דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

על משמר המחקר והאומנות הקיבוצית - חוגגים 40 ליד יערי

מרכז החקר והתיעוד של תנועת השומר הצעיר והקיבוץ הארצי מציין 40 שנה להקמתו בגבעת חביבה בכנס שיתקיים ביום שישי, 10.6.22, תחת הכותרת "הארכיון ככלי למחקר ואקטיביזם". האירוע יתקיים במרכז הכנסים (ספרייה) בגבעת חביבה וישודר בצורה היברידית בזום. ההשתתפות אינה מותנית בתשלום
על משמר המחקר והאומנות הקיבוצית - חוגגים 40 ליד יערי

עם העברת ארכיון התנועה (נוסד 1937) לגבעה נוספו לו "קומות" נוספות של מחקר, הוצאת ספרים, תיעוד אומנות הקיבוץ ושימורה, חינוך והדרכה. כאז כן היום, יד יערי, הארכיון הציבורי השלישי בתולדות מדינת ישראל, הוא מוסד אשר מעבר להפצת מורשת השומר הצעיר זרועותיו שלוחות ברוח התנועה אל כלל השאלות והנושאים המעסיקים את החברה הקיבוצית, הישראלית והבינלאומית.

לתפיסה רחבה ומגוונת זו ינתן ביטוי ביום העיון המיוחד לציון חג ה-40 למרכז, שיתקיים בתאריך 10.06.22, בגבעת חביבה, בו יציגו את הארכיון כגוף מרתק של מחקר ואקטיביזם, וידברו על תרבות המחאה, השמאל ואנחנו. החלק השני של היום יעסוק באמנות הקיבוצית כחלק אינטגרלי מהעשייה העשירה של יד יערי, ובו יצויין במיוחד הפרויקט הגדול וחסר התקדים של העברת כל יצירות האמנות מבית התנועה הקיבוצית בתל אביב והתקנתן מחדש בבניין הארכיון ורחבי גבעת חביבה.

הכנס ילווה במנחה מוסיקלית, קטלוג חדש של היצירות שהוצלו וסיור מודרך ביניהן בהדרכת האוצרים והמשמרים.

בואו לחגוג עמנו כי כל עבודתנו מיועדת לכם ולדורות הבאים. 

לחצו כאן לתכנית המפורטת של יום העיון

לחצו כאן להרשמה ליום העיון

 

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע