל זה עוד חי? מונשם? מלאכותי? מה עדיין בועט ומה הוא שייך לעבר ומת?

האם הן חיות את החלום או שהוא כלואות בכלוב של "זהב" רגע לפני הפיכת הקיבוץ לשמורת טבע הדומה לגן החיות אליו באים לראות את מה שאינו קיים עוד באופן טבעי אלא משמש כמוצג של פעם?

כשבאיקאה מוכרים צמחיות פלסטיק, דשאי חברים מתכסים בדשא סינטטי ומסביב בתי חולים שלמים מכוסים צמחיה מלאכותית, הטבע הקיבוצי, 100 שנים אחרי שנולד, נשאל מה מכל הסיפור נותר טבעי?

מקום: גלריה GH גבעת חביבה לאמנות.

פתיחה: שבת, 12.3.22, 12:00-14:00

שיח גלריה: 9.4.22

נעילת התערוכה: 30.4.22

הצטרפו אלינו לאירוע פייסבוק חי ומתעדכן לאורך התערוכה 
 

להזמנת סיורים, הדרכות אינטראקטיביות וסדנאות בהשראת התערוכה לקבוצות:
אילנה: 052-532-4512 |
artgivathaviva@gmail.com

 

הוספת תגובה חדשה