דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תנועת הנוער השומר הצעיר חידשה פעילות בגליל העליון, בקיבוצים שלא פונו

מדריכי השומר הצעיר חזרו השבוע להדריך בקנים בהם התחילו את השנה בקיבוצים שלא פונו עדיין מהגליל העליון, והפעולות מתקיימות במקלטים בהתאם להנחיות רכזי הביטחון. נרשמה התרגשות גדולה מצד כולם
היי צפונה
חולצה כחולה והיא יורדת למקלט

פינוים של קיבוצים בגליל העליון הנמצאים קרוב לגדר הגבול מחשש לפעילת רקטות חיזבאללה גרר עימו גם את העתקת פעילות תנועת הנוער שפעלה בהם למקומות אליהם פונו הקיבוצים - מלונות בטבריה וקיבוצי עמק הירדן. אולם לא כל קיבוצי 'אצבע הגליל' ועמק החולה פונו. ישנם קיבוצים שלא פונו במסגרת התוכנית הלאומית כיוון שהם מעט רחוקים יותר מהגבול, מה שיצר מצב שבני הנוער בקיבוצים אלה - שדה נחמיה, כפר בלום, להבות הבשן ואחרים, לא נהנו מפעילות של תנועת נוער כמעט שלושה חודשים. אולם השבוע, לאחר מאמצים והתעקשות של המדריכים, תנועת השומר הצעיר קיבלה אישור לחזור לקיים פעילות חינוכית במקלטים, באותם הישובים שלא פונו, גם אם תחת הנחיות רכזי הביטחון.

החזרה הייתה מרגשת מאוד, לחניכים ולמדריכים, אומרים בתנועה. עינב גופר, קומונר בגרעין הצפוני שמדריך בשדה נחמיה וניר דוד כתב: "לפני שהתחילה המלחמה, היינו בעיצומן של הכנות לפתיחת השנה, ופורום המד"צים הראשון והחגיגי נקבע לשבוע של ה8/10. כשהמלחמה התחילה אני והגרעין שלי נאלצנו לעבור מהאזור שלנו, ולעצור את הפעילות התנועתית בכל הקיבוצים שלא פונו. ככל שעבר הזמן, הבנו שמה שחשבנו שיהיה זמני הופך להיות שגרה, ואנחנו חייבים למצוא דרך לחזור ולחדש פעילות, וכך אכן קרה המד"צים כבר היו נלהבים לחזור להדריך, יצרו שיבוצים, נפתחו קבוצות, והתקיים אותו פורום מד"צים חגיגי של פתיחת שנה, עם 17 מד"צים ומד"ציות ואף 3 רש"ציות. בשבוע הראשון התקיימו פעולות לכיתות ג'-ו', ובשבוע השני הצטרפו אליהם גם הצב"ר (ז'-ח'). המצב מורכב אבל זה מרגש לראות מחדש את ההתלהבות, נוער מחנך נוער ולוקח אחריות. החניכים מרוויחים, המדריכים מרוויחים והקהילה מרוויחה".

הוספת תגובה חדשה