
חברת נוף, הינה סטארט אפ שהוקם בשנת 2022, ובבסיסו טכנולוגיית קירור מבוססת פחמן דו חמצני.
נוף רואה כיום הזדמנות נדירה להפוך את ה-CO2 מ"מזהם" למשאב, על ידי יצירת ערוץ שימושיות יעיל ומשתלם, בסביבה החקלאית, בה ה-CO2 נקלט על ידי הצמחים בתהליכי הפוטוסינתזה.
למעשה, החברה מסיתה פחמן דו חמצני אל עבר המרחב החקלאי, תוך מענה לצרכי הקירור של החקלאים.
נוף פיתחה, הטמיעה ומשווקת מערכת לטיפול לאחר קטיף המאריכה חיי מדף של תוצרת חקלאית טרייה (פירות, ירקות, ופרחים), אשר יושבת ברמת השדה, ואיננה דורשת חשמל .
החברה פועלת כיום בשני שווקים עיקריים: הודו ומקסיקו, ונמצאת בשלבי המסחור של הטכנולוגיה (מכירות ראשוניות). פעילות החברה נתמכת על ידי גופים כגון הבנק העולמי (קרן IFC), רשות החדשנות, האו"ם, ומגובה במשקיעים פרטיים.
החברה פיתחה טכנולוגיית קירור פתוחה, מבוססת פחמן דו חמצני, בעלת יעילות אנרגטית משופרת.
טכנולוגיית הקירור הינה הליבה של מערכת לטיפול לאחר קטיף ברמה השדה, מעיין מקרר שדה בו מתחילים את שרשרת הטיפול עם הקטיף, ובתוכו מערכת חכמה מבוססת אלגוריתם ייעודי, אשר מחיל וקובע טיפול מותאם לתוצרת המטופלת.
בבסיס הטיפול, שלושה תהליכים שמתרחשים במקביל :
א. קירור - הורדת הפעילות המטבולית של התוצרת והאטה נשימה בשעות בהם הקריטיות לאחר הקטיף.
ב. העשרה בפחמן דו חמצני - יצירת אווירה אנאירובית למניעת התרבות פתוגנית. בנוסף, לפד"ח תכונות חיוביות נוספות להארכת חיי מדף לרבות היותו מעקב שחרור אתילן.
ג. הורדת הלחות היחסית בזמן הקטיף.
אובדני המזון בעולם מגיעים לכדי 1/3 מהתוצרת שנקטפה.
החברה כיום מתרכזת בגידולים בעלי חיי מדף קצרים וערך כלכלי רב, לרבות שוק פירות היער , פרחים וענבים.
נוף כיום מציעה את מוצריה לגידולים הנ"ל בשני שווקים לצורך חדירה והתאמת המוצרים לצרכי שרשרת הערך:
עולם מפותח : מקסיקו - שרשראות ערך מפותחות, לרבות בתי קירור, סטנדרים אמריקאים, חוות גדולות.
עולם מתפתח : הודו - צורך מהותי, חקלאים קטנים, שרשראות ערך מבוזרות ולא מקוררות
בשנת -2027- 2026 החברה תפנה לשווקים חדשים: ארה"ב, ספרד/מרוקו, פרו וצ'ילה.
המודל העסקי של החברה הינו COOLING AS A SERVICE.
החברה פועלת בקלאסטר גיאוגרפי בעל ריכוז גדול של חקלאים רלוונטים, ומספקת CO2 בדמות מודל שירותים.
לחברה שני ערוצים הכנסה:
א. אספקת המערכת - תשלום חד פעמי בעבור מערכת שלמה: קופסת קירור, מיכל CO2 ומערכת נוף.
ב. מודל שירותים - מכירת טיפולים לאחר קטיף, תוך אספקה של פד"ח לרמת השדה.
החברה אימצה את "מודל נספרסו", מערכת במחיר זול, ואספקה שוטפת של "קפסולות".
ניתן להגיד שהעלות הראשונה והשימוש השוטף עבור המשתמש הינה זולה משמעותית מכל טכנולוגיה אחרת.