אנרוויב מפתחת ומייצרת קוצרי אנרגיה קינטיים ופתרונות חישה אלחוטיים מתקדמים.
החברה הוקמה ביולי 2018 ע"י דר. דן הרוניאן (פיזיקאי), ומיכאל הרוניאן (מהנדס מכונות) במסגרת החממה הטכנולוגית "הון הטבע" בחבל אילות.
קוצר אנרגיה קינטי הינו מוצר אלקטרו-מכני הממיר אנרגיה של תנועה לאנרגיה חשמלית. לדוגמא, ניתן להמיר רטט של כלי רכב נוסע, מכונות במפעל, תנועה של אדם/חיה לאנרגיה חשמלית ובעזרתה להפעיל חיישנים אלחוטיים המנטרים את האובייקט שבתנועה.
כיום החברה מתמקדת בפיתוח מוצר חישה הממוקם בתוך צמיגי רכב ואשר משדר לרכב ולענן מידע אודות מצב הצמיג. החברה נמצאת בפרויקטי הוכחת היתכנות עם שתי חברות צמיגים מהגדולות בעולם עבור מוצר זה, ומתחילה בקרוב פרויקט נוסף עבור אפליקציה לניטור מצב מכונות בתעשייה.
בחברה 4 עובדים במשרה מלאה, קבלן חיצוני הנותן שירותי מו"פ אלקטרוניקה, יועץ שיווק ופיתוח עסקי, חברי דירקטוריון מקצועיים מעולם הרכב.
המוצר מבצע המרה של אנרגיה בעזרת אחד מהמנגנונים המקובלים, והוא מייצר כמות אנרגיה גבוהה פי 10 מאשר אנרגיה המופקת בטכנולוגיות מתחרות .
המוצר הוא קופסא קטנה אשר מדביקים בחלק הפנימי של הצמיג בעת החלפת צמיג, והוא מכיל קוצר אנרגיה, מעגל חשמלי ייחודי לניהול האנרגיה, חיישנים, מערכת שידור. המידע מהגלגל מועבר למקלט שנמצא בכלי הרכב, ומשם מועבר לנהג ולענן לצורך ניתוח הנתונים. הנתונים מקוטלגים ומוצגים במערכת מידע המיועדת למנהלי ציי רכב, או שמועברים למערכות אחרות ברכב על מנת לבצע אופטימזיציה לנסיעה בזמן אמת.
לחברה מספר פטנטים והיא מתעתדת לרשום נוספים בשנת 2021.
קוצרי אנרגיה קינטיים מתאימים למגוון תעשיות.
השוק הראשון אליו החברה פונה הוא תעשיית הרכב/ תחבורה/ רכב אוטונומי/ רכבים מסחריים-
בתעשיית הרכב קיימים חיישנים בסיסיים לניטור מצב לחץ בצמיגים (TPMS) וחובה להטמיעם בכל רכב חדש מאז 2006, אך הם אינם יעילים מספיק משום שאינם מספקים מספיק נתונים חשובים, והניטור נעשה רק אחת לדקה ויותר. ייצרנים רבים רוצים לשפר את המוצר אך תקועים באותה בעיה של הספק חשמלי נמוך מדי להפעלת כל החיישנים הנדרשים. אין זה יעיל להוסיף יותר בטריות או להגדילן, ואף קוצר אנרגיה שפותח עד כה לא נותן את ההספק הרצוי.
מחקרים בנושא קצירת אנרגיה לצמיגים קיימים כבר מעל 10 שנים, וחברות הצמיגים הגדולות בעולם עושות הרבה ניסיונות לעבוד עם קבלני אלקטרוניקה או בעצמן לפתח קוצר מתאים, אך ללא הועיל.
מוצר כזה הינו הכרחי לציי משאיות ורכבים ולרכבים אוטונומיים היות והוא מאפשר קשר ישיר וקריטי בין הרכב לצמיג שעד כה לא היה. ניטור נכון של הצמיג יכול לחסוך מעל 3500$ למשאית בכל שנה ע"י חסכון של 3-5% בצריכת הדלק, הארכת חיי הצמיג ב-10%, הצלת חיים ומטען, וחיסכון בזיהום סביבתי.
החברה תמכור במודל B2B בשני ערוצים מקבילים:
- מכירה רק של קוצר האנרגיה לחברות TIER-1 המייצרות צמיגים חכמים.
- מכירת הפתרון המלא כולל בסיס הנתונים לציי רכב (ציי משאיות ולוגיסטיקה/שליחויות, מוניות, אוטובוסים וכו')