דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תודה על הכל ובהצלחה בהמשך

ביום ראשון האחרון התקיים בקיבוץ שפיים מפגש הוקרה ופרידה מהשינשינים בתנועה הקיבוצית שגיוסם לצה"ל הוקדם לחודש אפריל לצורך שירות צבאי קרבי בעקבות מלחמת חרבות ברזל והמצב במדינה מאז השבעה באוקטובר
תמונה משותפת של השינשינים שגיוסם הוקדם
השינשינים שגיוסם הוקדם בתמונה קבוצתית במהלך מפגש ההוקרה והפרידה שנערך לכבודם

כזכור, לפני כחודש וחצי פרסמו אגף כח האדם בצה"ל והאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון באופן רשמי על הקדמת הגיוס לכ-1,300 חניכי מכינות קדם צבאיות, גופי שנת שירות ותלמידי ישיבות הסדר למחזור הגיוס הקרוב, כאשר זה מתחלק בין כ-850 חניכים מהמכינות הקדם צבאיות וממסלולי שנת השירות ועוד כ-450 מקרב תלמידי ישיבות ההסדר שנמצאים בשנתם השנייה והלאה. מדובר באי שוויון משווע כי ב-2000 בני ישיבות הסדר בשנה א' החליטו שלא לגעת, אך בינתיים לא הועילו השיחות עם הצבא, הדיונים בכנסת, ההפגנות והמחאות, ואף לא עתירה לבג"צ שאליה הצטרפה גם התנועה.

המפגש נפתח בדברים שנשא רון ויצנר, מנהל מחלקת שנת שירות בתנועה הקיבוצית שהודה לשינשינים על פועלם מתחילת השנה והביע הערכה רבה לנכונותם להתנדב להקדים את גיוסם. הרן עינם משפיים, קצין מילואים בחטיבת הצנחנים, שוחח עם השינשינים ועמד על מאפייני השירות המשמעותי. הרן קרא להם לקחת אחריות על סביבתם במהלך שירותם הצבאי ולצאת לפיקוד ולקצונה. המפגש כלל ארוחת צהריים מושקעת והשינשינים קיבלו שי לאות הוקרה על פועלם בשנת השירות וכאיחולי הצלחה להמשך הדרך. יחד עם השי, ניתנה להם גם תעודת הערכה חתומה על ידי מזכ"ל התנועה ליאור שמחה וראשת אגף חינוך דבי ברא"ס.

רון ויצנר מסר לאחר המפגש כי "היה לנו חשוב להגיד תודה לשינשינים ששנת השירות שלהם הסתיימה מוקדם, לא מתוך בחירה אלא מתוך צרכי הצבא שצריך כוח אדם לשירות קרבי כתוצאה מהמלחמה. בכל סוף שנה אנו עורכים מפגשי הוקרה לשינשינים, ועכשיו בסיטואציה שנוצרה מול הקבוצה שתגוייס היה לנו חשוב על אחת כמה וכמה להביע את הערכתנו ולאחל להם בהצלחה בגיוסם הקרוב בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים".

הוספת תגובה חדשה