דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבילים החדשים שישמרו על הביטחון בעוטף עזה

מה שהחל בהסכמת קק"ל להכשיר דרך מוגנת ועבירה לכל רכב שתאפשר לחברי כרם שלום להתנייד בחירום בעקבות פניית הקיבוץ ומאמצי התנועה הקיבוצית, לאור לקחים שעלו ממבצע "עלות השחר", הפך לתכנית לארגון המרחב מחדש וסלילת יותר מ-15 ק"מ של דרכי ביטחון חלופיות בחירום בימים אלה על ידי משרד הביטחון וקק"ל בכל עוטף עזה

בימים שלפני מבצע עלות השחר ובמהלכו, בעקבות סגירת כבישים בעוטף עזה על ידי כוחות הביטחון, מצאו את עצמם תושבי קיבוצי העוטף, וכרם שלום ונחל עוז במיוחד, במצב בלתי אפשרי של מצור. למחרת ההכרזה על הפסקת האש, ביקר מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, בכרם שלום ושמע מאנשי הקיבוץ על הסיטואציה הקשה שנכפתה עליהם, וכיצד לבסוף פונו בדרך המשובשת של קק"ל שאינה מתוחזקת כראוי ובלתי עבירה לרכב פרטי.

מאיר הציע לפנות לקק"ל בבקשה לשפר את הדרך, כך שתוכל להוות פתרון קבע, ובמקביל, פנתה התנועה הקיבוצית אל מנכ"לית משרד רה"מ, נעמה שולץ, סגן יו"ר קק"ל, רועי אלקבץ, ויו"ר ועדת הכספים של קק"ל, גדי מאירי, שהבטיחו לסייע ולקדם את הנושא. קק"ל נרתמה מיד לעניין והקצתה תקציב לחידוש דרך החירום כך שתוכל לשרת את כרם שלום. אנו שמחים לראות כי ההיענות המהירה של קק"ל הורחבה כעת לכבישים נוספים באזור שיוכשרו למקרי חירום ויהיו מוגנים לתנועה.

שיתוף הפעולה בין כרם שלום והתנועה הקיבוצית לקק"ל, ולאחר מכן גם במעורבות המועצה האזורית אשכול ומשרד הביטחון, הניב תוצאות חשובות שיוכלו להציל חיים בעתיד ולאפשר תנועה בסבבי לחימה ומצבי חירום. נאחל לכל החברים והחברות בעוטף עזה שנת שלום וביטחון, ושלא יהיה צורך כלל להשתמש בדרכי החירום המוגנות.

מוזמנים לצפות בכתבה של תמיר סטיינמן ששודרה בחדשות 12 ועוסקת בנושא.

הוספת תגובה חדשה